اخبار


دومین قهرمانی زنان کشتی ایران در آسیا
تیم ملی کشتی زنان ایران در آلیش آزاد هم قهرمان آسیا شد. این تیم بعد از قهرمانی در آلیش کلاسیک، دیروز در قرقیزستان توانست با کسب ۳ مدال طلا، یک مدال نقره و دو مدال برنز روی سکوی اولی آلیش آزاد بایستد. فاطمه فتاحی در ۶۰ کیلوگرم، سحر غنی‌زاده در ۷۰ و هانیه عاشوری در مثبت ۷۵ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند. سپیده بابایی در ۵۵ کیلو نقره گرفت و مریم احمدی در ۷۵ و الهه روزبه در ۶۵ کیلوگرم به سومی رضایت دادند.
​​​​​​​
تست مثبت والیبالیست سابق تیم ملی
خبر تست مثبت دوپینگ والیبالیست‌ سابق تیم ملی همه را شوکه کرد. در حالی که هنوز قهرمانی پیکان در باشگاه‌های والیبال مردان آسیا، سوژه رسانه‌ها بود، اما خبر مثبت تست A یکی از بازیکنان سرشناس همه را بهت‌زده کرد. هرچند بعد از این خبر گمانه‌زنی‌های زیادی درباره ماده مورد استفاده والیبالیست سابق تیم ملی در رسانه‌ها مطرح شد، اما فرزاد شارکی قائم مقام ستاد مبارزه با دوپینگ به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «جواب تست‌های لیگ برتر والیبال اول خردادماه به دست ما رسید که ما هم فدراسیون و ورزشکار را مطلع کردیم. البته او 10 روز مهلت دارد تا دفاعیاتش را بفرستد و تقاضای بررسی تست B را بدهد. البته بررسی نمونه B هم یک ماه و نیم تا دو ماه طول می‌کشد.» در حالی که یکی از گمانه‌زنی‌ها درباره مثبت شدن تست بازیکن والیبال استعمال ماده مخدر است اما میلاد تقوی دبیر فدراسیون والیبال به «ایران» می‌گوید: «در نامه وادا دوپینگ این بازیکن قطعیت ندارد و پروسه اداری باید طی شود. دوپینگ با ماده مخدر در تست او درست نیست.»

محرومیت ۳ ساله دختر وزنه بردار دوپینگی
الناز باجلانی، دختر ملی‌پوش وزنه‌برداری کشورمان به‌دلیل دوپینگ به مدت ۳ سال از هر نوع فعالیت ورزشی محروم شده است. او به‌ دلیل مصرف ماده ممنوعه دروستانولون با توجه به اینکه بیش از ۱۸ سال سن داشته و در عین حال پذیرفته است که از این ماده ممنوعه استفاده کرده، از ۱۶ آذر ۱۴۰۰ تا ۱۵ آذر ۱۴۰۳ از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شده است. پیش از باجلانی، پوپک بسامی به مدت شش ماه محروم شده بود.
رونمایی گوش‌شکسته‌ها از تصاویر برترین‌های قرن
مراسم رونمایی از تصاویر برترین‌های کشتی در ۱۰۰ سال اخیر ورزش ایران برگزار شد. بعد از انتخاب سه عضو خانواده کشتی به‌عنوان برترین‌های قرن ورزش ایران، مراسم رونمایی از تصاویر برترین‌های کشتی در محل خانه کشتی شهید صدرزاده با حضو رسرمربیان تیم‌های ملی آزاد و فرنگی به‌همراه اعضای تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان برگزار شد که محمد بنا، پژمان درستکار، حمید سوریان، حسن یزدانی، محمدرضا گرایی، امیرحسین زارع و کامران قاسم‌پور از عکس سه افتخارآفرین قرن جهان‌پهلوان تختی به‌عنوان صاحب مدال ماندگار قرن، محمد بنا به‌عنوان برترین مربی قرن و حسن یزدانی به‌عنوان خالق صحنه ماندگار قرن گذشته ورزش ایران رونمایی کردند.

پرسپولیس برنده پرونده النصر شد
دادگاه داوری ورزش (cas) دیروز پس از 2 سال حکم نهایی خود را در ارتباط با پرونده شکایت باشگاه النصر از پرسپولیس ابلاغ کرد. امیرعلی حسینی، مدیر امور بین‌الملل پرسپولیس در این خصوص گفت: «اتفاقات زیادی در این مدت روی داد؛ از برگزاری جلسات استماع تا ارسال مدارک مختلف توسط باشگاه در رد ادعاهایی که مطرح شده بود. با این حکم در واقع رأی کمیته انضباطی و کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا که به نفع ما بود، تأیید و ادعای باشگاه النصر نسبت به پرسپولیس رد شد.» گفتنی است CAS در رأی خود تأکید کرده است که باشگاه النصر دیگر حق هیچ‌گونه طرح شکایت درباره این موضوع ندارد و همچنین آن باشگاه را محکوم به جبران هزینه‌های دادرسی طرفین دعوا و پرداخت جریمه 10 هزار دلاری به کنفدراسیون فوتبال آسیا کرد. باشگاه النصر عربستان بعد از باخت به پرسپولیس در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2020 پرسپولیس را متهم به استفاده از بازیکنان غیرمجاز کرده بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7915/20/614064/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها