ایران در ایران


حمل و خروج گندم از استان اردبیل ممنوع است

اردبیل - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال با هدف حذف دلالان از بازار خرید و فروش گندم حمل و خروج گندم از تمام مناطق این استان ممنوع است.
به گزارش ایرنا بهمن شهریار اظهار کرد: در صورت نگهداری گندم در انبار بدون ثبت در سامانه، گندم نگهداری شده قاچاق محسوب شده و علاوه‌بر مصادره محصول انبار شده به نفع دولت و صاحب آن به تعزیرات حکومتی معرفی خواهد شد.
وی افزود: گندم کشاورزان با پایه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، لحاظ ۱۲درصد رطوبت، ۲درصد سن‌زدگی و با افت یک تا چهار درصدی به شکل مطلوب خریداری خواهد شد.
وی ادامه داد: امسال بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم دیم و آبی از اراضی کشاورزی این استان برداشت می‌شود.
وی گفت: پارسال سطح زیرکشت گندم آبی در استان ۴۹ هزار هکتار و گندم دیم ۲۲۳ هزار هکتار بود و امسال این میزان به ۵۲ هزار هکتار در سطح گندم آبی و ۲۲۵ هزار هکتار در گندم دیم رسیده است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷۰ هزار تن گندم تولیدی کشاورزان استان خریداری شد، ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم امسال پیش‌بینی می‌شود که میزان گندم خریداری شده از کشاورزان گندم‌کار استان نسبت به سال قبل افزایش قابل توجهی داشته باشد.

اجرای ۴ طرح سالم سازی در سواحل رشت

رشت - فرماندار رشت با اشاره به حضور بالای هموطنان در سواحل شهرستان رشت در مقام مقایسه با سایر شهرستان‌ها، اظهار کرد: در راستای ایجاد محیطی امن برای استفاده از دریا و به حداقل رساندن تعداد غریق، حداقل چهار طرح سالم‌سازی در سواحل شهرستان رشت اجرایی خواهد شد.
حمیدرضا امام پناهی با تأکید بر لزوم برنامه ریزی با هدف ایجاد محیطی امن و کم خطر برای خانواده ها در استفاده از دریا، اظهار کرد: در دسترس بودن ۲۰ کیلومتر از مجموع ۲۲ کیلومتر سواحل شهرستان رشت، اهمیت اجرای برنامه های ساماندهی توسط دستگاه‌ها و انجام امور محوله را دو چندان کرده است.
 امام پناهی با بیان اینکه تعداد هموطنان اعم از گردشگران و گیلانیان که سواحل رشت را برای گذران اوقات فراغت خود در ایام تابستان انتخاب می کنند قابل قیاس با سواحل سایر شهرستان‌ها نیست، افزود: با هدف فراهم کردن محیطی کم خطر و ایمن برای استفاده هموطنان از دریا، حداقل چهار طرح مروارید خزر، هتل نرگس ناجا، مجتمع رفاهی زیباکنار و طرح دیگری در امین آباد و حاجی بکنده پیش‌بینی و به اجرا گذاشته خواهند شد.

شناسایی نزدیک به 4 هزار ساختمان ناامن در کرج

کرج- تا پایان سال ۱۴۰۰ نزدیک به 3 هزار و 700 ساختمان دارای نقص ایمنی شناسایی شده است.
به گزارش ایسنا رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با اعلام این خبر گفت: از این تعداد برای 2 هزار و 154 ساختمان، تذکر رعایت دستورالعمل ایمنی صادر شده و یک هزار و555  ساختمان نیز اخطار ایمنی دریافت کردند، رعایت ایمنی سازه‌ها مهم‌ترین راه برای پیشگیری از وقوع چنین حوادثی است.
محمد جمشیدی افزود: هیأت مدیره ساختمان‌ها و سازندگان بدانند که رعایت استانداردهای ایمنی و تهیه و تعبیه تجهیزات اعلام و اطفای حریق در جهت حفظ ایمنی ساکنین و جلوگیری از بروز پیشامدهای مخرب است، به طوری که در حادثه متروپل آبادان نیز تقصیر اصلی متوجه مالک و سازنده مجموعه بود لذا تقاضا می‌کنیم که در صورت وجود نقص ایمنی در ساختمان‌ها، داوطلبانه در جهت رفع آنها اقدام کنند.
وی اضافه کرد: سیاست ما در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بر پیشگیری بهتر از درمان است، متمرکز شده، بنابراین نباید اجازه دهیم که برخی بی‌احتیاطی‌ها و سودجویی‌ها موجب لطمه به جان و مال همشهریان شود و در این زمینه در شناسایی و تذکر و برخورد با ساختمان‌ها‌ی فاقد زیرساخت‌های ایمنی جدی و مصمم هستیم.

پرداخت وام 300 میلیون تومانی برای بافت های فرسوده لرستان

خرم آباد- تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی مسکن ویژه بافت‌های فرسوده با سود ۹ درصد در این استان به متقاضیان پرداخت می‌شود.
به گزارش ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ضمن اعلام این خبر گفت: دولت جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بافت‌های فرسوده تسهیلات خوبی در قالب بند الف تبصره ۱۸ در نظر گرفته و مزایا و امتیازاتی نسبت به سایر تسهیلات در نظر گرفته است.
وحید کرم الهی افزود: در این راستا به واحدهای مسکونی واقع در بافت فرسوده شهری که دارای سند مالکیت هستند ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۹ درصد پرداخت می‌شود در صورتی که وام‌های مرسوم و سایر تسهیلات نهضت ملی مسکن با سود ۱۸ درصد است.
وی ادامه داد: علاوه‌ بر این رقم، ۵۰ میلیون تومان وام با سود ۱۸ درصد نیز ویژه واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده پرداخت می‌شود و وام ودیعه مسکن نیز به واحدهای تخریبی و در حال بازسازی تعلق می‌گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تأکید کرد: واحدهای مشمول این تسهیلات ۹ درصدی باید سند مالکیت داشته باشند که متقاضیان می‌توانند برای درخواست این وام به واحد بازآفرینی شهری راه و شهرسازی مراجعه کنند.
کرم الهی بیان کرد: شهرداری‌ها نیز برای اعمال تخفیف در عوارض صدور پروانه اعلام آمادگی کرده‌اند و با هماهنگی انجام شده مقرر شده است سازمان نظام مهندسی نیز در ارائه خدمات مهندسی تخفیف‌هایی قائل شود تا مشوقی برای بازسازی بافت‌های فرسوده باشد.

پایان هفته گندمکاران خوزستانی مطالبات خود را می گیرند

اهواز- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از خرید یک میلیون و ۳۷۱ هزار تن گندم در استان خبر داد.
به گزارش ایسنا، خدارحم امیری‌زاده گفت: از آغاز فصل برداشت و خرید محصول گندم در استان تاکنون یک میلیون و ۳۷۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان خریداری شده که از این میزان ۴۸ هزار تن گندم بذری است. همچنین ۷۸ هزار تن کلزا از کلزاکاران استان خریداری شده است.
امیری‌زاده با بیان اینکه ۳۰۰ هزار تن چغندرقند نیز تاکنون از سطح مزارع برداشت شده است، اظهار کرد: برداشت این محصول ادامه دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: تا آخر هفته جاری کلیه مطالبات کشاورزان گندمکار استان پرداخت خواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7920/16/614881/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها