هنرمندان در فضای مجازی


فضای مجازی اهالی فرهنگ و هنر به روزهای پرکارشان اختصاص دارد. بیشتر هنرمندان تیزر یا پوستر آثار جدیدشان را به نمایش گذاشته‌اند و از مردم دعوت کرده‌اند تا به دیدن آثارشان به سینما، سالن تئاتر یا گالری بیایند.

چهره‌ها
کاظم دانشی کارگردان فیلم «علف‌زار» درصفحه خود تصویر پوستر این فیلم را منتشر کرد. پوستر این کار همزمان با نزدیک شدن به آغاز اکران «علف‌زار» از پوستر این فیلم سینمایی رونمایی شد.این فیلم به تهیه‌کنندگی بهرام رادان و کارگردانی کاظم دانشی برای اولین بار در جشنواره فجر سال گذشته به نمایش درآمد و در ۱۳ رشته نامزد دریافت سیمرغ شد و ۴ سیمرغ بلورین و یک دیپلم افتخار را از این رویداد سینمایی دریافت کرد.موضوع ملتهب و جنجالی «علف‌زار» از نکات قابل توجه این فیلم سینمایی است که پیش‌بینی می‌شود مخاطبان بسیاری را به سالن‌های سینمایی بکشاند.پژمان جمشیدی، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، ترلان پروانه، صدف اسپهبدی، مهدی زمین پرداز، عرفان ناصری، یسنا میرطهماسب، مائده طهماسبی، رویا جاویدنیا، الهه اذکاری، متین حیدری نیا، محمد معتضدی، ستایش رجایی نیا، سپهر گندمی، حسین ولی‌زاده، علی امیر خلیلی، عرشیا توکلی، محمد مهدی احدی، با حضور افتخاری: فرخ نعمتی، مهران امام بخش بازیگران «علف‌زار» هستند.

پرویز پرستویی بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه خود با انتشار کلیپی از خدمات‌رسانی به خانواده‌ای در بندرترکمن در صفحه خود نوشت: «چند ماه پیش که چند نوبت به سراغ جانباز عزیز آقای تغان آمده بودیم، وضعیت بسیار ناخوشایندی داشت. هفت بچه معلول و همسری زمینگیر که تماماً بار اداره و جمع و جور کردنِ همه آنها بر دوش این پیرمرد باصفا بود. خوشبختانه بهزیستی استان گلستان دو‌یا سه فرزند او‌ را که شرایط نامناسب‌تری داشتند به مراکز تحت پوشش خودش اعزام کرد و بار سنگینی را که بر دوش این عزیز بود کمی سبک نمود. امیدواریم حمایت‌های سازمان‌های مسئول از ایشان و خانواده‌شان ادامه داشته باشد. باز هم به این جانباز عزیز سر خواهیم زد.»

پندار اکبری بازیگر سینما وتئاتر و کارگردان و نمایشنامه‌نویس با انتشار تیزر جدیدترین تئاترش با عنوان «زنی در دو چهره» مخاطبان تئاتر را به دیدن این اثر دعوت کرد. این اثر به نویسندگی و کارگردانی پندار اکبری و تهیه کنندگی امیر عباسی از ۱۰ خرداد ماه، ساعت ۲۱ در پردیس تئاتر سپند به روی صحنه می‌رود. در این تئاتر نیلوفر پارسا، علیرضا دیلمی، پناه باقریان، ماریه ماشاءالهی، روناک برخوردار، آیدا سرمست، پندار اکبری و نساء یوسفی ایفای نقش می‌کنند.

علی قمصری آهنگساز و نوازنده تار در صفحه خود با انتشار صحنه‌ای از کنسرت «تار مجنون موی لیلی» نوشته است که این کنسرت را به خاطر استقبال زیاد مخاطبان 19 و 20 خرداد تمدید کرده و علاقه مندان می‌توانند 18 خرداد بلیت تهیه و در تالار وحدت به دیدن این اجرا بیایند.

دنیای نشر
نشر چشمه در صفحه خود با انتشار تصویر جلد مجموعه داستان«اسب‌هایی که با من نامهربان بودند» به قلم امین فقیری، از چاپ دوم این کتاب خبر داده و درباره‌اش نوشته است:«امین فقیری پیش از این در مجموعه داستان دهکده پرملال گوشه‌هایی از خاطرات خود را از زندگی و مردمان روستاهای ایران در پیش از انقلاب به نگارش درآورده است. کتاب اسب‌هایی که با من نامهربان بودند مجموعه‌ 10 مستند داستان است که بخش عمده‌ آن به خاطرات همان سال‌ها بازمی‌گردد؛ چه بازیافتن گذشته در حافظه باشد و چه رفتن مجدد به آنجا؛ بازگشت راوی به مکان‌هایی که سال‌ها پیش از این در آن به‌سر برده است و در آنجا دیگر نه کسانی را بازمی‌یابد که در زمانی دیگر می‌شناخته است بلکه فرزندان ایشان یا جای خالی‌شان را می‌بیند و در آن مکان‌ها نیز دیگر نشان حیات نمی‌یابد؛ چنین است که افرادی که به‌نظر زندگی سختی در روستاها و آبادی‌ها داشته‌اند از آنجا خلاصی یافته و روی آرامش را نیز دیده‌اند.»

نگین فرهود شاعرهم از انتشار کتابش با عنوان «معارضه» توسط نشر افراز خبر داده و نوشته: «جز اینکه مراتب سپاسگزاری‌ام را از نشر محترم افراز به عرض برسانم و خشنود باشم از التفات یاران دور و نزدیک‌ام، گفتی دگر ندارم، کاین اشارت ز جهان گذران ما را بس.»

گالری گردی
گالری ثالث با انتشار پوستر نمایشگاه «چکمه‌های زمستان در حوالی فروردین» نقاشی‌های سعید امکانی را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه روز جمعه 30 اردیبهشت ماه در گالری ثالث افتتاح و تا 10 خرداد ماه ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7915/24/614023/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها