پرفروش‌ها


ترکیب‌بند محتشم کاشانی در رثای شهدای کربلا

در این کتاب، شعر و رثا و بهترین مرثیه عاشورا یعنی ترکیب‌بند محتشم کاشانی، شاعر قصیده‌سرای ایرانی، به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی به علاقه‌مندان عرضه می‌شود. کتاب «ترکیب‌بند محتشم کاشانی» یکی از برترین و معروف‌ترین سوگ‌نامه‌های سروده شده در رثای شهدای کربلا است. شاعر پرآوازه علی ابن احمد محتشم کاشانی مشهور به شمس‌الشعرا در قرن نهم هجری با قریحه‌ای بی‌مانند مرثیه‌ای در دوازده‌بند از خود به یادگار گذاشت که نه پیش از آن و نه حتی تا کنون نظیر نیافته است.

ستاره‌های سوخته

حسین بهزاد و گلعلی بابایی
کتاب «ستاره‌های سوخته» روزنوشت‌های یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از حضورش در صحنه‌های مختلف جنگ هشت ساله است. گلعلی بابایی، رزمنده دیروز گردان مالک و نویسنده صاحب‌سبک ادبیات دفاع مقدس که در بسیاری از عملیات‌های لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) حضور داشته، علاوه‌ بر تصویر شرایط سخت حاکم بر صحنه‌های نبرد، به بیان حالات و دغدغه‌های خود و هم‌رزمانش در این روزنوشت‌ها پرداخته است. محتوای این دست‌نوشت‌ها به‌عنوان سندی دست‌اول و معتبر، حتماً بخشی از روایت کارنامه عملیاتی گردان مالک نیز به حساب می‌آید. این روزنوشت‌ها به اهتمام حسین بهزاد، پژوهشگر و نویسنده صاحب‌سبک حوزه تاریخ‌نگاری دفاع مقدس و همکاری آقای بابایی در تاریخ‌نگاری نبردهای لشکر ۲۷، تنظیم و آماده چاپ شده است.

راهی به مجنون

جواد کلاته عربی
«راهی به مجنون» به قلم جواد کلاته عربی روایتی از دوران کودکی تا شهادت سیدعباس جولایی، فرمانده مهندسی رزمی سپاه در زمان دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد. کتاب «راهی به مجنون» حاصل ده‌ها ساعت مصاحبه نویسنده کتاب، «جواد کلاته‌عربی» با خانواده، همکاران و همرزمان این شهید والامقام و پژوهش در زندگی او است. شهید جولایی از جمله فرماندهانی بود که نقش اساسی در ساخت و نصب پل معروف خیبر ایفا کرد. او قبل از شروع جنگ وارد سپاه می‌شود و با توجه به تجربیاتش در کارهای ساختمانی و عمرانی به بخش مهندسی رزمی سپاه می‌رود. نخستین زاغه‌های مهمات سپاه در غرب، توسط او ساخته می‌شود. جواد کلاته‌ عربی پیش از این کتاب‌های «مگر چشم تو دریاست»، «در هیاهوی سکوت»، «ماجرای عجیب یک جشن تولد» و... را به انتشار رسانده است. وی همچنین در عرصه تحقیق و پژوهش سینما و تلویزیون در آثاری همچون فیلم سینمایی «ایستاده در‌ غبار» فعالیت داشته است.

رسانه‌ها و نوگرایی

کتاب «رسانه‌ها و نوگرایی» ششمین جلد از مجموعه «ارتباطات» است که به قلم جان بروکشایر تامپسون تألیف شده است. «رسانه‌ها و نوگرایی» کتابی ارزشمند برای علاقه‌مندان به مقوله ارتباطات و جامعه‌‌شناسی و همچنین دانشجویان نظریه اجتماعی و سیاسی، جامعه‌شناسی، فرهنگ و مطالعات فرهنگی و رسانه‌ای محسوب می‎شود. کتاب حاضر در ۸ فصل به ارتباطات و بافت اجتماعی، رسانه‌ها و توسعه جوامع معاصر، پیدایی تعامل رسانه‌ای شده، دگرگونی در نحوه دیده شدن، جهانی‌سازی ارتباطات، تحکیم دوباره سنت، خود و تجریه در دنیایی رسانه‌ای شده و اختراع دوباره همگانیت می‌پردازد. در این کتاب با تجزیه و تحلیل بعضی از ویژگی‌های ارتباطات رسانه‌ای شده، شرایط تغییر و دگرگونی مورد بررسی قرار می‌گیرد،همچنین بعضی از اشکال کنش از راه دور را که استفاده از رسانه‌های ارتباطی باعث ایجاد آنها شده، بررسی می‌شود.

درک رسانه‌های اجتماعی

کتاب «درک و شناخت رسانه‌های اجتماعی» راهنمایی اساسی برای دانشجویان و متخصصان این رشته است و با استفاده از تجربه، مشاوره و راهنمایی بیش از ۶۰ بازاریاب دیجیتال و مصاحبه با کارشناسان فرهیخته رسانه‌های اجتماعی، راهنمای گسترده‌ای برای سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. این کتاب در 10 فصل، با به تصویر کشیدن تمامی موارد مطالعاتی از کمپین‌های موفق  یا شکست‌خورده، نقش دانش رسانه‌های اجتماعی را در دسترس قرار داده و بهترین روش‌ها را تبلیغ و ارائه می‌کند و پاسخگوی پرسش‌هایی مانند چگونگی ایجاد یک کمپین رسانه اجتماعی جالب و قانع‌کننده؛ چگونگی ایجاد و برقراری ارتباط و کار کردن با مخاطب؛ تعیین حد و مرز فاصله بین روابط عمومی آنلاین و رسانه‌های اجتماعی است که راهنمای مرجع عملی و جامعی برای رسانه‌های اجتماعی موجود به شمار می‌آید.

ویرایش در رسانه‌ها

کتاب حاضر با بیان کاربردی‌ترین نکات نگارشی در ستون خبری به همت کارشناسان دو خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) و دانشجویان ایران (ایسنا) گردآوری و تدوین و توسط انتشارات ایران منتشر شده است. این کتاب عمومی‌ترین قواعد دستور زبان فارسی و آیین درست‌نویسی را همراه با مثال‌های گوناگون بیان کرده است. «ویرایش در رسانه‌ها» مورد استفاده دست اندرکاران رسانه‌های جمعی و اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت. چگونگی عددنویسی در خبرها، نشانه‌های جمع، فعل‎‌های ربطی، پیوسته‌نویسی و جدا نویسی، قواعد نگارش، ترکیب‌های غیرفارسی و... ازجمله مطالبی هستند که در این کتاب مورد بررسی قرار می‌گیرند.

اقتصاد سیاسی نظام تجارت
جهانی و تجارت خارجی ایران

کتاب «اقتصاد سیاسی نظام تجارت جهانی و تجارت خارجی ایران» به قلم اسفندیار امیدبخش در چهار فصل تدوین شده است. در فصل اول ضمن مروری بر مبانی اقتصاد سیاسی، نظریات غالب در این حوزه، هم در بعد داخلی و هم در بعد بین‌المللی یعنی اقتصاد سیاسی بین‌المللی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته‌اند. در فصل دوم تلاش شده شناخت قابل قبولی از اقتصاد سیاسی نظام تجارت جهانی ارائه شود و ساختار، ویژگی‌ها، بازیگران عمده، رژیم‌های حاکم و قواعد و الزامات این نظام تحلیل شود. در فصل سوم نیز به رابطه میان توسعه و تجارت و نقش تجارت خارجی در توسعه اقتصادی کشورهای کمتر توسعه یافته پرداخته شده است. در فصل آخر، به موضوع ایران و و نحوه ارتباط برقرار کردن کشورمان با این نظام پرداخته شده است.

کودکان و سرنوشت‌ها

انیس نقاش
کتاب «کودکان و سرنوشت‌ها»، بخشی از خاطرات «انیس نقاش» است که به قلم خود او به رشته تحریر درآمده و بعداً توسط همسرش، خانم بتول خدابخش، به فارسی ترجمه شده است. انیس نقاش شخصیت شناخته‌شده‌ای در عرصه جهانی در دهه‌های گذشته است. او که متولد سال ۱۹۵۱ در لبنان بود، در دوره جوانی به سازمان دانشجویی جنبش فتح پیوست و از همان دوران جوانی، مبارزه با رژیم اسرائیل را آغاز کرد. او در طول زندگی خود، عملیات‌های زیادی را علیه اسرائیل و برخی اهداف دیگر برنامه‌ریزی و اجرا کرد. از جمله اهداف دیگری که او در آن حضور داشت، برنامه‌ریزی برای ترور شاپور بختیار در فرانسه بود که به شکست انجامید. انیس نقاش در این کتاب علاوه‌بر ذکر خاطرات دوران مختلف زندگی خود، به روایت بخشی از برنامه‌ها، اقدامات و عملیات‌هایش که برخی از آنها تأثیرات مهمی در سیاست آن روز خاورمیانه و جهان داشته، می‌پردازد. در این کتاب زوایای جدیدی از برخی وقایع و رویدادهای دهه گذشته در خاورمیانه و مبارزات گروه‌های فلسطینی روشن می‌شود که برای مخاطبین تازگی دارد.
برشی از کتاب:      مهم‌ترین شعار، شعار مرگ بر امریکا و مرگ بر کارتر بود که نماد امریکا محسوب می‌شد که از شاه حمایت کرده و در حال آماده شدن برای استقبال از او در خاک کشورش بود. این کارش، نشانهٔ منفی دال بر ادامهٔ حمایت و به نیت ادامهٔ توطئه بر ضد جمهوری جوان بود. همچنین شعار مرگ بر بختیار، آخرین نخست‌وزیر شاه پیش از ترک ایران داده می‌شد. دلیل شعار این نبود که او آخرین نخست‌وزیر بود و از ایران به اروپا گریخته بود، بلکه به‌دلیل اظهارات و مواضعی بود که هنوز از محل اختفای خود اعلام می‌کرد و تشکیل ارتش هوادار شاه با هدف بازگرداندن او به حاکمیت ایران را اعلام می‌کرد. حتی او وقاحت را به حدی رسانده بود که مسئولیت بمب‌گذاری‌هایی را که هر از چندگاه در تهران و شهرهای دیگر صورت می‌گرفت می‌پذیرفت تا بر عدم استقرار امنیت پس از انقلاب تأکید کند.

ما یک نفریم

کتاب «ما یک نفریم» به همت اسدالله امرایی ترجمه و گردآوری شده است. هدف اسدالله امرایی از گنجاندن آثاری از بهترین استادان، به تصویر کشیدن قدرت قلم نویسندگان و نشان دادن گوشه‌ای از فرهنگ انسانی در این خطه از جهان بوده است. این کتاب ۱۸ داستان در خود جای داده، داستان‌هایی از نویسندگانی که یکسان نمی‌نویسند و یکسان نمی‌اندیشند و هرکدام سبک خاص خود را دارند. در ابتدای هر داستان مختصر توضیحی از نویسنده ذکر شده که به اهمیت کتاب می‌افزاید. «خورخه لوئیس بورخس»، «فرناندو سیلوا»، «هوراشیو کائیروگا»، «موریلو روبیائو»، «خوان بوش» و… نام تعدادی از نویسندگان زبردست این کتاب است. اسدالله امرایی مترجم این کتاب تا کنون کتاب‌های «تلخ عین عسل» و «۲۹ داستان کوتاه طنز از نویسندگان جهان» را گردآوری کرده که آنها نیز همچون کتاب «ما یک نفریم» مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه جذاب از نویسندگان مشهور جهان است.

ایستاده تا همیشه

فاطمه وفایی‌زاده
کتاب «ایستاده تا همیشه» به تدوین و تنظیم «فاطمه وفایی» حاصل گفت‌وگوهای مفصلی با همرزمان جاویدنشان احمد متوسلیان است که هرکدام پس از معرفی خود و نقششان در حوادث کردستان و جبهه‌های غربی، نسبت خود را با این سردار پرآوازه بازگو کرده‌اند؛ همرزمانی که هر کدام از گوشه‌ای به جبهه‌های حق علیه باطل شتافته‌اند و هرکدام در نقطه‌ای با فرمانده پاشنه‌کشیده، قاطع و رئوف، تلاقی کرده‌اند. همرزمانی که هرکدام «برادراحمد» را از زاویه خودشان روایت کرده‌اند.











آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7913/24/613700/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها