هنرمندان در فضای مجازی


اینستاگرام هنرمندان مثل همیشه سرشار از معرفی آثار جدید در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری بود. به‌نظر می‌رسد این روزها و با روی ریل افتادن خط تولید آثار سینمایی، نمایشی و تلویزیونی و... باز همه چیز قرار است به روال گذشته برگردد و فرهنگ و هنر از دل آتش کرونا، سری بیرون کند و به حیات‌ ادامه دهد. آنچه می‌خوانید بخشی از این رویدادها و اخبار و چه ببینیم‌های هنرمندان است.

چهره‌ها:

هوشنگ ابتهاج شاعر معاصر ایرانی که چندی پیش همسرش را از دست داد سال 98 شعری نوشته و حالا کاوه مظاهری آن را به همان صورت دست‌نویس در اینستاگرامش منتشر کرده و نوشته: «هوشنگ ابتهاج عزیز در ۹۲ سالگی این عاشقانه را ساخته. به قول خودش.» شعر این است: «شنیده‌ام که درخت از درخت باخبر است / و من گمان دارم/ که سنگ هم از سنگ/ و ذره‌ذره عالم که عاشقان هم‌اند/ مگر دل تو که بیگانه است با دل من.»

نگار جواهریان بازیگر سینما در صفحه خود خبر از آغاز پیش‌فروش بلیت فیلم سینمایی «مجبوریم» تازه‌ترین ساخته رضا درمیشیان داد و نوشت: «این فیلم از صبح چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت در سینماهای سراسر کشور به نمایش درخواهد آمد. «مجبوریم» پنجمین فیلم بلند سینمایی رضا درمیشیان پس از فیلم‌های «بغض»، «عصبانی نیستم!»، «لانتوری» و «یواشکی» است. این فیلم برنده پنج جایزه بین‌المللی است که در این میان سه جایزه بین‌المللی آن، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران است. جایزه بین‌المللی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران فستیوال وزول فرانسه، جایزه بین‌المللی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران «چینه چیتا» هلند، جایزه اصلی بهترین فیلم، جایزه بهترین فیلم تماشاگران و جایزه بهترین فیلم هیأت داوری نتپک (شبکه ارتقای سینما آسیاوپاسیفیک) فستیوال آسیاتیکای رم از جوایز «مجبوریم» است.»

رامین ناصرنصیر در اینستاگرامش پستی در تمجید از نمایش «هملت پشت‌کوهی» به کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی نوشت. ناصرنصیر در بخشی از این یادداشت اینستاگرامی این‌طور نوشته: «به گمانم این نمایشنامه نویس از آن نوادری است که هر جای دیگری از دنیا زندگی می‌کرد، می‌توانست جزو امیدهای آینده آن مملکت باشد. او و گروه دوست‌داشتنی‌اش هرازگاهی با نمایشی نو و مسحورکننده از بندرعباس به تهران می‌آیند و ما را با یک تجربه تئاتری زیبا میهمان می‌کنند. نمایش جدید او، هملت پشت‌کوهی هم با اینکه به‌کلی با کارهای سابقش متفاوت است، سرشار از ظرافت‌های بصری و معنایی است و تماشایش خاطره‌ای است که تا روزها ذهن را مشغول می‌کند. پشت‌کوهی ثابت می‌کند که خلق نمایشی خوب الزاماً به برخورداری از امکانات وسیع بستگی ندارد، چنان‌که او و‌ گروه بی‌ادعایش نمایشی عرضه کرده‌اند که بسیاری از مدعیان تئاتر پایتخت می‌توانند از تماشایش بیاموزند.»

الکا هدایت بازیگر و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان در اینستاگرامش ویدیویی منتشر کرد و در توضیح آن نوشت که این ویدیو حاصل نمایش و تجربه جدید اوست که با نوجوانان داشته است. او نوشت: «حمایت شما از بازیگران و نوازندگان هجده‌ساله ما بسیار قابل ارزش و به‌یادماندنی است. همچنین از دانشجویان برگزارکننده بیست و یکمین رویداد تئاتر تجربه ممنونم که از ما دعوت کردند به عنوان اجرای میهمان در جشنواره‌شان حضور داشته باشیم. همان‌طور که می‌دانید، در سال‌های اخیر هنرجویان و دانش‌آموزان بسیاری سال‌های مهم زندگی خود را پشت لپ‌تاپ و در کلاس‌های آنلاین گذرانده‌اند. طبیعتاً می‌توانید تصور کنید که چنین شرایطی چقدر می‌تواند برای رشته‌های هنری و عملی همچون نمایش و موسیقی سخت باشد.»

چه خبر؟

تصاویری از لامینور آخرین ساخته داریوش مهرجویی را ‏‎سیامک ادیب بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون منتشر کرد و نوشت:«لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی با تدوین هایده صفی‌یاری، ‌طراحی و ترکیب صدا محمدرضا دلپاک، موسیقی کریستف رضاعی، طراحی گریم عبدالله اسکندری و مدیریت فیلمبرداری بهرام بدخشانی و با نویسندگی مشترک وحیده محمدی‌فر و داریوش مهرجویی به تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان ساخته شده است.»

اولین پوستر فیلم جدید کوتاه‌ «مثل سگ» را حمید ناصری‌مقدم کارگردان ایرانی در اینستاگرامش رونمایی کرد. او در توضیح این پوستر و فیلم نوشت: طراح این پوستر حمید سالاری است و در آن مجتبی اسماعیل‌زاده، شکوفه داودی و فربد میرشبی بازی می‌کنند. فیلم را شرکت فرهنگی، هنری راوش هنر تولید کرده و مدیر فیلمبرداری علی شورورزی، آهنگساز وحید زردی و تدوینگر هم کاوه قهرمان هستند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7905/24/612540/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها