در گفت‌وگو با «ایران» تشریح شد

تسهیلات تأمین اجتماعی برای بازنشستگان



محدثه جعفری / مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی برخی تسهیلات رفاهی، سیاحتی و زیارتی برای بازنشستگان را تشریح کرد.
محسن تقیانی در گفت‌وگو با ایران با اشاره به خدمات رفاهی و فرهنگی و ارائه برخی تسهیلات از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان گفت: در بحث رفاهی وام‌های ضروری به‌صورت قرض‌الحسنه در اختیار همه بازنشستگان قرار می‌گیرد  به طوری که طی دو ساله گذشته حدود 600 هزار فقره وام به بازنشستگان به‌صورت قرض‌الحسنه پرداخت شده است.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی افزود: برای سال 1400 این مبلغ به 7 میلیون تومان افزایش پیدا کرد و برای سال ‌جاری مبلغ وام را 12 میلیون تومان در نظر گرفتند. بازپرداخت این وام دو ساله است و ماهانه از حقوق بازنشسته کسر خواهد شد. افرادی که طی دوساله گذشته از سازمان وام دریافت نکرده باشند، می‌توانند متقاضی دریافت این وام باشند.
این مقام مسئول با اشاره به تسهیلات سیاحتی و زیارتی تأمین اجتماعی به بازنشستگان بیان کرد: همواره سازمان تورهای زیارتی را در قالب طرح کرامت رضوی برای بازنشستگان و همسرانشان به مشهد مقدس و قم به‌صورت رایگان در نظر داشته است که با توجه به مساعد شدن شرایط کشور در سال‌ جاری دوباره اعزام به این گونه سفرها از سر گرفته خواهد شد و افراد می‌توانند از طریق کانون‌های بازنشستگی ثبت‌نام کنند تا از سوی سازمان تأمین اجتماعی اعزام شوند. در این سفرها سازمان برنامه‌های فرهنگی را هم برای افراد تدارک خواهد دید تا بتوانند از این سفر بیشترین بهره را از لحاظ فرهنگی و معنوی برداشت کنند. تقیانی با اشاره به طرح‌های جدید سازمان برای بازنشستگان گفت: تأمین اجتماعی در نظر دارد در سال‌جاری طرح کرامت علوی را به اجرا درآورد که در این طرح تعدادی از عزیزان بازنشسته به عتبات عالیات به‌صورت رایگان اعزام خواهند شد. علاوه بر این طرح جدید، سازمان در حال برنامه‌ریزی برای اربعین است تا در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، کمک هزینه‌هایی را به بازنشستگانی که تمایل به شرکت در همایش جهانی اربعین دارند، تخصیص دهد.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به امکان خرید اقساطی برای بازنشستگان گفت: از دیگر خدمات سازمان تأمین اجتماعی می‌توان به امکان خرید از فروشگاه‌ها به‌صورت اقساطی نام برد. این تسهیلات طی تفاهمنامه سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه از سال 98 کلید خورده است به این صورت که بازنشستگان می‌تواند از طریق سامانه تأمین اجتماعی به نشانی https://club.tamin.ir گردش مالی خرید اقساطی را دریافت کرده و از 5 هزار فروشگاه زنجیره‌ای طرف قرارداد سازمان برای تهیه وسایل مورد نیازشان اقدام کنند. از زمان آغاز این طرح تاکنون 2.5 میلیون تراکنش خرید از سوی بازنشستگان انجام شده است. وی ادامه داد: برای افزایش تسهیلات خدماتی به بازنشستگان در حال رایزنی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستیم تا بازنشستگان ما بتوانند با در نظر گرفتن تخفیفاتی از خدماتی که در اختیار این وزارتخانه است همچون موزه‌ها و اماکن اقامتی بهره‌مند شوند.
تقیانی با اشاره به پیگیری موضوع طرح همیار سالمند از سوی سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: در نظر داریم تسهیلاتی را به بازنشستگانی که پا به سن سالمندی می‌گذارند و نیاز به مراقبت در منزل یا خانه سالمندان دارند، اختصاص دهیم و در صورت امکان بخشی از هزینه‌های مراقبتی‌شان را پرداخت کنیم یا اینکه با خانه سالمندان توافق‌هایی را برای مراقبت از برخی بازنشستگان سالمندمان انجام دهیم که امیدوارم این طرح با ایجاد زیرساخت‌های مناسب از سال‌جاری اجرایی شود.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7921/22/615042/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها