3 بازیکن ملوان در گفت وگو با «ایران» مطرح کردند

رمز و راز پرواز قوی سپید به لیگ برتر


محمدمحمدی سدهی/ مسابقات لیگ یک با هیجان و جذابیت بالا به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود. هفته سی‌و‌دوم این مسابقات جمعه برگزار شد و تیم‌های مس‌کرمان و ملوان بندرانزلی به‌عنوان مدعیان صعود به لیگ‌برتر، در این روز به مصاف رقبای خود رفتند. دو تیمی که در فاصله 2هفته تا پایان مسابقات به ترتیب با 8 و 7امتیاز اختلاف نسبت به تیم سوم جدول، صعودشان به لیگ‌برتر را قطعی کردند. یکی از مسابقات مهم این هفته، دیدار ملوان و ماشین‌سازی بود که شاگردان مازیار زارع با 2گل از سد حریف تبریزی گذشتند و جشن صعود گرفتند. بر همین اساس خبرنگار «ایران» با محمدصادق بارانی، محمد پورمحمد و محمد رستمی، 3 بازیکن تأثیرگذار ملوان گفت‌و‌گویی انجام داد و آنها از رمز موفقیت‌شان صحبت کردند.
بارانی: حضور فوتبالی‌ها باعث موفقیت می‌شود
صادق بارانی، هافبک 30ساله ملوان درخصوص صعود تیمش به لیگ‌برتر گفت: «سال سختی را پشت‌سرگذاشتیم اما زمانی که در مجموعه‌ای باشید که همه چیز طبق روال طبیعی خود پیش برود، قطعاً موفقیت به دست می‌آید. شرایط امسال ملوان این‌ گونه بود و از مدیریت تا بازیکنان، همه برای بازگشت به لیگ‌برتر همدل بودند و این موضوع باعث شد این اتفاق بیفتد. امسال پژمان نوری و مازیار زارع، 2بازیکن سابق ملوان به‌عنوان مدیرعامل و سرمربی در این تیم حضور داشتند و این صعود ثابت کرد حضور فوتبالی‌ها در رأس هر تیمی، احتمال موفقیت را بالا می‌برد.»
او با اشاره به اینکه صعود ملوان با خوشحالی یک شهر همراه بود، افزود: «زن و بچه و پیر و جوان جمعه شب در خیابان‌های انزلی بودند و این صعود را جشن گرفتند و این غرورآفرین بود. البته مأموریت ما هنوز به پایان نرسیده و باید تا هفته آخر برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ یک تلاش کنیم و ان‌شاءالله جشن قهرمانی و صعود را در هفته آخر بگیریم. ملوان تیم ریشه‌داری است و جایش سال‌ها در لیگ‌برتر خالی بود. این تیم همانند تیم‌های پرسپولیس و استقلال هواداران پرشوری دارد و حق‌شان است که تیم‌شان را در بهترین شرایط ببینند.» هافبک شماره 70 ملوان افزود: «ملوان سرمایه بزرگی به نام هواداران دارد. من اگر جای مسئولان شهر بودم بیشتر از این تیم حمایت می‌کردم. البته در این مدت علاوه بر حمایت‌های خوب مدیرعامل و سرمربی تیم، مالک ملوان آقای پوررشید هم زحمات زیادی برای تیم کشید و تمام شرایط  را از جمله از نظر مالی  برای بازیکنان مهیا کرد و دریافتی‌ها و پاداش‌های‌مان به‌موقع پرداخت شد و این موضوع باعث شد تمام تمرکزمان روی بازی‌ها باشد.»
پورمحمد: باید قهرمان شویم
محمدرضا پورمحمد، هافبک 35ساله ملوان گفت: «از همان روز اول که کار را با ملوان شروع کردیم، یک هدف داشتیم و آن صعود به لیگ‌برتر بود. بازیکنان بسیار خوبی جذب تیم شدند که سابقه حضور در لیگ‌برتر را داشتند و با این شرایط توانستیم بعد از 6فصل به لیگ‌برتر راه یابیم. بازی به بازی پیش رفتیم و همین روند را ادامه دادیم و در دیدار با ماشین‌سازی صعودمان را قطعی کردیم. البته کارمان تمام نشده و باید قهرمان شویم. در حال حاضر مس‌کرمان با یک امتیاز بیشتر، صدرنشین است اما بازی‌های ما نسبت به مس راحت‌تر است و با استرس کمتری در 2بازی پیش‌رو مقابل حریفان‌مان ظاهر می‌شویم.» او افزود: «مردم انزلی عاشق این تیم هستند و تعصب زیادی به ملوان دارند و تنها دلخوشی آنها تیم ملوان است. خوشحالیم که توانستیم با صعود به لیگ‌برتر دل مردم انزلی را شاد کنیم. بازی‌های لیگ یک همانند جنگ است و خدا را شکر که توانستیم بعد از 6فصل به لیگ‌برتر صعود کنیم. همدلی تیم مدیریتی و کادرفنی (پژمان نوری، مازیار زارع و آقای پوررشید) با بازیکنان تیم باعث شد این اتفاق خوب رقم بخورد. خوشبختانه تمام شرایط برای صعود مهیا بود و ما فقط به فوتبال فکر می‌کردیم. البته ملوان نباید رها شود و در صورت این اتفاق همانند فجرسپاسی بلافاصله به لیگ یک سقوط خواهیم کرد.» بازیکن شماره 77 ملوان با اشاره به اینکه ملوان تیم ریشه‌داری است، گفت: «مردم انزلی عاشق تیم هستند و امیدواریم با حمایت‌های مسئولان بتوانیم در لیگ‌برتر نتیجه بگیریم. با سختی تیم را به لیگ‌برتر آوردیم و خواسته هواداران این است که ملوان پرقدرتی در لیگ‌برتر ببینند. من تجربه خوبی در صعود به لیگ‌برتر دارم و ملوان چهارمین تیمی بود که با آن توانستم به لیگ‌برتر صعود کنم. امیدوارم بتوانم به همراه این تیم در لیگ‌برتر هم دل هواداران را شاد کنم.»
رستمی: حاشیه ها را مدیریت کردیم
محمدرستمی، کاپیتان ملوان صحبت‌های خود را با تبریک به هواداران این تیم آغاز کرد: «هواداران‌مان در این سال‌هایی که ملوان از لیگ‌برتر دور بود خیلی اذیت شدند و جا دارد به هواداران تیم تبریک ویژه‌ای بگویم. این موفقیت با تلاش و همدلی کل مجموعه ملوان به‌دست آمد. بازی‌های سختی پشت‌سرگذاشتیم و فصل را خیلی خوب آغاز کردیم. البته در نیم‌فصل اتفاقاتی افتاد و باعث شد تمرکز تیم کم شود و در دو بازی نیم‌فصل دوم نتوانستیم به نتیجه دلخواه برسیم. حضور 2بازیکن استقلال در ملوان باعث شد تعدادی از هواداران ناراحت از این تیم در فضای مجازی با هواداران ملوان درگیری لفظی پیدا کنند اما خوشبختانه با توصیه‌های کادرفنی و تلاش بچه‌ها خیلی زود به حالت عادی بازگشتیم. این درحالی است که مرادمند و یزدانی شرایط روحی خوبی نداشتند و این طبیعی بود چراکه از تیم خوب استقلال به ملوان آمدند و خودشان هم از لحاظ فنی وضعیت بسیار خوبی در این تیم داشتند. آنها از لیگ‌برتر به لیگ یک آمدند و این موضوع باعث شد از نظر روحی شرایط بازی نداشته باشند. مازیار زارع به این بازیکنان زمان داد تا خودشان را با شرایط وفق دهند.» مدافع ملوان تأکید کرد: «حق هواداران عاشق انزلی بود که تیم‌شان را در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی ببینند. در سال‌های گذشته ملوان از نظر مدیریتی ساختار خوبی نداشت اما امسال شرایط مهیا شد و از مدیریت گرفته تا سرمربی و بازیکنان همه با هم یکدل بودیم تا تیم را به لیگ‌برتر بازگردانیم. یکدلی رمز صعودمان به لیگ‌برتر بود. خوشحالیم که در این شرایط بد اقتصادی توانستیم هدیه کوچکی به هواداران‌مان بدهیم؛ هوادارانی که عاشقانه تیم را دوست دارند و همیشه حامی‌مان بودند. امیدواریم روند موفقیت‌های ملوان در لیگ‌برتر ادامه یابد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7920/20/614896/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها