5 ترفند مخفی جی‌میل 


«جی‌میل» با وجود داشتن رابط کاربری ساده، هزاران ترفند پنهان برای بهینه‌سازی تجربه کاربری دارد.در سال ۲۰۲۰ روزانه بیش از ۳۰۰میلیارد ایمیل ارسال شد و تعداد زیادی از آنها در پلتفرم جی‌میل گوگل نوشته، ارسال و دریافت شد. جی‌میل ۱،۸میلیارد از ۵،۶میلیارد حساب ایمیل فعال را تشکیل می‌دهد و هر حسابی کارهایی بیشتر از ارسال و دریافت پیام انجام می‌دهد.
لغو ارسال ایمیل
برای همه پیش آمده که بخواهند پیام‌هایی را که از طریق فضای مجازی ارسال کرده‌اند، پس بگیرند و البته این امکان در جی‌میل وجود دارد. پس از ارسال ایمیل، کادر کوچکی در سمت راست پایین ظاهر می‌شود که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید ارسال را لغو کنید یا نه، پس از ارسال مستقیماً روی کلمه «Undo» کلیک کنید زیرا کلیک کردن در هر جای دیگری باعث ناپدید شدن این گزینه می‌شود. در تنظیمات پیش‌فرض، نماد لغو به‌مدت پنج ثانیه روی صفحه ظاهر می‌شود که این زمان می‌تواند در تنظیمات تا ۳۰ ثانیه هم تغییر کند.
جست‌و‌جوی پیشرفته
جست‌و‌جوی پیشرفته ابزار مفیدی برای ردیابی بخشی از اطلاعات مدفون در صندوق ورودی شما است. ابزار جست‌و‌جوی پیشرفته با کلیک کردن روی نماد با سه نوار لغزنده در کادر جست‌و‌جو در بالای صندوق ورودی قابل دسترسی است. می‌توانید ایمیل‌ها را بر اساس فرستنده، گیرنده، تاریخ و کلمات جست‌و‌جو کنید، حتی می‌توانید جست‌و‌جوی ایمیل را با جست‌و‌جوی کلماتی که ندارد، محدود کنید.
کدگذاری رنگ پیام‌های مهم
ستاره‌دار کردن پیام‌ها، مهم‌ترین ایمیل‌های شما را در یک پوشه جداگانه قرار می‌دهد، اما این پیام‌ها را می‌توان با ستاره‌های رنگی سازماندهی کرد. می‌توانید گزینه‌های مرتب‌سازی با کد رنگ بیشتری را در تنظیمات Gmail فعال کنید. با رفتن به تنظیمات، گزینه‌های رنگ بیشتری را فعال کنید، برای این کار در قسمت general به پایین صفحه بروید و گزینه‌های رنگ بیشتری را به بخش «in use» بکشید.
نوشتن هوشمند
پیشنهادات نوشتن گوگل برای کاربرانی که با زبان اداری رسمی می‌نویسند، نعمت بزرگی است. فقط با تایپ کردن ابتدای یک عبارت، جی‌میل، باقیمانده آن را به شما پیشنهاد می‌دهد و در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند. نوشتن هوشمند (Smart Compose) را می‌توان در تنظیمات، روشن و خاموش کرد. گوگل حتی بازخوردهایی را برای بهبود کیفیت عبارات پیشنهادی نوشتن هوشمند، می‌پذیرد.
صندوق ورودی سفارشی
طرح‌بندی پیش‌فرض جی‌میل نسبتاً ساده است اما کاربران می‌توانند ایمیل‌های خود را با کلیک کردن روی نماد چرخ‌دنده تنظیمات سریع و انتخاب یک صندوق ورودی سفارشی، بر اساس آنچه می‌خواهند ابتدا ببینند و سپس در بخش‌های خوانده‌ نشده، ستاره‌دار یا مهم اولویت‌بندی کنند. همچنین می‌توانید ویژگی صندوق‌های ورودی متعدد را فعال کنید که به این ترتیب می‌توان تمام ایمیل‌ها را در یک صندوق ورودی متفاوت جابه‌جا کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7915/12/614011/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها