شهرام ناظری جایزه جشنواره «گلاویژ» را دریافت کرد



جایزه نقره‌ای جشنواره گلاویژ، به شهرام ناظری، استاد آواز ایرانی و موسیقیدان اهدا شد.
مراسم ویژه بیست‌ و پنجمین جشنواره بین‌المللی «گلاویژ»، با شعار«شهود و آزاد، آذین ‌گلاویژند»، با حضور بیش از ۵۰ ادیب، شاعر، مترجم و منتقد ایرانی و همچنین بیش از ۲۰۰ شخصیت فرهنگی از کشورهای مراکش، مصر، فرانسه، الجزایر، امریکای لاتین،  فلسطین، سوریه، لبنان و اردن، در شهر سلیمانیه، مرکز فرهنگی اقلیم کردستان عراق، برگزار شد.
در بخشی از این مراسم، به پاسداشت «شکوه، توانایی و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر» بزرگان عرصه فرهنگ و هنر، جایزه ویژه بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی «گلاویژ» به هفت شخصیت فرهنگی و هنری، از جمله شهرام ناظری، پیشکسوت موسیقی آوازی ایران و مظهر خالقی، خواننده نام آشنای کُرد و همچنین احمد سالار، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر، ملا بختیار، نویسنده، فؤاد مجید مصری، ارغوان رسول، شاعر و انور قره‌داغی، رهبر ارکستر و موسیقیدان اهدا گردید.
در این مراسم، شهرام ناظری به همراه فرید الهامی با ساز تنبور و صابر نظرگاهی با ساز دیوان، مقام «ساروخانی» (از مقامات باستانی تنبور) را با شعری از سیدیعقوب ماهیدشتی اجرا کردند.
در بخشی از این مراسم ملا بختیار، دبیر بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی «گلاویژ» در سخنانی گفت: بزرگترین افتخار ۲۴ سال گذشته جشنواره «گلاویژ» در دو نکته مهم خلاصه می‌شود، اول اینکه در تمام دوره‌های برگزاری آن هیچ کلمه‌ای سانسور نشده است و دوم اینکه به هیچ شیوه‌ای اجازه نداده‌ایم که سیاست در امور جشنواره دخالت کند.
شمس لنگرودی، شاعر نیز که میهمان ویژه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی «گلاویژ» بود، در مراسم افتتاحیه این رویداد به شعرخوانی پرداخت. اجرای موسیقی، نمایش، برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی و نمایشگاه مد و لباس اقوام و ملیت‌های مختلف عراق و اقلیم کردستان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. محمد صنعتی، شمس لنگرودی، عباس مخبر، افشین شاهرودی، سعید عقیقی، مرضیه خرسند، ایلیا جواهر گیلانی، مهدی رفیع، احمد آفتابی، سارا سالار، نرگس مساوات، ابوالفضل حری، علیرضا ارواحی، فرزانه فاضلی‌نژاد، محمد راغب، فیض شریفی، بهاءالدین مرشدی، علیرضا آقایی‌راد و مجتبی ویسی، میهمانان شرکت کننده از ایران بودند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7920/23/614915/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها