هنرمندان در فضای مجازی


فضای مجازی اصحاب فرهنگ و هنر، این روزها به انتشار آثارشان اختصاص دارد که مخاطبانشان را برای دیدن آثارشان دعوت کرده‌اند؛ از دیدن تئاتر روی صحنه گرفته تا خواندن کتاب. در این بین هم هنرمندانی بودند که پیام تبریک تولد برای هم فرستادند و حتی پیام‌های اجتماعی به مردم دادند تا بیشتر مراقب خود و فرزندانشان باشند.

تولدت مبارک طهماسب
 درتولد ایرج طهماسب هنرمندان زیادی تبریک گفتند. از هوتن شکیبا که این روزها همبازی او در «مهمونی» است تا مرضیه برومند که سال‌ها با او همکاری کرد. مرضیه برومند به مناسبت تولد ایرج طهماسب با انتشار عکسی از او و مخمل، یاد سال‌های گذشته و برنامه «خونه مادربزرگه» و مخمل را در یادها زنده کرده است. او در صفحه خود نوشته: «ایرج عزیزم، تولدت خیلی مبارک این عکس بی‌نظیر رو حمید سال ۶۸ در کلاردشت از تو و مخمل گرفت، یاد اون روزا به خیر.»

چهره‌ها
بردیا کیارس آهنگساز، رهبر ارکستر و نوازنده با انتشار کلیپی از خود و سازش در صفحه خود نوشت: «اجراهای بسیار به‌یادماندنی از تور کنسرت‌های بهاره ارکستر دیوان در سال 1401 با ساز عزیزم به اسم «کهربا» که دوست گرانمایه و محترمم جناب آقای تبیانی به‌مناسبت تولد دخترم «کهربا»، استادانه ساخته و به من هدیه داده‌اند و من هم نواختم.»

علیرضا محمودی‌ایرانمهر نویسنده با انتشار عکسی از کتاب جدیدش با عنوان «برف تابستانی» در نشر چشمه به مخاطبان و دوستداران داستان، این کتاب را پیشنهاد کرده و درباره‌اش نوشته است: «شاید اهمیت عشق بیش از خودش در نیرویی باشد که برمی‌انگیزد. عشق مثل کلید ورود به خانه‌ای اسرار‌آمیز است که درون آن تبدیل به موجودی با توانایی‌های شگفت می‌شوی.»

محمد‌حسین مهدویان کارگردان سینما با انتشار تیزر سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت و به تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی به عوامل این سریال بابت شروع پخش اولین قسمت آن از شبکه نمایش خانگی تبریک گفت: «خوشحالم که بیش از یک سال تلاش و مداومت شما دوستانم به نتیجه رسیده. امیدوارم مردم از تماشای زحمات‌تون لذت ببرند.»

رضا اسماعیلی شاعر با انتشار عکسی از استاد عثمان محمدپرست دوتار نواز شهیر خراسانی در فراق این هنرمند پیشکسوت شعری سروده است: «زل زده‌ام/به پرنده‌ای سفید/در ناکجای آسمان/مرگ، کاش می‌فهمید!»
 
این هشدار را جدی بگیرید
پژمان بازغی بازیگر سینما و مجری تلویزیون با انتشار یک ویدیو از ماشینی که یک بچه سرش از سقف ماشین بیرون است، از مردم و پدرها و مادرها درخواست کرده به فرزندانشان اجازه ندهند این کار خطرناک را انجام دهند: «چند وقتی بود که می‌خواستم راجع به این موضوع بنویسم. مخصوصاً در روزهای گرم این اتفاق در خیابان‌ها وجاده‌ها زیاد دیده میشه، یک بخشی از این هشدار رو دوست عزیز فیلمبردار توضیح دادند که ممنونم ازشون. ساده‌ترین و خطرناک‌ترینش هم وقتی هست که خدای نکرده با شاخه‌های درخت برخورد کنند که منجر به آسیب در چشم بشه، لطفاً این کار و انجام ندید.»
 
دیگه چه خبر
موزه و کتابخانه ملک در صفحه خود از بازدید رایگان این موزه با آغاز هفته میراث فرهنگی خبر داد: «تمدید میزبانی رایگان از گردشگران و تهران‌گردان. کتابخانه و موزه ملی ملک همزمان با آغاز هفته میراث فرهنگی، یک هفته از دوستداران فرهنگ و هنر و گردشگران و تهران‌گردان به رایگان میزبانی می‌کند. گردشگران و دوستداران فرهنگ و هنر می‌توانند در هفته میراث فرهنگی (از ۲۸اردیبهشت تا ۵ خرداد ۱۴۰۱ خورشیدی) به‌صورت رایگان از تالارهای موزه‌ای بزرگترین موقوفه فرهنگی ایران بازدید کنند.

اجرای نمایش «درس بی‌پایان» به کارگردانی میلاد نیک‌‌‌آبادی در عمارت نوفل‌لوشاتو آغاز شد. این خبری است که کارگردان در صفحه خود اعلام کرد. این نمایش به نویسندگی بهزاد آقاجمالی و تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده است و در این تئاتر آوا تدین، مرتضی حسین‌زاده، سجاد حمیدیان، شبنم دادخواه، دنیز دانش، کورش دانشور و طاهره هزاوه ایفای نقش می‌کنند.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7913/28/613642/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها