گشتی حوالی سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

بن کتاب تنها در خرید مجازی قابل استفاده است


گروه فرهنگی: امروز دومین روزی است که درهای نمایشگاه کتاب تهران به روی مردم باز شده، رویدادی که با وقفه‌ای دو ساله دوباره به استقبال دوستداران یار مهربان رفته است. البته همان‌طور که پیشتر هم اعلام شده امسال افزون بر بخش حضوری در مصلی، تمهیداتی درنظر گرفته شده تا علاقه‌مندان بتوانند بی‌نیاز از سفر به پایتخت از جای جای کشورمان، تنها با کمی جست‌و‌جو و چند کلیک ساده دست به خرید آثار مورد نظر خود بزنند.
خرید کتاب تنها با چند کلیک
نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال سی‌و‌سه ساله شده، آن هم در شرایطی که شیوع کرونا وقفه‌ای در برپایی‌اش ایجاد کرد. با این حال حتی تجربه دو سال برگزاری نمایشگاه مجازی نیز به توشه داشته‌های آن اضافه کرده، رهاوردی که این پاندمی در کنار تلخی‌های خود رقم زد و سرعت بهره‌مندی‌مان از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی را افزایش داد.این نخستین مرتبه‌ای است که همزمان شاهد برپایی نمایشگاه کتاب حضوری و مجازی هستیم، اشکال مختلفی که هر یک مزایای خاص خود را دارند. امسال چه افرادی که ساکن تهران هستند اما مشغله‌های روزمره به آنان اجازه مراجعه به مصلی را نمی‌دهد و چه آنهایی که در دیگر شهرها و استان‌های کشورمان زندگی می‌کنند بدون اجبار به سفر و صرف هیچ هزینه‌ای می‌توانند آثار مورد نظر خود را خریداری کنند.امکان خرید غیرحضوری از طریق نشانی الکترونیکی book.icfi.ir میسر است، خرید از نمایشگاه مجازی به صورت 24 ساعته ممکن است و خبر خوب اینکه ارسال کتاب‌ها به هر نقطه از کشورمان رایگان انجام می‌شود. بنابر اعلام مسئولان برگزاری نمایشگاه، استفاده از یارانه اعتباری صرفاً در خرید غیرحضوری و از طریق سامانه فروش (کلیک نمایید) امکان پذیر است. بنابراین عرضه و فروش کتاب توسط ناشران در محل نمایشگاه، آزاد و به صورت «نقدی» شامل تخفیف ناشر خواهد بود.
سقف یارانه برای گروه‌های مختلف
بر‌اساس اعلام روابط عمومی نمایشگاه کتاب، سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب 350 هزار تومان در نظر گرفته شده که از این مبلغ 200 هزار تومان آورده دانشجویان و طلاب است و 150 هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران به شمار می‌آید. سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیأت علمی نیز 600 هزار تومان در نظر گرفته شده که نیمی از این مبلغ از سوی خود اعضای هیأت علمی و مابقی را معاونت امور فرهنگی پرداخت می‌کند.آن‌طور که پیشتر اعلام شده، یارانه خرید کتاب (بن کتاب) به صورت «اعتبار خرید» به کد ملی افراد متقاضی اختصاص پیدا می‌کند، این یارانه در زمان خرید کتاب در سامانه فروش کلیک نمایید محاسبه و از صورتحساب نهایی کسر می‌شود. هر کد ملی تنها یکبار مجاز به دریافت یارانه خرید کتاب است و مهم‌تر اینکه پیش‌تر باید فرایند ثبت‌نام دریافت این یارانه را تکمیل کرده باشند.گفتنی است که سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران در بخش حضوری، از ساعت 10 تا 20 و در بخش مجازی 24 ساعته میزبان علاقه‌مندان به کتاب است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7905/23/612526/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها