ایران در ایران


شهردار اصفهان:
اصفهان پناهگاه ۲۶۰۰ کودک لهستانی بوده است

اصفهان - شهردار اصفهان گفت: اصفهان این افتخار را دارد که ۸۰ سال پیش پذیرای ۲ هزار و ۶۰۰ کودک لهستانی بوده است.
به گزارش ایرنا، علی قاسم‌زاده در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس کودکان لهستانی که با حضور وزیر امور خارجه لهستان برگزار شد، افزود: وقتی ۸۰ سال پیش کودکان لهستانی به این شهر آمدند بهترین استقبال‌ها را از آنها کردیم.
وی ادامه داد: همیشه هر کسی که به شهر ما قدم بگذارد مورد احترام و استقبال قرار می‌گیرد.
شهردار اصفهان با مخاطب قرار دادن وزیر امور خارجه لهستان خاطرنشان کرد: حضور شما در این فصل زیبا و در این اردیبهشت که بهشت اصفهان نامیده می‌شود غنیمت است.
قاسم‌زاده ادامه داد: ارتباط لهستان با ایران و بویژه با اصفهان به ۵۰۰ سال قبل برمی‌گردد. هر چند فراز و نشیب‌های فراوانی در این سالیان وجود داشته اما خاطرات خوبی بین مردم دو کشور وجود دارد.
شهردار اصفهان گفت: آنچه ما در فرهنگ ایرانی و دینی خود آموخته‌ایم این است که بر غم کسی نیفزاییم. مردم اصفهان میهمان نواز هستند و سعی ما بر این است از غم دیگران بکاهیم. قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: آرزوی ما به‌عنوان ملتی که رنج جنگ را تحمل کرده این است که هیچگاه در دنیا جنگ نباشد هر چند اجتناب‌ناپذیر است.
معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان نیز گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته برای بازدید علاقه‌مندان در اصفهان دایر است و امیدواریم استقبال خوبی از آن شود. مجتبی شاهمرادی افزود: از برادران لهستانی برای برپایی این نمایشگاه قدردانی می‌کنیم و خوشحالیم در هفته فرهنگی اصفهان میزبان آنها هستیم.
وی گفت: افتتاح این نمایشگاه را با حضور وزیر امور خارجه لهستان و هیأت همراه به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم چنین برنامه‌های بین دو کشور ادامه داشته باشد.

ساخت و ساز در بافت فرسوده اصفهان به صرفه نیست

اصفهان - ۱۱ هزار هکتار بافت فرسوده در مناطق مسکونی اصفهان به ثبت رسیده و مقرون به صرفه نبودن ساخت و ساز از عوامل اصلی کندی احیاست.
 معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد بافت فرسوده در شهر اصفهان وجود دارد، گفت: این بافت فرسوده به دو قسمت تاریخی و غیرتاریخی تقسیم شده است.
وحید مهدویان افزود: بافت فرسوده در مناطق سه و یک شهرداری اصفهان بیشتر واقع شده و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که در ۵ سال گذشته تنها ۲ درصد از این بافت احیا شده است.
وی گفت: در آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته مقرون به صرفه نبودن ساخت و ساز در این مناطق، عامل اصلی کند بودن روند احیا بوده و به همین دلیل مصوباتی جدید در نوع شهرسازی این مناطق به تصویب رسید که مهم‌ترین آن افزایش تراز ارتفاعی آن بود.
معاون معماری و شهرسازی شهرداری اصفهان افزود: تجمیع زمین‌هایی که در این مناطق شهرداری وجود دارد می‌تواند راهکار مناسبی در جهت طرح جهش تولید مسکن باشد.

قرارگاه محرومیت‌زدایی شیراز آغاز به کار کرد

شیراز- فرماندار شهرستان شیراز با اعلام اینکه قرارگاه محرومیت‌زدایی این شهرستان آغاز به کار کرد، گفت: محدوده روستاهای این شهرستان باید مشخص و پایش مستمر این محدوده‌ها توسط بخشداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شود.
لطف‌الله شیبانی گفت: این قرارگاه در راستای اجرای دستورهای رئیس‌جمهور و تأکید استاندار فارس و با هدف گره‌گشایی از مشکلات مردم کم‌برخوردار و محرومیت‌زدایی از سیمای شهرستان تشکیل شده است.
شیبانی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان عضو قرارگاه محرومیت‌زدایی خواست که با انگیزه و کار جهادی، ضمن احصای نواقص و مشکلات موجود و ارائه در جلسه بعدی قرارگاه، بر اساس یک سند و تعریف واحد از محرومیت، بیشترین تلاش و اهتمام خود را برای رهایی نقاط محروم و کم‌برخوردار شهرستان از این وضعیت به‌کار گیرند.
شیبانی با ابراز نگرانی از آسیب مهاجرت و گسترش نامتوازن و روزافزون حریم‌های شهر شیراز، تأکید کرد: فارغ از بحث الحاق یا عدم الحاق روستاها به شهر، محدود کردن روستاها و پایش مستمر آن در شرایط کنونی، یک اولویت غیرقابل انکار است که شهرداری و راه و شهرسازی وظیفه دارند تعیین تکلیف جرایم شهری را در اولویت دستور کار خود قرار دهند.

رقابت سه روزه سفالگران کشور در گناباد

مشهد- نخستین دوره رقابت‌های ملی آزاد مهارت سفال کشور عصر دیروز به میزبانی گناباد آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مسئول برگزاری نخستین دوره رقابت‌های ملی آزاد سفال کشور گفت: حمایت از صنایع کوچک و کشف استعداد‌های حرفه‌ای در حوزه سفال، ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌های این حوزه، ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و شناسایی نخبگان و استادکاران مهارتی سفال در کشور از اهداف برگزاری این مسابقه‌ است.
مهدی مروج گفت: از مجموع ۱۹۰ نفر که از استان‌های مختلف کشور شامل خراسان رضوی، تهران، همدان، مازندران، کرمان، اصفهان، هرمزگان، ایلام، فارس، خراسان شمالی، یزد و آذربایجان شرقی، برای حضور در این رقابت‌ها ثبت‌نام و اعلام آمادگی کردند ۱۳۴ نفر مورد تأیید قرار گرفتند و در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.وی اظهار داشت: از این تعداد ۲۲ نفر از شهرستان گناباد و سایر شهرستان‌های خراسان رضوی و ۱۱۲ نفر از دیگر نقاط کشور به مدت سه روز در رشته‌های مهارتی سفالگر، چرخ کار، میناکار، لعاب کار و طراح با هم به رقابت می‌پردازند.رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گناباد گفت: روستای‌ «مند» گناباد یکی از قطب‌های مهم تولید سفال در کشور است که بنا بر گفته مورخان و کارشناسان میراث فرهنگی قدمت تولید سفال در آن به حدود پنج هزار سال قبل بر می‌گردد.

محور اهواز - خرمشهر در صورت ایمن نشدن مسدود می شود

اهواز - در صورت عدم مشارکت شرکت‌های ذینفع برای ایمن‌سازی محور اهواز - خرمشهر، این محور در اربعین حسینی(ع) امسال مسدود خواهد شد.
به گزارش ایسنا، «محمد خانچی» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: محور اهواز - خرمشهر یکی از محورهای اصلی و شریانی استان است که حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان برای آن در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه حداقل 3شرکت مهم استان در محور اهواز- خرمشهر تأسیسات دارند و از این محور استفاده می‌کنند، افزود: در بازه زمانی بسیار کوتاه میزان اعتبار سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، علاوه‌بر اعتبار مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان مشخص شده است.
وی تأکید کرد: با توجه به مشخص بودن وظایف شرکت‌های تولیدی و صنعتی مستقر در این محور، در صورتی که تا یک ماه آینده مشارکت لازم برای ایمن‌سازی محور اهواز-خرمشهر صورت نگیرد، با توجه به حجم بالای تردد پیش‌بینی شده این محور برای اربعین حسینی(ع) امسال بسته خواهد شد تا شاهد تصادفات جاده‌ای در آن نباشیم.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7905/16/612508/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها