ایران در ایران


نگرانی از افزایش مصرف 40 درصدی قلیان در کرمان

کرمان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه سن تمایل به مصرف سیگار کاهش یافته است، گفت: روند مصرف سیگار در این استان از سال ۹۰ تا ۱۴۰۰ تقریباً ثابت بوده اما میزان مصرف قلیان ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده که عمق فاجعه را نشان می‌دهد.
محسن بارونی در نشست خبری به مناسبت «هفته ملی بدون دخانیات» با اشاره به مشکلات و بیماری‌هایی که به‌دلیل مصرف قلیان عارض می‌شود افزود: قبح مصرف قلیان در جامعه نباید شکسته شود در غیر این صورت مشکلات و بیماری‌های زیادی دامن افراد را می‌گیرد.
وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر قلیان در هیچ مرکز و فروشگاهی به‌صورت مستقیم عرضه نمی‌شود تصریح کرد: افراد در صورت مشاهده عرضه قلیان موارد را از طریق سامانه ۱۹۰ گزارش کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه دلیل مستقیم ۱۹ درصد مرگ‌های روزانه کشور مربوط به استعمال قلیان و سیگار است اظهار داشت: سن مصرف دخانیات در این استان کاهش پیدا کرده به طوری که اکنون این سن به زیر ۱۸ سال رسیده است. وی تأکید کرد: دلیل حدود ۶۰ هزار مرگ سالانه کشور و چهار هزار تا چهار هزار و ۵۰۰ فوتی در استان کرمان مصرف دخانیات اعلام شده و یکی از دلایل مرگ بیش از هفت هزار نفر در این استان مصرف مواد مخدر است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از افتتاح کلینیک تازه تأسیس ترک سیگار در کرمان خبر داد و افزود: در این کلینیک که تاکنون ۲۵۰ مراجعه کننده داشته به‌صورت تخصصی به موضوع ترک سیگار پرداخته می‌شود.

شناسایی هشت ساختمان عمومی پرخطر در شهر کرمان

کرمان - شهردار کرمان گفت: هشت ساختمان عمومی مخاطره‌آمیز در شهر کرمان شناسایی شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما سعید شعرباف گفت: البته قانون در برخی مواقع اجازه داده دستگاه‌هایی مثل شهرداری که بخش نظارت فنی دارند، خودشان بر ساخت‌وساز‌ها نظارت کنند؛ اگرچه قطعاً بهتر و مطلوب‌تر است که مهندس ناظر سازمان نظام مهندسی ساختمان هم در این پروژه‌ها حضور و نظارت داشته باشد.
وی درخصوص وضعیت مجتمع تجاری ستاره کرمان  تأکید کرد: این مجتمع از لحاظ ایمنی و آتش‌نشانی نواقصی دارد که باید برطرف شود.
دادستان کرمان هم در این زمینه می‌گوید: با توجه به مشکلات پیش آمده و ایمنی بیشتر برای مردم قاضی ویژه‌ای برای نظارت و بررسی و روند این‌گونه اماکن اختصاص داده‌ایم تا با قید اولویت این مجتمع، سایر ساختمان‌های عمومی مخاطره‌آمیز را نیز با استفاده از نظرات کارشناسان و متولیان، بررسی و تعیین‌تکلیف کند.
ابراهیم بابایی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان نیز می‌گوید: متأسفانه به لحاظ اعلام حریق و تجهیزات، امکانات و تأسیسات اطفای حریق، در برخی ساختمان‌ها و پارکینگ‌ها کمبود‌ها و مشکلاتی وجود دارد که این نواقص باید برطرف شود تا در مواقع ضروری مشکلی برای مردم پیش نیاید.

تا پایان خردادماه با بهره‌برداری از تصفیه خانه غدیر
مشکل آب شرب کرمانشاه حل می‌شود

 کرمانشاه - فرماندار کرمانشاه از آغاز بهره‌برداری از تصفیه خانه غدیر در شهر کرمانشاه تا پایان خردادماه خبر داد.
به گزارش مهر، فضل‌الله رنجبر با اعلام این خبر گفت: یکی از پروژه‌های مهم و اولویت‌دار در شهرستان کرمانشاه موضوع انتقال آب سد گاوشان به کرمانشاه و تأمین آب شرب محلات شهر کرمانشاه است. فرماندار کرمانشاه تصریح کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده عملیات تعمیر و مرمت خط انتقال آب سد گاوشان به کرمانشاه تا محل تصفیه خانه غدیر با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آبفای کرمانشاه و پیمانکار پروژه قرارگاه خاتم‌الانبیا به خوبی انجام شد. مرحله دوم این پروژه شامل تکمیل تصفیه خانه غدیر و خرید تجهیزات برای راه‌اندازی این تصفیه خانه در دست اقدام است و بزودی آماده بهره‌برداری می‌شود. وی خاطرنشان کرد: با انتقال آب سد گاوشان به تصفیه خانه غدیر بیش از یک‌هزار لیتر به ظرفیت موجود آب شرب شهر کرمانشاه اضافه می‌شود و از ظرفیت کامل خط انتقال استفاده خواهد شد.
فرماندار کرمانشاه تأکید کرد: با راه‌اندازی تصفیه خانه مشکل آب شرب بخشی از مناطق ۲ و 3 شهر کرمانشاه در محلات شهرک معلم، تعاون، الهیه، حافظیه، محدوده مرکزی و ۲۲ بهمن برطرف خواهد شد اما برای حل مشکل آب منطقه یک شهر کرمانشاه و خطوط بین مخازن و کمبود مخازن پروژه‌هایی تعریف شده که در دست احداث است و باید منتظر تکمیل پروژه باشیم. وی تصریح کرد: امسال پنج حلقه چاه در شهرستان کرمانشاه حفر شده که سه حلقه آن به بهره‌برداری رسیده و ۲ حلقه دیگر در مراحل پایانی کار قرار دارد و در سال گذشته ۱۴ حلقه چاه احیا و به شبکه آب شرب کرمانشاه اضافه شد.

مشکلی در تأمین سوخت کردستان وجود ندارد

سنندج - مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان با اشاره به اینکه توزیع سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت استان به سهولت انجام می‌شود و مشکلی از نظر تأمین وجود ندارد، گفت: در دو ماهه ابتدایی سال‌جاری حدود ۴میلیون و ۳۰۰هزار لیتر نفت سفید به نقاط مختلف استان که غالباً روستاها بوده است ارسال شده که ۲میلیون لیتر آن برای روستاهای صعب‌العبور بوده است.
جهانبخش نوکانی در گفت‌وگو با «ایران آنلاین»، با تحلیل مصرف انواع سوخت در استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: در این مدت در استان ۲۵درصد افزایش مصرف بنزین، ۳درصد کاهش مصرف نفت گاز و۲۳درصد کاهش مصرف نفت سفید به‌دلیل توسعه گازکشی در برخی از روستاهای استان اتفاق افتاده است. وی با اشاره به عملیاتی شدن طرح گازسوز کردن خودروهای عمومی در استان بیان کرد: از ابتدای شروع این طرح تاکنون ۴هزار و ۲۰۰وسیله نقلیه عمومی در استان به‌صورت رایگان گازسوز شده است. نوکانی به بازرسی جایگاه‌های سوخت استان برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف اشاره و خاطرنشان کرد: بازرسی جایگاه‌های سوخت بنزین و نفت گاز شبانه‌روزی به دو صورت کنترل نحوه عرضه سوخت و بازرسی کیفیت و کمیت سوخت در جایگاه‌ها انجام می‌شود.

اجرای طرح پرداخت خسارت بدون شکایت در هرمزگان

بندرعباس- رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: طرح آزمایشی ارجاع مستقیم پرونده‌های تصادفات جرحی ساده به بیمه‌ها به منظور تسریع در جبران خسارت زیان‌دیدگان در هرمزگان اجرا می‌شود.
به گزارش ایرنا، مجتبی قهرمانی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح ارجاع مستقیم پرونده‌های تصادف‌های جرحی ساده به بیمه‌ها توضیح داد: با توجه به اعلام موافقت 5شرکت بیمه تجارت نو، معلم، آسیا و البرز، در راستای اجرای قانون کاهش مجازات حبس که بر اساس آن تصادفات جرحی رانندگی قابل گذشت اعلام شده‌اند، مقرر شد با توجه به اعلام موافقت 5شرکت بیمه تجارت نو، معلم، آسیا و البرز در صورت اعلام موافقت زیان‌دیده پیش از طرح شکایت در مراجع قضایی، پرونده مستقیم به شرکت‌های بیمه ارجاع شود تا نسبت به جبران خسارات در سریع‌ترین زمان ممکن به‌صورت توافقی و با گرفتن نظریه پزشکی قانونی یا پزشک معتمد اقدام شود.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای پرونده‌های مرتبط با تصادفات رانندگی، اجرای این طرح، باعث تسریع در روند رسیدگی‌ها و کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به شورای حل اختلاف، دادسرا و محاکم قضایی می‌شود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7921/16/615009/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها