آخرین خبرها از کرونا حاکی است که روند کاهشی بستری بیماران در اغلب استان‌ها ادامه دارد

لزوم مدون شدن درس آموخته‌های کرونا


گروه اجتماعی/ طبق اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته، ۶ بیمار کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و ۴۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۶۲ نفر از آنها بستری شدند. در حال حاضر ۸۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. در حال حاضر ۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۱۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۲۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
براساس اعلام وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونا تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۳۲۸ هزار و ۹۶۳ دوز رسید. تاکنون ۶۴ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۳۳۱ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۶۶۳ هزار و ۸۸۴ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۷۴۸ نفر نیز دوز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.
در حالی که به نظر می‌رسد کرونا در کشور کنترل شده است، رئیس کل سازمان نظام پزشکی بر لزوم مدون شدن درس آموخته‌های بیش از دو سال مبارزه با کرونا در کشور تأکید کرد.
دکتر رئیس‌زاده در همایش کووید ۱۹ که از سوی سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ برگزار شد، با اشاره به دو سال سخت و نفس‌گیر بحران کرونا به‌ویژه برای حوزه بهداشت و درمان، در عین حال به فداکاری‌های مدافعان سلامت در عرصه مبارزه با کرونا اشاره کرد و با تأکید بر لزوم مدون شدن و بازآموزی تجربیات بیش از دو سال مبارزه با کرونا در کشور، گفت: در دوران دفاع مقدس در حوزه دفاعی و امنیتی، کشور را واکسینه کردیم و این موضوع زمینه‌ساز همه زیرساخت‌ها در همه حوزه‌ها شد. لازم است تجربیات و اندوخته‌های بیش از دو سال مبارزه با کرونا نیز در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش، بهداشت، درمان، تحقیقات و غیره نیز مدون و تقویت شود تا بدین ترتیب در حوادث آینده زیرساخت‌های مستحکم‌تری داشته باشیم. لازمه این موضوع نیز برگزاری دوره‌های آموزشی است که در دوران کرونا به‌صورت غیرحضوری و اکنون نیز به‌صورت حضوری فراهم شده است. حالا به مدد اعمال محدودیت‌های هوشمند، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عزم ملی برای تأمین و تزریق واکسن، چشم‌انداز پایان ویروس مرگبار کرونا بسیار پررنگ شده اما از آن سو کارشناسان احتمالاً با توجه به کاهش ایمنی ناشی از تزریق واکسن و احتمال جهش ویروس بر این گمان هستند که موج هفتمی در تابستان ممکن است به وقوع بپیوندد. در جدیدترین اظهار نظر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر اینکه بیماری کرونا همچنان در جامعه وجود دارد و به هیچ وجه تمام نشده است، گفت: ما خطر وقوع موج هفتم کرونا را برای اواسط یا انتهای تابستان پیش‌بینی می‌کنیم. مهدی مصری موضوع فرصت طلایی واکسیناسیون کرونا را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: واکسیناسیون مهم است، باید برنامه‌ریزی کرده و بر انجام آن در جمعیت‌های مختلف تأکید کنیم، دوز چهارم برای افراد بالای ۷۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای و دوز سوم نیز برای بقیه مردم دنبال شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7905/22/612565/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها