فدراسیون به ما دروغ گفت که پول ندارد

ایراندوست: قرارداد من 20 میلیون تومان بود


پریسا غفاری/ یک‌سال از زمانی که مریم ایراندوست از سوی هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال زنان انتخاب شد، می‌گذرد. سرمربی باتجربه‌ای که توانست با حمایت فدراسیون، تیم ملی را در انتخابی جام ملت‌ها به میدان بفرستد و با تاریخ‌سازی، زنان فوتبال ایران به جمع برترین تیم‌های قاره آسیا رسیدند. البته کم‌تجربگی شاگردانش کار دست ایراندوست داد و آنها جام ملت‌ها را با دو شکست سنگین برابر چین و چین‌تایپه پشت‌سر گذاشتند‌. تمام اینها در شرایطی است که بعد از اتمام جام ملت‌های آسیا مجدداً این تیم به کما رفته است. در این بین قرارداد مریم ایراندوست با فدراسیون فوتبال هم به پایان رسیده ولی او همچنان از نزدیک نظاره‌گر بازی‌های لیگ است تا بتواند شایسته‌ترین‌ها را انتخاب کند. او که به خاطر از دست رفتن دو «فیفادی» و پرداخت نشدن حق و حقوق دستیارانش ناراضی است، چندی پیش نسبت به ارقام عجیب منتشر شده پاداش‌های رئیس معزول فدراسیون به اطرافیانش، در صفحه شخصی‌اش نوشت:«من به‌عنوان سرمربی تیم، از کادر فنی و سرپرستی خودم عذرخواهی می‌کنم که حتی یک میلیون تومان حقوق نگرفتند و البته بعضی هم پاداش! من را ببخشید و حلال کنید که نتوانستم بعد از۱۰ بار جلسه حق‌الزحمه شما را بگیرم.»
او در خصوص پست اینستاگرامی‌اش به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «ما شنیده بودیم مشکلات مالی بابت قرارداد ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال وجود داشت که باید حل شود. به آنها حق می‌دادم و گفتم بدهکار است اما وقتی ارقام رسانه‌ای شد و دیدیم این مشکلات مالی فقط برای تیم ملی زنان بوده، احساس کردم دروغ بزرگی به من گفته‌اند. این در جایی بود که حتی سه نفر از کادر فنی‌ام به‌دلیل مسائل پزشکی نیاز به دریافت قرارداد‌های خود داشتند که انجام نشد. ناراحتم و نمی‌توانستم ساکت باشم.»مریم ایراندوست در ادامه تأکید می‌کند: «همیشه پیگیر حق و حقوق همکارانم بوده و هستم اما همیشه به من گفتند حساب فدراسیون بسته شده یا پول ندارد اما حالا متوجه شدیم پول بوده است. صادقانه بگویم دغدغه من هیچ وقت پول نبوده است. از خانم موسوی و آقای عزیزی‌خادم تنها خواستم هتل و لباس خوب در اختیار بازیکنان بگذارند و قرارداد کادرفنی‌ام بسته شود. امیدوارم به جایی برسیم که حداقل برابری 70 درصدی بین تیم‌های مردان و زنان ایجاد و پرداخت‌ها انجام شود.»
او همچنین از مبلغ پیشنهادی قراردادش در فدراسیون گذشته صحبت می‌کند: «مبلغی که به من پیشنهاد داده بودند، خنده‌دار بود و امضا نکردم ولی بعد از آن از مبلغ نرمالی صحبت شد و در نهایت هم به توافق رسیدیم. ولی باید بگویم فقط 3 جلسه در هیأت ‌رئیسه طول کشید تا آن مبلغ را پذیرفتند و از 8 میلیون به 20 میلیون تومان ارتقا پیدا کرد.» مریم ایراندوست به اتمام قراردادش اشاره کرد: «قراردادم تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ بود. معمولاً قرارداد مربیان تیم‌های بانوان 3 یا 4 ماهه بسته می‌شود و شاید من طولانی‌ترین مدت قرارداد فدراسیون فوتبال را در بخش بانوان داشتم. اسفندماه هم نشستی با موسوی و میرشاد ماجدی داشتم که صحبت‌ها خوب بود و هدف ادامه دادن فوتبال حرفه‌ای است. صبر می‌کنیم تا ببینیم چه پیش می‌آید! درست است که هنوز ادامه همکاری من مشخص نیست ولی برای اینکه بازیکنان انگیزه داشته باشند، باید کمک کنیم تا لیگ شرایط خوب خود را ادامه دهد و من هم سعی می‌کنم بازی‌ها را از نزدیک ببینم. فکر کنم تا آخر به همین شکل پیش بروم، هر اتفاقی که می‌خواهد رخ دهد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7905/20/612514/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها