خبرخوان


افزایش بیش از۶۰ درصدی وصول درآمدهای نفتی

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: وصول درآمدهای ارزی در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه امسال (۱۴۰۱) بیش از۶۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است. به گزارش خبرنگار شانا، علی فروزنده اظهار کرد: با تلاش وزارت نفت و برخلاف شایعات و گزاره‌های مطرح ‌شده در فضای عمومی جامعه، وصول درآمدهای حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی، گاز طبیعی، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در دو ماه نخست امسال افزایش خیره‌کننده‌ای نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است. وی تصریح کرد: مقایسه عملکرد وصول درآمدهای حاصل از صادرات نفت، میعانات گازی، گاز طبیعی، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی در دو ماه امسال نسبت به پارسال نشان می‌دهد وصول درآمدهای ارزی در فروردین‌ماه و اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ بیش از ۶۰ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است. مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت افزود: برای نمونه درآمدهای پتروشیمی که به سامانه نیما واریز شده در دو ماه نخست پارسال ۱.۵ میلیارد دلار بود که در دو ماه امسال به ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار رسیده است. فروزنده گفت: درآمدهای وصولی بر اساس قانون و مفاد بودجه در اختیار سازمان‌های مسئول برای مصارف گوناگون کشور قرار گرفته است.
 
3 هزار مگاوات ظرفیت جدید وارد مدار می‌شود

معاون راهبری تولید برق شرکت برق حرارتی با بیان اینکه برای پیک تابستان امسال 3 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی وارد مدار خواهد شد، گفت: پیشرفت برنامه تعمیرات نیروگاهی تاکنون به ۹۹ درصد رسیده است. به گزارش شرکت برق حرارتی، ناصر اسکندری افزود: برای پیک تابستان امسال 3 هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی وارد مدار خواهد شد و نیز بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا در دولت سیزدهم بیش از ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید حرارتی به بهره‌برداری برسد.
 
افزایش 10 برابری پاداش مدیریت مصرف مشترکان نسبت به سال گذشته

سخنگوی صنعت برق گفت: امسال نسبت به سال گذشته، پاداش مدیریت مصرف 10 برابر خواهد شد و یک مشترک در مناطق عادی و معتدل که حدود 80 درصد از مساحت ایران را به خودش اختصاص می‌دهد، به ازای هر یک کیلووات ساعت صرفه‌جویی 500 تومان پاداش مدیریت مصرف می‌گیرد. به گزارش وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی گفت: ساعات اوج مصرف از ساعت 12 تا 17 و همچنین از ساعت 20 تا 23 است که اگر در این ساعات هموطنان از وسایل پرمصرف برقی استفاده نکنند، تأثیر زیادی در مدیریت مصرف برق در ساعات اوج بار خواهد داشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7920/14/614878/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها