رئیس جمهور:

عادلانه‌سازی توزیع یارانه‌ها تصمیم ملی است


رئیس جمهور روز گذشته در جلسه هیأت دولت، عادلانه‌سازی نظام توزیع یارانه‌ها را تصمیمی ملی و ضرورتی برای اقتصاد کشور دانست و اظهار کرد: همه مردم باید در جریان الزامات قانونی برای اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها و نحوه اجرای آن قرار گیرند. به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، اصلاح نظام اقتصادی و توزیع عادلانه یارانه‌ها را دستور کار مهم دولت دانست و بر لزوم تبیین دقیق مسأله برای آحاد جامعه و اقناع افکار عمومی تأکید کرد.
وی با تأکید بر لزوم همدلی و هم‌صدایی همه بخش‌های دولت در اجرای این طرح، گفت: مردم باید در جریان ضرورت اصلاح نظام اقتصادی و تغییر رویکرد در پرداخت یارانه‌ها قرار گیرند و برای آنان توضیح داده شود که دولت چرا چنین تصمیمی را اتخاذ کرده و این اقدام چه آثاری برای کشور دارد. آیت‌الله رئیسی افزود: مردم عزیز ما فهیم و بصیر هستند و اگر الزامات اجرای قانون بودجه ۱۴۰۱ و برنامه‌های دولت در راستای سامان دادن به اقتصاد کشور برای آنان به درستی تبیین شود، حتماً در این زمینه همراهی خواهند داشت.
رئیس جمهور، طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها را مبتنی بر سیاست‌ها و قانون مصوب مجلس و ضرورت امروز کشور دانست که ساعت‌ها مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفته است و دیگر قوا و دستگاه‌ها، رسانه‌ها، صاحبان تریبون‌های عمومی و آحاد ملت را به همراهی و یاری دولت در اجرای این کار مهم دعوت کرد.
پاسخ به تماس تلفنی نخست‌وزیر بلژیک
آیت‌الله رئیسی روز گذشته در پاسخ به تماس تلفنی «الکساندر دی کرو» نخست‌وزیر بلژیک، با بیان اینکه دو کشور در طول سالیان طولانی روابط دیپلماتیک خود را بر اساس اصول احترام و منافع متقابل به پیش برده‌اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران از تلاش‌ها برای تقویت و گسترش مناسبات تهران و بروکسل استقبال می‌کند. رئیس جمهور با اشاره به زمینه‌ها و ظرفیت‌های مناسب در دو کشور برای ارتقای سطح تعاملات افزود: عملیاتی شدن ظرفیت‌های بالقوه در روابط دوجانبه می‌تواند زمینه مناسبی برای افزایش همکاری‌های دو کشور نیز باشد.
نخست‌وزیر بلژیک نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی با اشاره به پیشینه طولانی و مثبت روابط دو کشور و مهم توصیف کردن این روابط برای بلژیک، ابراز امیدواری کرد که روند گسترش روابط و تعاملات کشورش با جمهوری اسلامی با تلاش مسئولان دو کشور به شکل مطلوبی به پیش برود و بلژیک به دنبال تقویت روابط دوجانبه بخصوص در حوزه اقتصادی و کنسولی است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7905/2/612575/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها