خبر


کتاب شرح اقدامات دولت سیزدهم در مقابله با کرونا رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «جان ایران» که شرح اقدامات دولت سیزدهم در مقابله با همه‌گیری کرونا است، روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.
به گزارش ایسنا، در این مراسم، ایوب نصیری، مدیرکل پژوهشگاه دفتر ریاست‌جمهوری درخصوص علت اصلی انتشار این کتاب گفت: برخلاف دولت‌های پیشین که تنها در ماه‌های آخر به تهیه و تولید مستند اقدامات‌شان می‌پرداختند، در این دولت، رئیس‌جمهور تأکید بسیاری بر ثبت مستندها از ابتدای کار داشتند.
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم ضمن اشاره به «استقبال مردم از نمایشگاه کتاب» گفت: مهم‌ترین نگاه دولت این است که با اقناع، مردم را همراه کند. در شهریورماه که دولت آغاز به ‌کار کرد، رئیس‌جمهور اصرار داشتند تا از مهرماه مدارس و دانشگاه‌ها باز شوند. ما با افکارسنجی متوجه شدیم که بیش از ۸۴ درصد از مردم به ‌دلیل ترس از ابتلا به ویروس کرونا، با بازگشایی مراکز آموزشی مخالفند. همان حین ما کار فشرده‌ای را در کمیته اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شروع کردیم. روزنامه ایران، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف همچون رسانه ملی نیز با ما همراه شدند، برنامه‌ای تنظیم کردند و همزمان با واکسیناسیون سراسری در آبان‌ماه، ورق برگشت و ۶۳ درصد از جامعه آماری ما با بازگشایی موافقت کردند. طبق آخرین پیمایش، ۸۵ درصد از عملکرد دولت در بازگشایی مدارس رضایت داشتند.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ای کشور» کاری بود که دیر یا زود باید انجام می‌گرفت. دولت سیزدهم پای کار آمده و در زمانی‌که هیچ‌کس حاضر نبود در روزهای اول کار دولت چنین وظیفه‌ سختی را بپذیرد، آن را پذیرفته ‌است. در حال حاضر، تمام شبکه‌های خارجی و رسانه‌های معاند می‌خواهند کشور ناآرام باشد، اما کشور باید از این شرایط ناعادلانه پرداخت یارانه خارج شود و دولت قبل از شروع طرح، واریزی‌های یارانه‌ای را پرداخت کرد.
همچنین بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: نقش مردم و نیروی انسانی در مقابله با کرونا اهمیت زیادی دارد. «ایرانِ قوی» یک شعار نیست. درواقع زمانی‌ است که «مردم» وارد صحنه می‌شوند، که در دنیا اتفاق نیفتاد. در دولت سیزدهم با دستور رئیس‌جمهور، سیلی از واکسن به کشور وارد شد و با درخواست از مردم، همگی به‌صورت سیل‌آسا واکسن زدند. ما اگر تنها با پرسنل خود می‌خواستیم واکسیناسیونِ گروه‌ها را تکمیل کنیم، بیش از 2سال طول می‌کشید، اما با کمک مردم در مدت زمان کوتاهی صورت گرفت.  

پرداخت «وام ضروری» بازنشستگان کشوری

وام ضروری ۱۲میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه‌بگیران به حساب حقوق بازنشستگی
۲۲ هزار و ۹۱۳ نفر از متقاضیان مشمول «نوبت پنجم» واریز شد.به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، با هماهنگی بانک عامل، نوبت پنجم وام ضروری ۱۲میلیون تومانی برای ۲۲ هزار و ۹۱۳ نفر از مشمولان واریز شد.این تسهیلات با کارمزد ۴درصد و اقساط ۳۶ ماهه به بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری ارائه و به حساب حقوق بازنشستگی ایشان در بانک عامل واریز می‌شود. گفتنی است، ثبت‌نام اینترنتی دوره جدید وام ضروری ۱۲میلیون تومانی برای سال ۱۴۰۱، تا پایان اردیبهشت ماه جاری از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir کماکان ادامه دارد.

بیمه همگانی سلامت برای  ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفراز دهک‌های پایین جامعه

مدیرعامل بیمه سلامت ایران از پوشش ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت سه دهک پایین جامعه و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت حاشیه شهرها در بیمه همگانی سلامت خبر داد.
به گزارش وبدا، دکتر محمدمهدی ناصحی با اعلام این خبر در اجلاس رؤسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مازندران گفت: در مجموع ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تاکنون در این دولت به‌صورت رایگان بیمه شده‌اند. پوشش بیمه‌ای حاشیه‌نشینان نیز از منطقه ۱۲ تهران که تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی قرار داشتند، شروع شد.
وی افزود: ۹۵ درصد هزینه بستری و ۸۰ درصد هزینه‌های سرپایی این افراد در سه دهک پایین جامعه تحت پوشش بیمه قرار دارد. ناصحی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز در بخش بستری به‌صورت رایگان تحت پوشش بیمه خواهند بود و در سرپایی نیز فقط ۱۵ درصد هزینه می‌پردازند. مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار کرد: برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک که بسیار سخت‌تر از پرونده الکترونیک سلامت است، اجرایی شده است و در مدیریت منابع سلامت و کاهش هزینه‌ها بسیار اثربخش خواهد بود. به گفته وی، پزشکان در تهران به‌صورت میانگین ۱۵ قلم و در سایر شهرها ۱۰.۵ قلم آزمایش می‌نویسند که با هر فرمولی حساب کنید، رقم بالایی است و با اجرای برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک این موارد رصد می‌شود.  مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، در پایان اظهار کرد: خوشبختانه با رایزنی نمایندگان مجلس و حمایت‌های وزیر بهداشت طی دو ماه آخر سال ۱۴۰۰ توانستیم بودجه قابل قبولی را برای بیماران صعب‌العلاج مصوب کنیم.

توسط رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی صورت گرفت
تقدیم لوح یادبود شهیده شیرین ابوعاقله به شبکه الجزیره

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور تکریم یاد شهیده «شیرین ابوعاقله» در دفتر شبکه الجزیره در تهران حضور یافت. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور تکریم یاد شهیده «شیرین ابوعاقله» در دفتر شبکه الجزیره در تهران حضور یافت. وی در دیدار با عبدالقادر فایز، رئیس دفتر الجزیره در تهران اظهار کرد: خانم «شیرین ابوعاقله» از خبرنگاران جسور و پرتلاش شما در فلسطین بود. وظیفه ماست که نگذاریم یاد و خاطره این شهیده خبرنگار از اذهان حذف شود. رژیم صهیونیستی سال‌هاست که به تهاجم به خبرنگاران عادت کرده و در ده سال گذشته ۵۵ خبرنگار توسط این رژیم کشته شده‌اند. رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه این حجم از تهاجم به خبرنگاران در هیچ جا وجود ندارد، افزود: این اقدامات نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی نگران انتشار اخبار است. در روز تشییع جنازه خانم ابوعاقله نیز شاهد حمله رژیم صهیونیستی به مراسم ایشان بودیم که افکارعمومی را تحت تأثیر قرار داد و شبکه‌های اجتماعی این رفتار صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

جزئیات ۱۳ سند همکاری ایران و کوبا در حوزه سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضای ۱۳ سند همکاری میان ایران و کوبا را نشان دهنده سطح بالای روابط دوکشور اعلام کرد و از گسترش این روابط در بعد فناوری‌های نوین و امنیت غذایی خبر داد. به گزارش وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی در مراسم اختتامیه هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و کوبا افزود: هجدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و کوبا طرحی نو و راهی جدید در گسترش همکاری‌های دو کشور بود.
وی افزود: ایران و کوبا در بعد فناوری‌های نوین همکاری مشترک داشته اند که این همکاری‌ها از تولید واکسن هپاتیت B شروع شد و تا تولید واکسن  ضد کووید ۱۹ ادامه یافته است.
عین‌اللهی با اشاره به تفاهم ایران و کوبا برای توسعه همکاری‌ها در صنایع غذایی و  غلبه بر بحران امنیت غذایی جهان در آینده، ادامه داد: ایران ۶ سال است که ریاست کمیسیون‌های مشترک همکاری‌های شانزدهم، هفدهم و هجدهم ایران و کوبا را در بُعد تجاری و اقتصادی برعهده دارد و در کمیسیون هجدهم ۱۳ سند و یادداشت تفاهم همکاری در حوزه‌های مختلف به امضا رسیده که در پویاتر کردن فضای اقتصادی، فرهنگی و تجاری بین دو کشور نقش مهمی خواهد داشت. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با وجود تحریم‌های ظالمانه و ناقض قوانین بین‌المللی توسط استعمارگران علیه ایران و  کوبا، این دو کشور در مهار کرونا  موفق عمل کردند و  حال آن که کشورهای اروپایی و امریکا چنین موفقیتی نداشتند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7911/22/613425/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها