دیگه چه خبر؟


خبرسازی رسانه سعودی درباره روزنامه ایران
 خبر اول اینکه،پایگاه اطلاع رسانی «ایندیپندنت فارسی» وابسته به دستگاه تبلیغاتی رژیم سعودی در یک خبرسازی ادعا کرد که حقوق مدیران و سردبیران روزنامه ایران از 47 تا 100 میلیون تومان است! 
این خبر کذب در حالی منتشر شد که حقوق پرسنل و مدیران مؤسسه مطبوعاتی ایران براساس طبقه‌بندی مشاغل و مصوبات هیأت‌مدیره پرداخت می‌شود و این رسانه احتمالاً دریافتی‌های خود از دستگاه تبلیغاتی عربستان سعودی را مبنای خبرسازی قرار داده است. عجیب نیست که توسعه کمی و کیفی رسانه‌های متعلق به مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در دوره جدید، موجب نگرانی و اقدامات کور رسانه سعودی و دنباله‌روهای داخلی آن بشود.

بی‌خبری بیست روزه از حمید نوری
 خبر دیگر اینکه، «حمید نوری» شهروند ایرانی که از سال ۹۸ در سلول انفرادی سوئدی‌ها بسر می‌برد، پس از برگزاری جلسات دادگاه فرمایشی در حالی که در انتظار صدور حکم دادگاه سوئدی است، از ۲۰ روز قبل امکان تماس تلفنی با خانواده را از دست داده است.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، دستگاه قضایی سوئد محل نگهداری «حمید نوری» را تغییر داده اما شرایط وی تغییر نکرده است. خانواده «حمید نوری» در طول ۲۰ روز گذشته تلاش‌های فراوانی کردند تا با وی تماس داشته و از وضعیت سلامتی او آگاه شوند، اما دستگاه قضایی کشور سوئد هر بار با بهانه‌ای از برقراری این تماس خودداری می‌کند. «حمید نوری» بنا بر شکایت تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین و به اتهامات واهی در کشور سوئد مورد محاکمه قرار گرفته و در طول دو سال و نیم گذشته با نقض مکرر حقوق شهروندی از جمله نگهداری در سلول انفرادی، ضرب و شتم، عریان کردن اجباری، عدم دسترسی به پزشک و مواردی از این دست روبه‌رو بوده است.
​​​​​​​
ویزای زائران اربعین حذف می‌شود
  دست آخر اینکه،معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره به گزارش سفیر ایران در عراق از مذاکرات با نخست‌وزیر و دولت این کشور گفت: دولت عراق اعلام کرد برای اربعین ویزا نخواهیم داشت و وزیر کشور عراق هم بزودی به تهران سفر خواهد کرد. مجید میراحمدی همچنین گفت: عراقی‌ها گفته‌اند که در چند روز آینده موافقت خود با حضور محدود بدون ویزای زائران عتبات عالیات از مرز زمینی را نیز اعلام می‌کنند. همچنین به گفته سید صادق حسینی رئیس سازمان حج و زیارت، انتظار می‌رود با بازگشایی مرز‌های زمینی، بخش اعظمی از زائران عتبات عالیات از مبادی مرزی شلمچه، چزابه و اروند‌رود به عراق سفر کنند که در این راستا باید برنامه‌ریزی‌های دقیق و مناسب برای تسهیل امور زائران اندیشیده شود. گفتنی است ستاد مرکزی اربعین برآورد کرده امسال بیش از ۴ میلیون زائر ایرانی در این ایام داشته باشیم.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7915/5/614141/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها