خبر


ابلاغ بسته حمایتی کارفرمایان تا 10 روز آینده

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ بسته حمایتی شامل بیمه تأمین اجتماعی، مالیات و... به کارگاه‌ها و کارفرمایان تا ۱۰ روز آینده خبر داد.
به گزارش ایلنا، علی حسین رعیتی فرد (معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در یک گفت‌وگوی تلویزیونی از ابلاغ بسته حمایتی شامل بیمه تأمین اجتماعی، مالیات و... به کارگاه‌ها و کارفرمایان تا ۱۰ روز آینده خبر داد.
وی گفت: این بسته با هماهنگی دولت و وزارت صمت در مرحله نهایی است و در کمیسیون اقتصادی دولت نهایی می‌شود.
وی افزود: در این بسته وظایف بانک‌ها و نهادها در حمایت از بنگاه‌ها و واحدهای کوچک و متوسط مشخص شده تا موانع تولید رفع شود.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: مصوبه‌ دستمزد از فروردین‌ماه قابل اجرا بوده و درصورتی‌که کارفرمایان تخلف کنند کارگران به ادارات کار مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.
وی تأکید کرد: تعدیل نیرویی انجام نشده است و طبق آمارها تعدیل نیروی کار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. همچنین بر اساس آمارها شکایت کارگران امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد و دریافت بیمه بیکاری ۲۸ درصد کاهش یافته است.

کمیته علمی تحقق سیاست‌های تأمین اجتماعی تشکیل شد

اولین جلسه کمیته علمی جامع تحقق سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی با حضور رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی، اعضای هیأت علمی دانشگاه و صاحبنظران برگزار شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رحیم سرهنگی در اولین نشست کمیته علمی تدوین برنامه جامع تحقق سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی ابلاغی مقام رهبری ضمن ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته از زمان ابلاغ سیاست‌ها تاکنون اظهار داشت: هیأت دولت وظیفه تدوین، پیش نویس لوایح، قوانین و مقررات را برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گذاشت.
سرهنگی با اشاره به تشکیل کارگروه علمی و اجرایی در این خصوص افزود: برای تدوین برنامه، لازم است یک نگاه علمی مترتب باشد و هرچه نگاه علمی در تدوین برنامه رسوخ کند اثرگذاری بیشتری خواهد داشت لذا کمیته علمی با دعوت از اساتید و صاحبنظران در مؤسسه کار و تأمین اجتماعی تشکیل می‌‌شود و بنا داریم از ظرفیت‌های ارزشمند علمی و دانشگاهی در این خصوص استفاده کنیم.
وی ضمن تأکید بر تشکیل گروه‌های تخصصی زیر نظر کارگروه علمی ادامه داد: هر کدام از اساتید می‌‌توانند با توجه به تخصص و علاقه در کارگروه‌ها با مؤسسه همکاری نمایند و حکم اعضای کمیته بزودی صادر خواهد شد. در ادامه این جلسه اساتید دانشگاه و صاحبنظران حاضر در جلسه، نظرات خود را اعلام کردند. بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود و اقدامات انجام شده، عملگرایی و وجود نظام ارزیابی از جمله موارد مورد تأکید اکثر حاضرین در جلسه بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7905/13/612499/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها