دیگه چه خبر؟


استقبال‌های ناآگاهانه یا منفعت‌طلبانه از اثر ضد ایرانی و ضد اسلامی «عنکبوت مقدس»

 خبر اول اینکه، تسنیم در گزارشی به حواشی سیاسی جشنواره فیلم کن پرداخت. این خبرگزاری در گزارش خود عنوان کرد: «بعد از انتشار خبر برنده شدن «زر امیرابراهیمی» در جشنواره فیلم کن، برخی چهره‌ها بدون توجه به ماهیت فیلم به تمجید آن پرداختند. این جشنواره امسال شاهد حضور 2 فیلم بود که عوامل و بازیگران ایرانی داشت؛ «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی و «عنکبوت مقدس» ساخته علی عباسی که در اردن فیلمبرداری شده بود. حضور عوامل ایرانی و حواشی ایجاد شده در کن البته بیش از فیلم‌ها دیده و خبرساز شد.»
 این گزارش در ادامه به حواشی فیلم ضد اسلامی و ضد ایرانی «عنکبوت مقدس» پرداخت. تسنیم نوشت: «اما خبرسازی دیگر ایرانیان حاضر در کن، به جایزه زر (زهرا) امیرابراهیمی برمی‌گردد. وی جایزه نقش اول زن را برای بازی در فیلم عنکبوت مقدس کسب کرد. این فیلم به روایت ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای در مشهد از سوی شخصی به نام سعید حنایی می‌پردازد؛ با این تفاوت که به گفته تماشاگران آن در جشنواره، فیلم ماهیتی ضد ایرانی و ضد اسلامی دارد. زر امیرابراهیمی بازیگر ایرانی بود که تا قبل از خروج از ایران در چند فیلم و سریال بازی کرده بود اما سال 85 ماجرای انتشار غیراخلاقی یک فیلم خصوصی منتسب به او در فضای عمومی جامعه خبرساز شد و بعد از مدتی از این اتفاق به فرانسه مهاجرت کرد. »
این خبرگزاری ادامه داد: «با انتشار خبر کسب جایزه از سوی وی، برخی چهره‌های سیاسی بدون توجه به محتوای فیلم و اهانت این اثر به ساحت امام رضا(ع) و یا بدون اطلاع از آن، شروع به تمجید از امیرابراهیمی کردند. محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر محمد خاتمی در دولت اصلاحات که سابقه بسیار زیادی در شلیک‌های هوایی و نابلدانه در فضای رسانه‌ای و سیاسی دارد، در توئیتی بلافاصله بعد از خبر برنده شدن زر امیر‌ابراهیمی، نوشت: «زهرا امیرابراهیمی نشان داد که وقتی مشکلی در زندگی زمینت می‌‌زند، می‌‌شود دوباره بلند شد و به قله رسید. مبارک خودش و مبارک هر افتاده‌ای که به راه می‌زند.» وی حتی بعد از اعتراض‌ها به توئیتش حاضر به عذرخواهی نشد و نوشت: «من فیلم را ندیدم که قضاوت کنم ولی یک زن ‌ایرانی بوده، رفتن این راه امیدوارانه تبریک دارد.» آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان هم بدون اشاره به مضمون فیلم، توئیت زد: زهرا امیرابراهیمی از خاکستر خود برخاست و‌ امروز مزدش را گرفت. مبارکش باشد. سعید شریعتی فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم در پست اینستاگرامی با تبریک به امیرابراهیمی، او را شایسته این جایزه دانست و نوشت: سخت مشتاقم که نسخه کامل عنکبوت مقدس را ببینم.»
به گزارش تسنیم، روزنامه اعتماد هم دیروز (دوشنبه 9 خرداد) با وجود اینکه از روز قبل ماهیت ضد دینی این اثر فاش شده بود، با تیتر شب تاریخی سینمای ایران به استقبال امیرابراهیمی رفت و نوشت: جایزه بازیگری نقش اول زن اما به «زهرا  امیرابراهیمی» بازیگر فیلم «عنکبوت مقدس» رسید؛ بازیگری که توانست با بازی خوبش در فیلم آخر «علی عباسی» چشم‌ها را خیره کند. او هنگام گرفتن جایزه از سختی‌هایی که در این سال‌ها دور از وطن تحمل کرده است، حرف زد و گفت که سینما زندگی‌اش را نجات داده است.

تکرار ادعای آژانس درباره مکان‌های ادعایی در ایران

 دست آخر اینکه، آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای در آستانه برگزاری نشست شورای حکام با انتشار گزارشی تحریک‌آمیز ادعا کرد که ایران در ارائه پاسخ‌های «معتبر فنی» به سؤال‌های این سازمان درباره پیدا شدن مواد هسته‌ای طی سه سال گذشته ناکام بوده است.
به گزارش ایرنا در این گزارش که یک نسخه آن به رؤیت رویترز رسیده ادعا شده است ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده ایران به ۱۸ برابر حد مجاز در توافق هسته‌ای رسیده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر همین اساس نتیجه‌گیری کرده است که مسائل پادمانی مربوط به این سه مکان باقی مانده است. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سه سال پیش ادعاهایی را درباره آنچه فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده در مکان‌هایی در ایران خواند، مطرح کرده است. این ادعا نخستین بار از سوی نخست‌ وزیر وقت رژیم صهیونیستی مطرح و پس از آن توسط رسانه‌ها و مذاکره‌کنندگان غربی دامن زده شد.
ایران و آژانس اسفندماه سال گذشته در پی سفر رافائل گروسی به تهران توافق کردند تا مسائل ادعایی بر اساس نقشه راه مشخصی ظرف مدت حداکثر سه ماه حل و فصل شود. در جریان این سفر پرونده یکی از مکان‌های ادعایی هم بسته شد. اما در آستانه برگزاری نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تحرکات رژیم صهیونیستی افزایش یافته و تلاش می‌کنند تا با تحریک اعضای برجام و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مسیر حل و فصل این پرونده را منحرف و تحت تأثیر قرار دهند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7921/5/614974/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها