هنرمندان در فضای مجازی


یکشنبه ۸ خردادماه به یاد جانباختگان حادثه متروپل آبادان از سوی هیأت دولت عزای عمومی اعلام شد. تعداد زیادی از پست‌های اینستاگرامی اهالی فرهنگ و هنر در این روز به این موضوع اختصاص داشت. فارغ از این پیام‌های تسلیت و همدردی، واکنش‌ها به اختتامیه جشنواره کن از مؤلفه‌های تکرارشونده در فعالیت مجازی اهالی سینما بود. به جز این موضوع، در ادامه بخش محتوای برگزیده از دیگر فعالیت هنرمندان در فضای مجازی را می‌خوانید.

هفتم خردادماه سالروز تولد کیخسرو پورناظری بود. به همین بهانه برخی از اهالی سینما و موسیقی سالروز تولد او را تبریک گفتند. پسر او تهمورس پورناظری نوشت: «بابا جانکم، ‌خدا سایه‌ت رو روی سر ما حفظ کنه، مرد بزرگ روزگار». سهراب پورناظری برای هفتادونهمین سالروز تولد این مرد بزرگ موسیقی ایران آورده: «گر آبی خوردم از کوزه خیال تو در او دیدم/ وگر یک دم زدم بی‌تو پشیمانم به جان تو. نگاهتان می‌کنم تا می‌توانم و سیراب نمی‌شوم. این تشنگی ابدیست با من... زادروزتان بر ما شادباش. بمانید و بمانید و بمانید.»
چهره‌ها
کاظم دانشی از استقبال از فیلم «علف‌زار» در تهران و آغاز اکران عمومی این فیلم در تمام شهرها خبر داده است. در پست اینستاگرامی او آمده است: «با گذشت چند روز از آغاز اکران «علف‌زار» تنها در شهر تهران و با وجود تعطیلی سینماها در روزهای پایان هفته و اتفاقات دلخراش چند روز اخیر، این فیلم توانست مخاطبان زیادی را به سینماهای شهر تهران بکشاند.»

علی شادمان با اشتراک گذاشتن تصویری از قسمت دوم سریال «یاغی» این بیت از اشعار سعدی را آورده: «گر سیل عقاب آید شوریده نیندیشد/ ور تیر بلا بارد دیوانه نپرهیزد» این سریال به کارگردانی محمد کارت و با حضور علی شادمان، پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی و... از یکی از پلتفرم‌های آنلاین نمایشی در حال پخش است.

مرضیه برومند در کنار تصویری از سریال خاطره‌ساز «قصه‌های تا به تا» نوشته است: «سریال‌های مدرسه موش‌ها و خونه مادربزرگه رو در دل جنگ و زیر موشک‌باران ساختم تا با نشان دادن چیزهای قشنگ و گفتن حرف‌های خوب کمی از وحشت و هراس بچه‌ها در اون دوران سخت و غم‌انگیز کم کنم و‌ بهشون آرامش بدم. ‎شرایط تولید و پخش کارهای دیگه من هم در طول سال‌های گذشته دست‌کمی از شرایط جنگی نداشته و اکثراً مصادف شده با بلایای طبیعی و غیرطبیعی و بحران‌های ریز و درشت... در همه این سال‌ها نسبت به حرفه‌ام احساس مسئولیت کردم و با وجود سختی‌ها و مشکلات گوناگونی که سر راهم بود باز هم فیلم و سریال ساختم و با دیدن رضایت مردم و محبت و لطفی که به من داشتند خستگی‌ام در رفت و برای کار بعد انگیزه و نیرو گرفتم.»
امیر جدیدی از اجرای نمایش سیصد در خرداد و تیرماه امسال در کاخ سعدآباد خبر داده است. این کنسرت - نمایش کاری از سهراب پورناظری با کارگردانی امیر جدیدی و موسیقی تهمورس پورناظری و خوانندگی رضا بهرام است.

فرزاد مؤتمن دنبال‌کنندگان صفحه اینستاگرامش را به تماشای فیلم «زمستان مى‌گذرد» دعوت کرده است. او در بخشی از توضیحات این فیلم آورده: «یک کمدى - درام بگذارید بگویم خیلى غمگین امریکایى است که سال ٢٠٠٥ ساخته شد (مطمئن نیستم اما شاید نامش را بتوان «مرگ زمستانى»هـم ترجمه کرد). این اولین فیلم آدام رپ بود که پیش‌تر به‌عنوان نمایشنامه‌نویس شناخته می‌شد. رابطه عاشقانه دان هـولدن با بازى اد هـریس و هـمسرش که خودکشى کرده و او را در فیلم نمى‌بینیم، به یاد آورنده رابطه سیلویا پلات و تد هـیوز است. ایزولگى هـولدن چیزى از جى دى سلینجر در خود دارد. احتمالاً زندگى کردن هـولدن در خانه‌اى دور از شهـر تحت تأثیر زندگى کن کیسى شکل گرفته باشد و شخصیت آشوب‌گرایى که هـولدن در جوانى تجربه کرده، رگه‌هـایى از هـمینگوى در خود دارد (هـر چند در فیلم او را پیرمردى الکلى و دمورالایز مى‌یابیم)، اما این زویى دشانل به نقش ریس دختر هـولدن است که بار بخش عاطفى فیلم را به دوش می‌کشد. این اوست که ما را به‌دنبال خود به این سفر زمستانى می‌برد و یک کلمه بگویم، بى‌نظیر است.»
دیگه چه خبر
جشنواره فیلم کن 2022 با معرفی برندگان این دوره به کار خود خاتمه داد، اما حواشی حضور چهره‌های سینمایی در این جشنواره همچنان ادامه دارد. عطیه همتی خبرنگار و فعال حوزه زنان با اشتراک عکسی از ترانه علیدوستی نوشته است: «سلبریتی در ایران همه چیز را مبتذل می‌کند حتی «اعتراض» را. او حتی اگر بخواهد به آزار و تعرض به زنان در سینما اعتراض کند آن را مبتذل می‌کند. چون آن را نه برای اصلاح وضعیت موجود بلکه برای حیات رسانه‌ای‌اش مصرف می‌کند. او قید هیچ رسانه‌ای را نمی‌زند. هرطور که بتواند جلوه می‌کند. یکبار با بوسه‌ای غیرمتعارف، یکبار با اظهارنظرهایی خارج از عرف! برای همین جلوی رسانه‌ها زبان در می‌آورد. او اعتراض نمی‌کند. او ادای اعتراض در می‌آورد وگرنه چرا بعد از آنکه برای آزار و خشونت علیه‌ زنان دست به افشاگری می‌زند دوباره با متهم در یک‌جا و در یک عکس ظاهر می‌شود‌‌. او اعتراض را تا جایی می‌خواهد که تاوانی برایش ندهد، بلکه به وجهه و اعتبارش اضافه کند. اعتراض زمانی زیباست که از او شخصیتی جسور، مخالف و قدرتمند بسازد. اما وقتی برای رسیدگی به اعتراضش هر مقام و مسئولی دستش را بالا می‌برد از جایش تکان نمی‌خورد! او حتی ساحت اعتراض و انتقاد را آلوده و به سمت دیده‌شدنش کج می‌کند! برای همین است دست به هرچیزی بگذارد مبتذل می‌شود! حتی انتخاب لباسی که قرار است با آن دیده شود! ترانه علیدوستی این روزها ظاهر و کلامش شبیه هم شده‌است. همانقدر بی‌وقت، همانقدر بی‌قاعده؛ همینقدر مبتذل. و چه قدر بد....»
هشتم خردادماه سالروز تولد زنده‌یاد کامبیز دِرَم‌بخش طراح، کاریکاتوریست و گرافیست بود. علی جعفریه با انتشار تصویری از مراسم تولد او، این روز را تبریک گفته است. درم بخش 15 آبان ماه سال گذشته بر اثر کرونا درگذشت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7920/24/614926/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها