اخبار


پرداخت هزار میلیارد تومان تسهیلات به ۹۳۱ طرح تعاونی
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون به ۹۳۱ طرح نزدیک به یک هزار میلیارد تومان از طریق بانک توسعه تعاون تسهیلات پرداخت شده است.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی» در نشست امضای تفاهمنامه میان معاونت امور تعاون و بنیاد علوی با بیان اینکه حدود ۹۷ هزار تعاونی روستایی وجود دارد، افزود: از این تعداد تعاونی ۵ هزار و ۳۵۸ تعاونی در سامانه کارا برای گرفتن تسهیلات ثبت‌نام کرده‌اند که تاکنون به ۹۳۱ طرح نزدیک به یک‌ هزار میلیارد تومان از طریق بانک توسعه تعاون تسهیلات پرداخت شده است.
 وی با بیان اینکه حدود هزار و ۷۵ میلیون تومان به‌صورت میانگین تسهیلات به تعاونی‌ها پرداخت شده است، ادامه داد: یعنی هر تعاونی توانسته حدود یک میلیارد تومان در مسائل روستایی فعالیت کند و تقریباً در حوزه اشتغال پایدار روستایی، سهم تعاونی‌ها حدود ۷ درصد می‌باشد که از یک و نیم میلیارد دلاری که از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی از محل بازپرداخت آنها در حال انجام بوده، ۷ درصد سهم بخش تعاون است.
 معاون امور تعاون تصریح کرد: البته ما معتقدیم اگر بخواهیم ۲۵ درصد سهم تولید ناخالص ملی را داشته باشیم، باید بتوانیم این ۷ درصد را به ۲۵ درصد افزایش دهیم و دستور رهبر معظم انقلاب در قالب برنامه پنجم توسعه را محقق کنیم.

ارتقای سطح مهارت کارگران در دستور کار است
معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از افزایش تعداد مراکز جوار و بین کارگاهی در دولت سیزدهم به منظور پاسخ به نیاز آموزشی کارخانه‌ها و ارتقای سطح مهارت کارگران خبر داد و گفت: تعداد این مراکز تا پایان سال به ۲۲۰۰ مرکز خواهد رسید.
غلامحسین حسینی نیا در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به افزایش تعداد مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی در دولت سیزدهم، خاطرنشان کرد: تا ابتدای دولت سیزدهم حدود ۵۴۷ مرکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی وجود داشت که در طول ۸ ماهه دولت با اعتقادی که به این موضوع داشتیم و بر مبنای اصل بهره‌وری و استفاده از ظرفیت‌های ملی برای ایجاد قابلیت‌های مهارت آموزی، تعداد آنها را به ۱۵۲۷ واحد رساندیم که رشد چند برابری نسبت به گذشته را نشان می‌دهد.
حسینی نیا گفت: ایده‌آل و هدف نهایی ما این است که در هر کارخانه یک مرکز آموزش جوار داشته باشیم و با این هدف پیش می‌رویم لذا پیش‌بینی کرده‌ایم که تعداد این مراکز را تا پایان سال به ۲۲۰۰ مرکز برسانیم.
رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای، افزایش کیفیت مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی که تاکنون راه‌اندازی شده‌اند را از اقدامات در دستور کار این سازمان در راستای ارتقای سطح مهارت کارگران و نیروهای کار عنوان کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7915/13/614028/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها