اخبار



تمرین تیم ملی بدون استقلالی‌ها و تست کرونا

اردوی تیم ملی در آغاز فیفادی طبق برنامه از دیروز با حضور بازیکنان دعوت شده در مرکز ملی آغاز شد و شاگردان دراگان اسکوچیچ از ساعت ۱۸ تمرین سبک و کوتاهی را پشت درهای بسته برگزار کردند. از ظهر دیروز بازیکنانی که درگیر مسابقات باشگاهی نبودند، خود را به کادر فنی تیم ملی معرفی کردند و تیم ملی تمرین خود را با تعداد قابل توجهی از لژیونرها برگزار کرد. مهدی طارمی، علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، الله‌یار صیادمنش، احسان حاج‌صفی، میلاد سرلک، میلاد محمدی، عارف آغاسی، امید نورافکن، امید ابراهیمی، احمد نوراللهی و چند لژیونر دیگر به جز ملی‌پوشان استقلال در تمرین تیم ملی حضور داشتند. اسکوچیچ پس از توافق با فرهاد مجیدی به بازیکنان استقلال (سید حسین حسینی، امیرحسین حسین‌زاده، صالح حردانی، مهدی مهدی‌پور و عارف غلامی) اجازه داد دیشب در جشن قهرمانی آبی‌ها حضور داشته باشند. نکته جالب اینکه با کاهش شیوع کرونا، برای نخستین بار طی ماه‌های گذشته از بازیکنان تست کرونا به عمل نیامد.

نساجی – تراکتور؛ شاید برگزار نشود

هفته سی‌ام لیگ برتر، امروز طبق برنامه باید با برگزاری یک مسابقه دیگر ادامه پیدا کند و نساجی و تراکتور از ساعت 18:30 به مصاف هم بروند اما با توجه به مخالفت شورای تأمین استان تهران با برگزاری این دیدار در ورزشگاه شهید دستگردی تهران، برگزاری این بازی در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است! این در حالی است که باشگاه نساجی اعلام کرده مشکلی با برگزاری بازی بدون تماشاگر ندارد. همان طور که بازی گذشته این تیم برابر هوادار هم در این استادیوم بدون حضور تماشاگر برگزار شد. نساجی این فصل به‌دلیل آماده نبودن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر، یکی از پرچالش‌ترین فصل‌های حضور در لیگ برتر را پشت سر گذاشت و ورزشگاه دستگردی، ششمین استادیومی است که نساجی این فصل بازی‌های خانگی خود را در آن برگزار کرده است. نساجی قصد داشت دیدار با تراکتور را در استادیوم شهدای ساری انجام دهد و بعد از بازی مراسم جشن قهرمانی در جام حذفی را برگزار کند که با مخالفت شورای تأمین استان مازندران مواجه شد و حالا هم برای برگزاری بدون تماشاگر بازی در تهران نیز با مخالفت شورای تأمین مواجه شده است. با این حال، نساجی در تلاش بود تا با کمک استانداری مازندران این بازی را در نهایت در ورزشگاه دستگردی برگزار کند. گفتنی است سایر دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر، پنجشنبه برگزار می‌شود.

صیادمنش: باید بازی دوستانه داشته باشیم

اللهیار صیادمنش، مهاجم تیم ملی پس از ورود به اردوی تیم ملی گفت: «خداراشکر می‌کنم بعد 2– 3 ماهی دور هم جمع شدیم. امیدوارم از این مدتی که داریم استفاده کنیم. فکر می‌کنم تنها یک اردوی دیگر تا جام جهانی خواهیم داشت و امیدوارم بتوانیم به بهترین صورت از آن استفاده کنیم.» وی درخصوص شرایطش در تیم هال‌سیتی بیان داشت: «خدا را شکر در تیم هال‌سیتی جا افتادم. هر فردی، تیمی عوض می‌کند به نظرم چند مدت، یک نیم فصل، 5 ماه طول می‌کشد که سازگار بشود. من از این موضوع باخبر بودم، خداراشکر توانستم با این شرایط کنار بیایم و خودم را زود وفق بدهم. امیدوارم فصل بعدی، فصل خوبی برای من باشد و بتوانم بهترین عملکرد را داشته باشم.» صیادمنش درخصوص لغو بازی ایران و کانادا گفت: «باید 100 درصد بازی دوستانه در این مدت داشته باشیم چون برای جام جهانی بسیار مهم است. به نظرم آماده‌سازی خیلی اهمیت زیادی دارد که امیدوارم این مسأله را به بهترین شکل انجام دهیم و ببینیم چه اتفاقی در ادامه رخ خواهد داد.‌»

سایت لایو اسکور: ایران هنوز هم ناشناخته است

سایت معروف «لایو اسکور» انگلیس در گزارشی به بررسی گروه B مسابقات جام جهانی 2022 قطر پرداخت. این سایت درباره تیم ملی فوتبال ایران نوشته است: «ایران برای سومین دوره متوالی و در کل برای ششمین بار به جام جهانی صعود کرده است اما هرگز از دور اول (مرحله گروهی) فراتر نرفته است. تیم ملی ایران کمی بدشانس بود که در مرحله گروهی جام جهانی 2018 تنها به خاطر یک امتیاز اختلاف نسبت به تیم‌های اسپانیا و پرتغال از صعود به دور بعد بازماند. ایران پس از تسهیل کردن راه خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 قطر با کسب 8 پیروزی در 10 مسابقه خود، برای زدن ضربه‌ای دیگر به این مسابقات بازگشته‌اند. ایران که در رده بیست و یکم جهان و بهترین تیم آسیایی رده‌بندی فیفا است، با توجه به اینکه از آخرین جام جهانی تاکنون تنها با یک تیم اروپایی بازی کرده است که برد 2- 0 مقابل بوسنی‌وهرزگوین در یک بازی دوستانه در سال 2020 بود، هنوز هم حریف کمی ناشناخته است.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7921/20/615028/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها