اخبار




کمک سه سرباز هنگ مرزی برای آزادی زندانیان

گروه حوادث / سه سرباز وظیفه هنگ مرزی پاوه حقوق خود را برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد اهدا کردند.
سردار کیاست سپهری،  فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه با اعلام این خبر به فارس گفت:  سه نفر از کارکنان وظیفه هنگ مرزی پاوه به نام‌های سرباز وظیفه «محمدامین کلهری»، سرباز وظیفه «مهدی زارعی»، پزشک وظیفه «آرمان ایزدپناه» بخشی از حقوق خود را برای کمک به آزادسازی زندانیان جرایم مالی غیرعمد به ستاد دیه کشور واریز کردند و با پیوستن به این امر خیرخواهانه به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.
سپهری ضمن قدردانی از مشارکت مرزداران خیر در این طرح انسان دوستانه، افزود: مسلمان واقعی کسی است که در زمان نیاز با جان و مال خود دست نیازمندان را بگیرد و نوعدوستی را معنا کند.

شلیک مرگبار مقابل چشمان مردم در قزوین

گروه حوادث / تیراندازی دو موتورسوار در محمدیه قزوین منجر به مرگ راننده و سرنشین خودروی پژو 405 شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این حادثه عصر روز یکشنبه هشتم خردادماه، در کمربندی شرقی محمدیه قزوین رخ داد. به گفته شاهدان عینی یک خودروی پژو 405 مقابل یک مکانیکی پارک شده و دو نفر در آن بودند که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت کنار خودرو توقف کرد و راکب موتورسیکلت به سمت خودرو رفت لحظاتی بعد مشاجره لفظی بین او و دو سرنشین خودرو در گرفت و در نهایت مرد موتورسوار با سلاح کمری به سمت یکی از سرنشینان خودرو شلیک کرد و او را کشت. در ادامه سرنشین دیگر خودرو که قصد فرار داشت از خودرو پیاده شد اما از ناحیه پا هدف گلوله مرد مهاجم قرار گرفت و ثانیه‌ای بعد هم ضارب با شلیک گلوله‌ای به سرش جان او را گرفت. در نهایت هم مرد مسلح، در کمال خونسردی با همدستش متواری شد. دقایقی بعد کارآگاهان پلیس جنایی استان با حضور در محل جنایت و بررسی‌های اولیه، تحقیقات خود را برای شناسایی عامل قتل‌ها آغاز کردند. به گفته کارآگاهان شواهد حاکی از آن است که ضارب با انگیزه شخصی دست به این جنایت زده است.
قاضی مصطفی کرمی‌راد دادستان عمومی و انقلاب محمدیه در این باره گفت: با اعلام وقوع این جنایت بلافاصله مسئولان قضایی و مأموران پلیس در محل وقوع جرم حاضر شدند و در بررسی صحنه و خودروی مقتولان یک قبضه سلاح گرم و یک اسلحه قلابی از نوع پلاستیکی کشف کردند. براساس اخبار و اطلاعات به دست آمده، انگیزه این جنایت، خصومت و عداوت شخصی بوده و شناسایی قاتل و همدست او به‌صورت ویژه در دستور کار مقامات قضایی و کارآگاهان پلیس قرار دارد و تمامی دستورات قضایی لازم نیز در این رابطه صادر شده است. این مقام قضایی همچنین با بیان اینکه، پرونده قضایی این جنایت هولناک به‌صورت ویژه تحت بررسی قرار دارد و روند رسیدگی به اطلاع عموم خواهد رسید، به شهروندان توصیه کرد: در این خصوص از اظهارنظرهای خلاف واقع پرهیز کنید.

اجرای طرح اقتدار برای مبارزه با اوباش تهران

گروه حوادث / اجرای طرح اقتدار پلیس برای برخورد با اراذل و اوباش تهران بزرگ با دستگیری 278 متهم پایان یافت.
سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت صبح دیروز در حاشیه اجرای طرح اقتدار گفت: مرحله دیگری از طرح برخورد با اراذل و اوباش و گردنکشان و مزاحمان نوامیس به‌صورت همزمان در فضای حقیقی و مجازی توسط پلیس امنیت عمومی و پلیس فتا به مرحله اجرا درآمد. این طرح‌ها برای انضباط جامعه و برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی برگزار می‌شود و اجرای آن با قوت ادامه خواهد داشت. وی با بیان اینکه برخورد با اراذل و اوباش و مراکز ترویج دهنده فرهنگ غربی در دستور کار است گفت: در حوزه امنیت عمومی ۶٣ نفر از اراذل و اوباش سطح‌دار، عاملان تخریب و شرارت و نزاع دستگیر شدند. ٢٢ نفر از اراذل و اوباشی هم که اقدام به حمل سلاح غیرمجاز کرده بودند، دستگیر شدند. همچنین ٢٢ نفر از اراذلی که علاوه‌ بر شرارت در حوزه مشروبات الکلی فعالیت داشتند و ۴٨ شرور که مواد مخدر و داروهای روانگردان می‌فروختند در مراکز قمار و فساد دستگیر شدند. در این مرحله از طرح ١٢٣ نفر از مزاحمان نوامیس نیز در خیابان‌ها و معابر عمومی شناسایی و دستگیر شدند. رحیمی با بیان اینکه ٢٠ قبصه سلاح جنگی و شکاری در این مرحله از طرح کشف و ضبط شد، گفت: ٩ شبه سلاح و ١٢٣٨ عدد انواع فشنگ جنگی، ۵۶ قبضه سلاح سرد و ١٠ هزار و ٣٨ لیتر مشروبات الکلی نیز کشف و توقیف شد.

دستگیری سارقان النگوهای زن 81 ساله

گروه حوادث / دو سارق که طلاهای پیرزنی را در لارستان فارس سرقت کرده بودند در کمتر از 2 ساعت دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، روز یکشنبه هشتم خرداد گزارش سرقت طلاهای زنی 81 ساله توسط راکبین یک دستگاه موتورسیکلت در خیابان کارگر شهرستان لارستان، به مأموران پلیس آگاهی اعلام شد و بلافاصله به محل رفته و تحقیقات خود را برای شناسایی عاملان سرقت آغاز کردند. شاکی در اظهارات خود عنوان کرد: در خیابان راه می‌رفتم که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت با 2 راکب راه مرا بستند و با تهدید چاقو به زور 4 حلقه النگویم را گرفتند و بعد هم بسرعت فرار کردند.
سرهنگ سید محمد یوسفی فرمانده انتظامی لارستان در این باره گفت: پس از پایان تحقیقات مأموران موفق شدند سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی آنها را در کمتر از دو ساعت دستگیر کنند. از متهمان ۳ قبضه سلاح سرد که در سرقت به عنف استفاده کرده بودند کشف و مشخص شد سارقان در همان لحظات اولیه اقدام به فروش طلاهایشان کرده‌اند؛ تلاش برای شناسایی و دستگیری مالخر ادامه دارد.

سرقت در پوشش مأمور شهرداری

گروه حوادث / دو سارق لوازم خودرو که با لباس مأموران شهرداری در باقرشهر اقدام به سرقت می‌کردند، دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم داخل خودرو در محدوده باقرشهر، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار تیم عملیات کلانتری 175 باقرشهر قرار گرفت و با رصدهای اطلاعاتی و اقدامات تخصصی مشخص شد 2 سارق با سوء‌استفاده از لباس مأموران شهرداری و استفاده از یک دستگاه خودروی تیبای سفیدرنگ سرقت‌ها را انجام می‌دهند که بلافاصله متهمان شناسایی شدند. سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ری در این باره گفت: هر دو متهم در حال پرسه‌زنی در خیابان بودند که از سوی مأموران گشت پلیس شناسایی و دستگیر شدند. در بازدید از خودروی سارقان یک ساب باکس، یک عدد جک خودرو، یک چرخ زاپاس خودرو، تعداد زیادی ابزارآلات و یک لباس مأموران شهرداری کشف شد. پس از استعلام از وضعیت متهمان مشخص شد که هر دو دارای سوابق کیفری هستند و به 30 فقره سرقت اعتراف کردند که پس از شناسایی مالباختگان، متهمان تحویل مراجع قضایی شدند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7921/19/615021/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها