همزمان با آغاز تحرکات ارتش روسیه

عملیات ترکیه در شمال سوریه متوقف شد



گروه جهان/ همزمان با عملیات یک هواپیمای جنگی روسیه در شمال سوریه و بر فراز شهر مرعیه در شمال حومه حلب که تحت کنترل نیروهای شبه نظامی تحت حمایت آنکارا است، ارتش ترکیه عملیات خود در شمال سوریه را متوقف کرد.
به گزارش سایت شبکه خبری «المیادین»، شنبه شب یک فروند جنگنده ارتش روسیه یک موشک هوا به هوا بر فراز شهر مرعیه پرتاب کرد و گزارش‌ها نیز حاکی از آن است، حریم هوایی حومه شمالی و شرقی حلب شامل الباب، اعزاز و عفرین نیز شاهد پرواز جنگنده‌های روسیه بوده است. در همین حال رسانه‌های سوریه نیز تأیید کردند که نیروهای روسی به حضور نظامی خود در پایگاه‌های این نیروها در غرب تل رفعت ادامه می‌دهند. در همین حال ارتش سوریه نیز به حرکت خود در مناطقی که شبه نظامیان تحت کنترل ترکیه حضور دارند، ادامه می‌دهند.
همزمان با افزایش تحرکات نظامی روسیه و سوریه، ایسنا در گزارشی خبر داد در حالی که پیشتر «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه خبر داده بود، ارتش کشورش بزودی عملیاتی نظامی را در شمال سوریه کلید خواهد زد. یک منبع در شبه نظامیان موسوم به «ارتش ملی سوریه» تحت حمایت آنکارا در گفت‌وگو با روزنامه العربی الجدید اعلام کرد که ترکیه عملیات مذکور را به تعویق انداخته است. به گفته وی، آنکارا در نشستی که شامگاه شنبه در مرز سوریه و ترکیه برگزار شد، به سرکرده‌های شبه نظامیان تحت امرش در سوریه اعلام کرده که عملیات مورد نظر را تا اطلاع ثانوی تعلیق کرده است.
در همین ارتباط «العربی الجدید» درباره دلایل تعلیق عملیات مذکور توسط ترکیه نوشت: «مخالفت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هرگونه تغییر در نقشه کنترل شمال سوریه، آنکارا را بر آن داشته تا عملیات نظامی اعلام شده خود در شمال سوریه را به تعویق بیندازد.» با این حال به نظر می‌رسد، تعویق این عملیات بعد از استقرار نیروهای روس در این مناطق باشد که به‌دنبال حملات توپخانه‌ای گسترده ترکیه به مناطقی در حومه حسکه صورت گرفت. به گفته منابع میدانی سوری به المیادین، روسیه می‌خواهد حضور خود در منطقه را تثبیت کند و پیام‌های هشدارآمیزی به ترکیه بفرستد مبنی بر اینکه آماده جلوگیری از انجام هرگونه عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال سوریه است.
حمله موشکی در نزدیکی پایگاه امریکا
«المیادین»، همچنین خبر داده است، به گزارش منابع میدانی، صدای انفجارهای شدیدی در شمال دیرالزور در شرق سوریه در میدان نفتی العمر شنیده شده است. به گفته آنها، این انفجارها در نزدیکی منطقه‌ای صورت گرفته که امریکا از آن به عنوان پایگاه نظامی خود استفاده می‌کند. همزمان کانال صابرین نیوز گزارش داد، پایگاه نظامی امریکا با دست‌کم ۱۲ موشک نوع گراد هدف حمله قرار گرفته است. هرچند گزارش تأیید شده‌ای از سوی ارتش امریکا درخصوص این انفجارها منتشر نشده است، اما منابع میدانی خبر داده‌اند صدای حرکت آمبولانس‌ها به این منطقه را شنیده‌اند. هفته پیش نیز پایگاه امریکا در منطقه الشدادی در ریف جنوبی استان الحسکه هدف حمله راکتی قرار گرفته بود.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7920/4/614844/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها