وزنه‌بردار طلایی المپیک برزیل دوباره جراحی شد

سهراب مرادی: کادر فنی دروغ گفتند


پریسا غفاری/ سهراب مرادی، دارنده مدال طلای رقابت‌های وزنه‌برداری بازی‌های المپیک ریو برای دومین‌بار کتف مصدومش را به تیغ جراحان سپرد. قهرمان المپیک که چند وقتی بود از آسیب‌دیدگی ناحیه شانه رنج می‌برد یک بار پیش از این در آلمان تحت عمل جراحی قرار گرفت و تاندون‌های خودش را جراحی کرد و حالا برای مشکل ناپایداری شانه خودش که در این مدت از آن رنج می‌برد و خطر پارگی دوباره تاندون را داشت در بیمارستان بهمن تحت عمل جراحی قرار گرفت. این عمل جراحی که زیر نظر دکتر حمیدرضا اصلانی انجام شد، 3 ساعت طول کشید و موفقیت‌آمیز بود ضایعات شانه او ترمیم شد و باید دید چه نتیجه‌ای به همراه خواهد داشت.

این وزنه‌بردار از اینکه علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری و کادر فنی هیچ‌گونه حمایتی از او نمی‌کنند، بسیار ناراحت است و به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «3 ماه پیش و همزمان با تمریناتم برای شرکت در هفته پایانی فصل گذشته لیگ، بار دیگر از ناحیه کتف مصدوم شدم و از آن زمان تا دو هفته قبل به دلیل عدم معرفی‌ام توسط فدراسیون برای انجام عمل جراحی در بلاتکلیفی به‌سر بردم.» رکورددار پیشین دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه‌برداری جهان در ادامه تأکید می‌کند: «پس از آنکه رئیس فدراسیون به مدت 3 ماه از صدور این معرفینامه خودداری کرد، بالاخره با مساعدت پیمان فخری و کمیته ملی المپیک این معرفینامه صادر شد و در اختیار دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی قرار گرفت و او نیز زمینه بستری شدنم در بیمارستان بهمن و انجام عمل جراحی توسط دکتر اصلانی را فراهم کرد.» ملی‌پوش سابق وزنه‌برداری با اشاره به سال‌ها حضورش در تیم ملی می‌گوید: «به نظر می‌رسد که مرادی فراموش کرده است به‌خاطر من و دیگر ملی‌پوشان زمینه سفرهای خارج از کشور و گرفتن حق مأموریت‌های دلاری و انجام بیزنس‌های مختلفش فراهم شده است. من در طول این سال‌ها تنها به فکر کسب افتخار برای کشورم بودم و هستم و انتظار داشتم اکنون که مصدوم شدم از من حمایت کند. نکته جالب در مورد کادر فنی هم این است که آنها برخلاف وظیفه‌شان دنباله‌رو رئیس فدراسیون وزنه‌برداری بودند.» سهراب مرادی با ناراحتی ادامه می‌دهد: «اعضای این کادر فنی همان افرادی هستند که روزی که من در سالن تمرین برای اولین بار کتفم آسیب دید به دروغ عنوان کردند که خودشان در سالن حضور نداشتند و من خودسرانه تمرین می‌کردم.»
ملی‌پوش سابق که اکنون دوران نقاهت را در خانه می‌گذراند، بیان می‌کند: «به تجویز پزشکان ۴۰ روز باید در منزل استراحت کنم. با وجود اینکه عمل جراحی‌ام موفقیت‌آمیز بوده ولی درباره آینده‌ ورزشی‌ام از هم‌اکنون نمی‌توانم ابراز نظر کنم با اینکه پزشکان عنوان کرده‌اند که عمل جراحی‌ام موفق بوده است ولی باید اول فیزیوتراپی کرده و بعد تمریناتم را آغاز کنم. در صورتی که شرایطم خوب بود همچنان به وزنه زدن ادامه می‌دهم و در غیر این صورت درباره آینده‌ام تصمیم‌گیری می‌کنم.» مرادی اما در پایان گذری به گذشته هم زد: «حقم را برای المپیک خوردند و مانع حضورم در بازی‌های توکیو شدند.پس زمانی که مسئولان فدراسیون از من حمایت نکردند و حتی در پی تخریبم هستند، من هم در اردوی تیم ملی برای جهانی ازبکستان شرکت نکردم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7921/21/615029/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها