متــــــروپل در روز هشتم

ادامه عملیــات تا پیدا کردن آخرین نفر


گروه حوادث/  عملیات آوار‌برداری و جست‌وجوی ناپدیدشدگان در حادثه ریزش ساختمان متروپل در حالی با گذشت 8روز همچنان ادامه دارد که استاندار خوزستان از ادامه عملیات جست‌وجو تا بیرون آوردن آخرین نفر خبر داد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز دوشنبه دوم خرداد برج 10طبقه متروپل در خیابان امیرکبیر آبادان فروریخت و ده‌ها نفر کشته و ناپدید شدند. با گذشت 8روز از این ماجرا عملیات آوار‌برداری و جست‌وجو برای یافتن افراد احتمالی گرفتار در زیر آوار با حساسیت ادامه دارد.
صادق خلیلیان، استاندار خوزستان با اشاره به ادامه عملیات آواربرداری در متروپل گفت: تاکنون پیکرهای ۲۹نفر از زیر آوار متروپل خارج شده که هویت 3جسد شناسایی نشده است. طبق اطلاعات به‌دست آمده ۳۸نفر پس از حادثه ریزش ساختمان ناپدید شدند که عملیات جست‌وجو تا بیرون آوردن آخرین نفر ادامه خواهد داشت. به منظور شتاب‌بخشی به عملیات آواربرداری، از روز شنبه از چهار جبهه عملیات آواربرداری با سرعت بیشتر آغاز شده و گروه‌های امدادی با تجهیزات پیشرفته در حال کار هستند.
خلیلیان با اشاره به ناپایدار بودن برخی نقاط سازه متروپل بیان کرد: برای جلوگیری از ریزش مابقی سازه، برخی نقاط آن مقاوم‌سازی شده است.
وی افزود: سه تیم متشکل از شهرداری، راه‌وشهرسازی و نظام مهندسی تشکیل شده تا برای مهار یا تخریب مابقی ساختمان تصمیم‌گیری کنند.
محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران  کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت آواربرداری متروپل اظهار کرد: یکی از مواردی که در این روزها مانع سرعت کار بود، وجود دو ساختمان، یکی در مجاورت و ساختمان دیگر، مقابل محل واقعه بوده است. هر لحظه بر اساس گزارش دوربین‌های نقشه‌برداری تغییرات بررسی می‌شود و در صورتی که تغییرات بیش از حد مجاز باشد، مجبور هستیم عملیات را متوقف کنیم و مقاوم‌سازی را انجام دهیم و سپس عملیات آواربرداری را آغاز کنیم.
رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: یکی دیگر از موانع کار این است که هنوز آمار دقیقی از افراد موجود در محل حادثه در دست نیست بنابراین کشف همه پیکرها، دقت در کار را می‌طلبد. تا زمانی که مطمئن شویم که دیگر پیکر جانباخته‌ای در زیر لایه‌های زیر زمین وجود ندارد. ما به دنبال سرعت نیستیم؛ پس از اینکه مطمئن شدیم دیگر کسی زیر آوار نیست، با این حجم تجهیزات به کار گرفته شده، سرعت کار را بیشتر می‌کنیم.رئیس سازمان مدیریت بحران  گفت: از نظر تجهیزات کمبودی نداریم و حتی بیش از حد نیاز تجهیزات وجود دارد و برخی از تجهیزاتی که اکنون داریم در سطح کشور منحصر به فرد هستند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7920/19/614889/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها