گزارش روز


بانک‌های بدهکار امسال هیچ تسهیلاتی دریافت نمی‌کنند

صندوق توسعه ملی از انتشار فراخوان سپرده‌گذاری ریالی و عاملیت ارزی بانک‌های عامل، شامل تعیین سقف اعتباری هر بانک و شروط کلی همکاری بانک‌های عامل با صندوق توسعه ملی به منظور اعطای تسهیلات ارزی و ریالی به متقاضیان سرمایه‌گذاری در طرح‌های تولیدی، خبر داد.
به گزارش صندوق توسعه ملی، اباذر کریمی راهجردی، سرپرست بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی با اشاره به ارسال فراخوان به 19بانک جهت استفاده از تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی گفت: برای 6ماه نخست امسال 91هزار میلیارد ریال تسهیلات به‌عنوان سهمیه عام در نظر گرفته شده و سهمیه بخش‌های دانش‌بنیان، عشایر، بهزیستی و ایثارگران نیز باید از طریق دستگاه‌های متولی اعلام و بر اساس آن به‌طور جداگانه تعیین شود.
وی با اشاره به مصوبه اخیر هیأت امنای صندوق مبنی بر سهم 50درصدی بانک‌ها در سرمایه‌گذاری‌های ریالی، گفت: با توجه به مصوبه اخیر، بانک‌ها ملزم به آورده 50درصدی هستند که بدین ترتیب میزان تسهیلات ریالی پرداختی ناشی از سپرده‌گذاری صندوق توسعه ملی در 6ماه نخست سال‌جاری به بیش از 200هزار میلیارد ریال خواهد رسید.
وی شرط اعطای تسهیلات ارزی و ریالی برای سال 1401 را بدهکار نبودن بانک‌های عامل اعلام کرد و گفت: بر این اساس چنانچه بانکی موفق به تسویه کامل بدهی خود نشود، هیچ تسهیلات جدیدی در سال جدید دریافت نخواهد کرد به‌طوری‌که چند بانک نیز به‌دلیل بدهی بالای خود، به فراخوان استفاده از تسهیلات ارزی صندوق دعوت نشده‌اند.


رشد 463 درصدی مبادلات ایران با تاجیکستان

سخنگوی گمرک گفت: در سال 1400 بیش از 139هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش 131میلیون دلار بین ایران و تاجیکستان تبادل شد که نسبت به مدت مشابه، رشد 489درصدی در وزن و 463درصدی در ارزش را به همراه داشته است.
به گزارش فارس، سید روح‌الله لطیفی، با توجه به  سفر رئیس‌جمهور تاجیکستان به ایران اظهار داشت: با وجود اشتراکات فراوان تاریخی، زبانی، فرهنگی و دینی بین ایران و تاجیکستان، تجارت بین دو کشور فاصله زیادی با انتظارات دو ملت دارد با وجود این در سال گذشته 124هزار و 737تن کالای ایرانی به ارزش 91میلیون و 601هزار دلار به تاجیکستان صادر شده که نسبت به سال 99 رشد 535درصدی در وزن و 459درصدی در ارزش داشته است.
وی افزود: واردات از تاجیکستان در سال 1400 با رشد 263درصدی در وزن و 439درصدی در ارزش، به 14هزار و 512 تن کالا به ارزش 39میلیون و 437هزار و 655دلار رسید.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7920/8/614856/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها