واکنش رئیس‌جمهور به ترور شهید صیاد خدایی:

انتقام حتمی است


گروه سیاسی/ «انتقام خون پاک این شهید بزرگوار از دست جنایتکاران حتمی است»؛ این سخنان آیت‌الله رئیسی پیش از سفر دیروز به عمان است که در آن به ترور شهید خدایی واکنش نشان داده است. رئیس جمهور همچنین در سخنان خود این اقدام جنایتکارانه را دلیلی بر شکست دشمنان ایران در منطقه دانسته و اظهار کرده است: «بدون تردید در این جنایت دست استکبار جهانی و کسانی که از مدافعان حریم و حرم شکست خوردند دیده می‌شود که به این شکل می‌خواهند استیصال خود را نشان دهند.»

ترورهای یکدست
نگاهی به حادثه اخیر در نزدیکی بهارستان نشان می‌دهد شکل میدانی این عملیات از اشتراکات اصلی ترورهایی است که در حدود یک دهه اخیر در کشور صورت گرفته است. از روز صبح یکشنبه 22 دی‌ماه 1388 که اولین صدای انفجار در محله قیطریه تهران به گوش رسید و دکتر مسعود علی‌محمدی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان مقابل خانه خود به شهادت رسید تا روزی که سرهنگ حسن صیاد خدایی در نزدیکی منزل خود در خیابان مجاهدین اسلام به خون غلتید، انگشت اتهام به سمت رژیمی بوده است که حیات خود را در ترور و کشتار جست‌و‌جو می‌کند. علاوه بر «آمریت» این جنایت‌ها که تکلیف آن مشخص است، «عاملیت» آن نیز قبلاً توسط اندیشکده‌ها و رسانه‌های غیرایرانی مورد بحث و نتیجه اجماعی قرار گرفته است. 
گروهک منافقین که بیش از چند دهه است ابتکار عمل را از دست داده و منفور جامعه ایرانی واقع شده، اکنون سال‌هاست که به بازیچه طراحی‌های موساد تبدیل شده است. این مسأله نه تنها برای ایران نیز آشکار است که رسانه‌ها و مقامات غربی نیز بارها به آن اذعان کرده‌اند. به عنوان نمونه دو مقام ارشد دولت اوباما در سال ۲۰۱۲ در شبکه NBC فاش کردند که ترور دانشمندان هسته‌ای ایران کار مجاهدین خلق [منافقین] است. این مقامات امریکایی همچنین این موضوع را تأیید کرده بودند که گروه تروریستی توسط موساد تأمین مالی، مسلح و عملیاتی می‌شوند.

همدستی منافقین و موساد
سخنان معنادار سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح در حاشیه مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر نیز گویای همین مسأله است. سردار شکارچی در سخنانی که یک روز بعد از ترور شهید خدایی انجام شد با اشاره به جنایات منافقین و با بیان اینکه ایران قربانی ترور است و حدود ۱۷ هزار نفر از مردم کشورمان از سوی دشمنان ترور شدند، گفت: ترور روز یکشنبه در تهران نشان می‌دهد ادعایی که امریکایی‌ها و متحدان آنها در خصوص حقوق بشر دارند، کذب است؛ ابعاد این ترور در دست بررسی است و نیرو‌های امنیتی کشور این موضوع را دنبال می‌کنند؛ نتیجه بررسی‌ها هم متعاقباً اعلام خواهد شد.
سردار شکارچی همچنین درخصوص حمله موشکی ایران به مقر رژیم صهیونیستی در اربیل عراق و بیانیه سپاه مبنی بر پاسخ شدید ایران به اقدامات اسرائیل گفت: رژیم صهیونیستی این را تجربه کرده که هرگاه مواجهه مستقیم با ما داشته باشد، بدون اینکه چیزی را پنهان کنیم، خیلی شفاف اعلام می‌کنیم. سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران نیز تأکید کرد گروه‌های تروریستی وابسته به استکبار و صهیونیسم جهانی به سزای عمل جنایتکارانه خود می‌رسند.

ایران متوقف نخواهد شد
سابقه نشان داده است که ایران به هیچ عنوان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی تسامح به خرج نخواهد داد و اقدامات این رژیم نیز تأثیری بر تغییر راهبردهای اساسی کشورمان نخواهد گذاشت. اگر در هنگام شهادت اولین دانشمند هسته‌ای، ایران با تعداد کمتری سانتریفیوژ عادی در ابتدای راه غنی‌سازی 20 درصد بود، اکنون و پس از چندین جنایت و خرابکاری این رژیم، جمهوری اسلامی ایران در حال ارتقای صنعت هسته‌ای و همچنین رسیدن به پیشرفت های خیره کننده است.
 اقدام اخیر نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود و ایران را متوقف نخواهد کرد. همچنین ایران پاسخ اقدامات این رژیم را به گونه‌ای می‌دهد که مقامات این دولت جعلی نتوانند ابعاد هزینه داده شده برای آن را اعلام کنند. 
این اتفاق در موشکباران مقرهای جاسوسی صهیونیست‌ها در اربیل عراق در هفته‌های اخیر به خوبی ثابت شده است. البته نباید از این مهم نیز غافل شد که هرگونه همکاری با صهیونیست‌ها از سوی هر کشوری در اجرای طرح‌های خرابکارانه علیه ایران نیز با واکنش سخت مواجه خواهد شد. ماجرای اقدام عزتمندانه در مقابل حضور پایگاه‌های دشمن در اربیل نشان داده است که مسأله امنیت ملی ایران برای مقامات کشورمان اهمیت بالایی دارد و جمهوری اسلامی ایران هیچ کشوری را که شریک در جنایت صهیونیست‌ها شود بدون تاوان نخواهد گذاشت.
در واکنش به این حادثه تروریستی یک مقام ایرانی نیز به الجزیره گفت: «ترور شهید صیاد خدایی، عبور از خطوط قرمز است که موجب تغییرات اساسی در معادله درگیری می‌شود. گروهی که مسئولیت ترور این شهید را به عهده دارد، بهای سنگینی خواهد پرداخت.»

صهیونیست‌ها آماده باش شدند
ساعاتی پس از ترور شهید خدایی شبکه «العربیه» خبر داد، رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی یعنی مرز فلسطین اشغالی با لبنان و سوریه حالت آماده‌باش اعلام کرده است. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نیز از آماده‌باش ارتش این رژیم خبر داد. همچنین بر اساس گزارش «لبنان دیبیت»، رژیم صهیونیستی سطح هشدار امنیتی را در سفارتخانه‌هایش در جهان افزایش داده است.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز پیامدهای این اقدام را برای این رژیم خطرناک توصیف کردند. به نحوی که شبکه خبری «نیوز وان» رژیم صهیونیستی، با اشاره به ترور شهید صیاد خدایی، از اعلام حالت آماده‌باش در سفارتخانه‌های این رژیم در جهان خبر داد.

ادعاهای مختلف در خصوص جایگاه شهید خدایی
شهید خدایی از نیروهای سپاه پاسداران بوده که سابقه‌ای درخشان در دفاع از حرم در کارنامه خود ثبت کرده است. بدیهی است ترور وی همچون سایر ترورها به دلیل اهمیت جایگاه او و همچنین بیشینه‌سازی قدرت ایران در کشور و منطقه بوده است. تقویت حضور منطقه‌ای ایران و محور مقاومت در سوریه نیز در همزمانی این مسأله حائز اهمیت است. 
با وجود این رسانه‌های صهیونیستی نیز ادعاهایی از نقش مهم شهید خدایی مطرح کرده‌اند. پایگاه روزنامه عبری‌زبان معاریو نوشت این ترور احتمالاً ارتباطی به مسأله هسته‌ای نداشته باشد و بیشتر به مسائل امنیتی دایر در سوریه مربوط باشد. در همین حال شبکه 13 تلویزیون اسرائیل هم مدعی شد فرد ترور شده مسئول انتقال فناوری موشک‌های پیشرفته و دقیق به حزب‌الله بوده است.
اینتل تایمز دیگر رسانه صهیونیستی نوشت: اطلاعاتی که ما از حسن خدایی داریم آن است که وی یک سرتیپ سپاه است که سال‌های اخیر در محور سوریه و لبنان بوده یا مسئول یکی از واحدهای تهاجمی نیروی قدس است یا آنکه در بخش لجستیکی که مقر آن در خاک سوریه است در قالب انتقال سلاح و کمک به تولید موشک‌های دقیق فعالیت می‌کرده است. اینتل تایمز در ادامه آورده است فرد ترور شده در تهران احتمالاً در فعالیت‌های پهپادی مشارکت داشته، همچنین احتمالاً عضو واحد 840، یگان اصلی فعال در سوریه بوده است.
کانال 12 اسرائیل نیز در پوشش متناقض خود با دیگر رسانه‌های عبری مدعی شد سرهنگی که در تهران ترور شد مسئول طراحی حملات به صهیونیست‌ها و ربایش آنها بوده است. سرتیپ کوپر فایسر رئیس سابق سرویس اطلاعات ارتش اشغالگر هم در گفت‌و‌گو با یسرائیل هیوم گفت: خدایی به‌شکل غیررسمی در برنامه هسته‌ای تهران دخالت داشت اما به‌رغم آن تا مدت کوتاهی قبل در سوریه حضور داشت از این‌رو مشخص نیست که؛ آیا او در انتقال سلاح از این کشور به سوریه نقش داشته است یا خیر؟ الون بن دیوید خبرنگار شبکه 13 تلویزیون اسرائیل هم مدعی شد صیاد خدایی عامل اصلی ترور اتباع اسرائیل و ژنرال امریکایی در آلمان بود!

آیین تشییع شهید صیاد خدایی امروز برگزار می‌شود
​​​​​​​آیین تشییع مدافع سرفراز حرم سردار شهید صیاد خدایی که روز یکشنبه در اقدامی تروریستی به شهادت رسید، از ساعت ۸ صبح امروز (سه‌شنبه سوم خردادماه)، از میدان امام حسین (ع) تهران در مسیر خیابان ۱۷ شهریور به سمت میدان شهدا برگزار می‌شود. مراسم وداع با پیکر مطهر شهید صیاد خدایی روز گذشته با حضور خانواده شهید و خیل کثیری از مردم تهران در معراج شهدا برگزار شد. همچنین محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور نیز در این مراسم حضور پیدا کرد. شهردار منطقه ۱۲ روز گذشته با اعلام اینکه مسیر مراسم تشییع شهید صیاد خدایی به‌طور ویژه پاکسازی و آماده پذیرایی از تشییع‌کنندگان شد از پیشنهاد نامگذاری خیابان قائن در نزدیکی محل سکونت شهید به نام شهید پاسدار حسن صیاد خدایی خبر داد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7915/5/614142/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها