اخبار


حکم قصاص  قاتل شهید رنجبر صادر شد
گروه حوادث/ قاتل شهید رنجبر که برای دومین بار در دادگاه کیفری یک استان فارس پای میز محاکمه رفته بود این بار نیز به قصاص نفس محکوم شد.به گزارش روابط عمومی دادگستری فارس، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس در تشریح این خبر گفت: پس از اعلام نقص در پرونده و نقض رأی اولیه توسط شعبه نهم دیوان عالی کشور، اقدامات قضایی در راستای تأمین نظر مرجع عالی قضایی یاد شده در دستورکار قرار گرفت و پس از رسیدگی دوباره به پرونده حکم بر محکومیت متهم صادر شد.موسوی با بیان اینکه حکم قصاص متهم به لحاظ ارتکاب قتل عمدی و شهادت مرحوم علی اکبر رنجبر است، افزود: متهم همچنین به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق به لحاظ سرقت توأم با آزار سلاح سازمانی شهید رنجبر و مهمات مربوطه نیز محکوم شده است.
همچنین به لحاظ ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو نسبت به سرباز وظیفه پاسگاه نیز به تحمل یک سال حبس و پرداخت دیه محکوم شده است.پس از فرجام خواهی وکیل متهم در مرحله رسیدگی قبلی دیوان عالی کشور دستوراتی مبنی بر بررسی سلامت روانی متهم توسط کمیسیون تخصصی پزشکی قانونی صادر کرده بود که کمیسیون تخصصی به‌صورت قطعی سلامت روان و قوه تمیز و اراده متهم را تأیید کرد.بر اساس این گزارش، شامگاه چهارشنبه ۱۳ بهمن 1400 سرهنگ علی‌اکبر رنجبر به همراه یک سرباز، در حال گشت در حوزه استحفاظی پاسگاه بیدزرد از توابع شهرستان شیراز توسط فردی با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفت و به شهادت رسید.

قصاص عامل شهادت دو محیط‌بان زنجانی
گروه حوادث/ حکم قاتل دو محیط‌بان زنجانی که در هنگام تعقیب و گریز با شکارچیان به شهادت رسیده بودند، اجرا شد.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در پی به شهادت رسیدن دو نفر از محیط‌بانان در حین انجام مأموریت در زنجان توسط افراد ناشناس، برای پیگیری بررسی موضوع و بازداشت مرتکبان دستورات فوری صادر شده بود. در همین راستا نظر به حساسیت و آثار روانی و اجتماعی موضوع بر مردم، پرونده مذکور در کم‌ترین زمان ممکن رسیدگی و حکم نهایی صادر و پس از تأیید در دیوان عالی کشور صبح دوشنبه دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ در محل زندان مرکزی زنجان اجرا شد.رئیس‌کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: دستگاه قضایی استان در راستای اجرای عدالت و احکام اسلامی با جدیت و براساس قانون به وظیفه خود عمل خواهد کرد و نمونه بارز این امر اجرای همین حکم بود که با پیگیری‌های انجام شده توانستیم پرونده با فوریت رسیدگی و حکم اجرا شود.گفتنی است شانزدهم فروردین ماه سال گذشته در پی تعقیب و گریز بین افراد ناشناس و محیط‌بانان که در تعقیب یک خودروی نیسان در منطقه حفاظت شده فیله خاصه استان زنجان بودند، ۲نفر از محیط‌بانان ایثارگر به ‌نام‌های مهدی مجلل و میکاییل هاشمی بر اثر اصابت گلوله سلاح جنگی، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
مسمومیت گوارشی 49 دانشجو  درخوابگاه دختران

گروه حوادث/ مسمومیت غذایی در خوابگاه دختران باعث مسموم شدن 49 دانشجو در تهران شد.
مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور به خبرنگار حوادث «ایران»، گفت: پس از اعلام گزارش مسموم شدن جنرال تعدادی از دانشجویان یک خوابگاه دختران در دانشگاه فرهنگیان نسیب واقع در مرزداران در ساعت 5 صبح روز دوشنبه تکنیسین‌های اورژانس به همراه 5 آمبولانس و 2 اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند. وی در ادامه افزود: پس از بررسی‌های اولیه معلوم شد 42 دانشجو که همه آنها مقیم خوابگاه بودند دچار علائم گوارشی شده‌اند اما دقیقاً مشخص نشد که با چه ماده‌ای مسموم شده‌اند. پس از آن دو نفر در محل درمان شدند و ۴۰ نفر از مصدومان به بیمارستان‌های شریعتی، امام خمینی و رسول اکرم(ص) تهران منتقل شدند. دکتر یحیی صالح طبری رئیس مرکز اورژانس تهران نیز گفت: در حالی که در ساعات اولیه اعلام گزارش مسمومیت تعداد افراد 42 نفر بود تا ساعت ۱۲ روز دوشنبه تعداد آنها به ۴۹ نفر رسید. وی درباره علت این مسمومیت گفت: احتمالاً مسمومیت گوارشی بوده اما باید بررسی بیشتر و تخصصی‌تری در این زمینه صورت گیرد.

زلزله ۵/۵ ریشتری سرجنگل خسارت نداشت
گروه حوادث/ زمین‌لرزه ۵.۵ریشتری سرجنگل زاهدان تلفات جانی در پی نداشت. این زمین‌لرزه ساعت ۱۲:۰۶ظهر دوشنبه دوم خرداد در حوالی سرجنگل و در عمق ۱۶کیلومتری زمین رخ داد. بر اساس اعلام مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، کانون زلزله در ۳۷کیلومتری سرجنگل (سیستان‌وبلوچستان) قرار دارد.مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق متأثر از حادثه خبر داد و گفت:‌ شهرها و مناطقی مانند سرجنگل، مسجد حضرت ابوالفضل و نوک‌آباد تحت‌تأثیر این زلزله قرار گرفته‌اند. تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر و تیم‌های ارزیاب به مناطق متأثر از حادثه اعزام شده‌اند. البته گزارشی ناشی از خسارت مخابره نشده است. بر اساس ارزیابی‌های اولیه، تا شعاع ۱۵کیلومتری کانون زمین‌لرزه منطقه‌ مسکونی وجود ندارد، برای همین گزارشی از خسارت و آسیب انسانی اعلام نشده است.
​​​​​​​
بازداشت قاتل زن جوان در شیراز
گروه حوادث/ پسر شرور که با همدستی برادرش نیمه شب دختر جوانی را در شیراز به قتل رسانده بود در کمتر از یک ساعت دستگیر شدند.
سرهنگ فرج شجاعی، فرمانده انتظامی شیراز در این باره به خبرنگار حوادث «ایران» گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وقوع یک فقره قتل در محله «سنگ سیاه» شیراز، بلافاصله مأموران کلانتری 13 عباسیه به محل حادثه اعزام شدند و پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که دو زن جوان حدود ساعت یک بامداد در حال گذر از کوچه‌ای در نزدیکی خانه‌شان بودند که دو برادر 19 و 25 ساله مزاحم آنها شدند. در ادامه مشاجره لفظی بین آنها رخ داد و وقتی کار به درگیری فیزیکی کشیده شد ناگهان برادر کوچکتر با چاقو هر دو زن جوان را مجروح کرد و پس از آن هم از محل متواری شدند.وی در ادامه افزود: پس از انتقال مجروحان به بیمارستان یکی از آنها به‌دلیل شدت خونریزی جان باخت و از همان لحظات اولیه مأموران با بررسی سرنخ‌ها و اطلاعات موجود شناسایی و دستگیری قاتل را در دستور کار خود قرار دادند. مأموران کلانتری 13 عباسیه با اقدامات فنی و تخصصی در کمتر از یک ساعت قاتل 19 ساله را شناسایی کردند و موفق شدند در عملیاتی غافلگیرانه وی را به همراه برادرش و یک نفر دیگر که در درگیری نقش داشته است دستگیر کنند.
قاتل در بازجویی اولیه به جرم خود اعتراف کرد و متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7915/19/614093/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها