اخبــــار


فراخوان مشمولان اعزامی پایه خدمتی خرداد ماه
حقوق سربازان 115 درصد افزایش یافت

سازمان وظیفه عمومی فراجا تمامی مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ خرداد ماه سال ۱۴۰۱ را برای اعزام به سربازی فراخواند. سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی مشمولانی که برگ آماده به خدمت به تاریخ خردادماه سال ۱۴۰۱ را دریافت کرده‌اند، باید با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس+۱۰، برگ معرفینامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت و برابر اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند. بر این اساس این دسته از مشمولان باید روز یکشنبه یکم خرداد ماه سال ۱۴۰۱ در ساعت، محل و مراکزی که در برگ معرفینامه مشمولان اعلام شده، حضور یابند و به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند. مشمولان اعزامی باید کارت تزریق واکسیناسیون کووید ۱۹و واکسن مننژیت و دوگانه را در روز اعزام به همراه داشته باشند. همچنین لازم است که مشمولان اصل مدارک مورد نیاز اعم از برگ آماده به خدمت، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه و مدارک مربوط به شرایط خاص را به همراه خود داشته باشند. سازمان وظیفه عمومی فراجا همچنین اعلام کرد که سازمان وظیفه عمومی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با همکاری مجلس شورای اسلامی و دولت، میانگین حقوق کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۱۵ درصد رشد یافته و از مبلغ یک میلیون و ۴۹۰هزار تومان در فروردین سال گذشته به سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. براساس آن گزارش، حقوق سربازان وظیفه مجرد که در مناطق عادی خدمت می‌کنند با رشد ۱۴۰ درصدی و حداکثر به مبلغ سه میلیون و ۷۸۰ هزار تومان تعیین شد. همچنین حداقل حقوق سربازان وظیفه متأهل با افزودن هزینه عائله‌مندی با رشد ۱۴۵ درصدی به مبلغ چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت که هزینه مربوط به فرزند یا ایاب و ذهاب به این مبلغ افزوده خواهد شد. طبق اعلام سازمان وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سربازان وظیفه‌ای که در مناطق عملیاتی خدمت می‌کنند (اعم از مجرد و متأهل) علاوه‌بر حقوق ذکر شده به تناسب مدرک تحصیلی و تأهل از مبلغ حدود یک میلیون تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان از فوق‌العاده عملیاتی بهره‌مند خواهند شد.

شهردار تهران خبر داد
کاهش زمان صدور پروانه ساختمان به ۲ ماه

شهردار تهران از کاهش زمان صدور پروانه ساختمان به دو ماه تا پایان خرداد ماه خبر داد و گفت: ما بخش‌هایی را که در داخل شهرداری است تسهیل می‌کنیم و برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمان در شهرداری در حال هماهنگی هستیم. علیرضا زاکانی در مورد تحقق وعده کاهش زمان صدور پروانه ساختمان تا خرداد ماه به ایسنا گفت: در تلاش هستیم میانگین صدور پروانه را که از ۱۰ ماه تا بیش از یک سال طول می‌کشد  به دو ماه برسانیم و ان‌شاءالله تا آخر خرداد ماه این مهم محقق می‌شود. وی با بیان اینکه ۱۲۰ مرحله و نقطه اثر در صدور پروانه ساختمان نقش دارد، تصریح کرد: ما بخش‌هایی را که در داخل شهرداری است تسهیل می‌کنیم؛ اما تا آنجا که به ایمنی آسیب نزند برای کاهش زمان صدور پروانه ساختمان در شهرداری در حال هماهنگی هستیم. شهردار تهران با اشاره به اثرگذاری و فعالیت سازمان‌هایی در خارج از شهرداری در فرایند صدور پروانه، گفت: برخی از این فرایندهای صدور پروانه مربوط به سازمان‌ها و مجموعه‌های بیرون شهرداری است که رایزنی با آنها را شروع کرده‌ایم تا در کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی کمک کنند. وی در پاسخ به این سؤال که آیا این سازمان‌ها کمک می‌کنند، افزود: چرا نکنند؟! کار، کار مردم است و همه باید دست به دست هم بدهند تا کار انجام شود. شهردار تهران در پاسخ به سؤال ایسنا مبنی بر جزئیات «قرارگاه جمعیت» نیز گفت: ما به‌دنبال عنوانی برای تهران هستیم که این عنوان ویژه (تهران خانواده) است. بر این اساس تهران در مدار خانواده حرکت می‌کند و خانواده نیز مسئولیت ساختن فضایی برای رشد و تعالی افراد و جامعه را ایفا می‌کند. شهردار تهران افزود: طرح ارائه خدمات به مادران و کودکان در بوستان‌های محلی فارغ از طرح پارک بانوان است. ۹ بوستان بانوان داریم و در نظر داریم 5 بوستان دیگر ویژه مادران نیز اضافه کنیم.

پیش‌بینی وجود ۱۵۰ کودک معتاد متجاهردر تهران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران درخصوص وضعیت نگهداری از معتادان دارای شرایط خاص در مراکز نگهداری ماده ۱۶ توضیح‌ داد. مصطفی هادی‌زاده درخصوص وضعیت نگهداری از معتادان دارای شرایط خاص در مراکز نگهداری ماده ۱۶ به ایسنا گفت: هیچ معتادی براساس شیوه‌نامه نگهداری بلاتکلیف نیست. تکفل معتادان دارای بیماری‌های خاص با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی است که در غربالگری، پزشک غربالگر به مقام قضایی پیشنهاد می‌کند که فرد را با دستور او به مراکز درمانی ارجاع دهند. وی با بیان اینکه شهرداری تهران برای معتادان متجاهر زیر ۱۸ سال، معتادان متجاهر بالای ۶۵ سال و معتادان متجاهر دارای زخم باز، مرکز نگهداری راه‌اندازی کرده است، یادآور شد: برای نگهداری از معتادان متجاهر زیر ۱۸ سال فضا مهیاست. در حال حاضر شهرداری تهران یک مرکز برای نگهداری معتادان متجاهر زیر ۱۸ سال راه‌اندازی کرده است که پلیس با دستور مقام قضایی افراد مشمول را جمع‌آوری کرده و بعد از غربالگری تحویل شهرداری تهران می‌دهند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران افزود: برآورد پلیس این بود که حدود ۱۵۰ معتاد متجاهر زیر ۱۸ سال داریم که تاکنون حدود ۲۵ معتاد متجاهر زیر ۱۸ سال جمع‌آوری شده و در حال حاضر تنها دو نفر داخل مرکز نگهداری هستند و مابقی آنها تحویل خانواده شده‌اند.

مبتلایان روزانه کرونا به زیر 200 نفر رسید

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در حال حاضر صفر شهر قرمز، صفر شهر نارنجی، ۲۵۵ شهر زرد و ۱۹۳ شهر آبی در کشور داریم و همچنان در شیب نزولی این بیماری شمار مبتلایان روزانه به کرونا به زیر 200 نفر رسید. در حال حاضر تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۵۹ به ۲۵۵ شهر رسید و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۸۹ به ۱۹۳ شهر افزایش یافت. تاکنون ۶۴ میلیون و ۴۷۹ هزار و ۱۱۹ نفر دوز اول، ۵۷ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۶۱۵ نفر دوز دوم و ۲۷ میلیون و ۴۱۱ هزار و ۷۷۱ نفر نیز دوز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند. مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۵۰۵ دوز رسید.  در شبانه‌روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۲۸ نفر از آنها بستری شدند. متأسفانه در طول ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته، ۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۲۷۱ نفر رسید. ۶۹۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. شمار مبتلایان به کووید۱۹ در جهان نیز تاکنون به ۵۲۶ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۹۱۳ نفر رسیده است. مرگ 6 میلیون و ۲۹۸ هزار و ۸۹۷ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده است و ۴۹۶ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۹۵۷ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7913/22/613632/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها