همزمان با به صدا درآمدن آژیر خطر در وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو رخ داد

آتش‌سوزی در پایگاه نظامی قدس


گروه جهان/ ساعتی بعد از انتشار خبر آتش‌سوزی گسترده در یکی از پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی در قدس، آژیر خطر در وزارت جنگ این رژیم در تل آویو نیز به صدا درآمد.
به گزارش سایت شبکه خبری «العالم»، رسانه‌های عبری خبر داده‌اند، آژیرهای خطر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو به مدت 12 دقیقه به صدا درآمدند. با این حال این وزارتخانه حاضر به توضیح دقیق درباره آنچه که باعث شده بود آژیرهای خطر به صدا درآیند، نشد و ساعتی بعد از این رویداد، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد، آژیرها به علت نقص فنی به صدا درآمده‌اند. وی با این حال تأکید کرد، تحقیقات درباره این رویداد در حال انجام است. به صدا درآمدن آژیر خطر در این ساختمان در حالی رخ داد که دوشنبه شب نیز یک پایگاه نظامی صهیونیستی در روستای «العیساویه» در بخش قدیمی شهر قدس اشغالی به آتش کشیده شد. بنا بر این گزارش، برخی منابع گفته‌اند، این آتش‌سوزی بعد از درگیری نظامیان رژیم صهیونیستی با جوانان فلسطینی در محل صورت گرفته و به‌دنبال آن نظامیان صهیونیست حتی نتوانستند فردی را که اقدام به این آتش‌سوزی کرد، شناسایی و دستگیر کنند. آتش گرفتن پایگاه نظامی صهیونیست‌ها در حومه شهر قدس همزمان با درگیری‌های نظامیان رژیم صهیونیستی طی چند روز گذشته در جریان برگزاری مراسم موهوم «روز پرچم» بوده است.‌

امضای قرارداد تجارت آزاد بین تل‌آویو و دوحه
در حالی که ملل عرب همچنان به اقدام برخی کشورهای عربی در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعتراض دارند، وزیر مشاور امارات در امور تجارت خارجی از امضای اولین توافق دوحه با تل‌آویو در زمینه شراکت اقتصادی فراگیر خبر داد. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه اماراتی البیان، این توافقنامه بر اساس توافقنامه‌های صلح منعقد شده جهت عادی‌سازی روابط میان تل آویو و کشورهای عربی موسوم به توافق «ابراهیم» انجام شده است. این توافق به افزایش تجارت فیمابین غیرنفتی میان دو طرف به بیش از ۱۰ میلیارد دلار در سال طی پنج سال آتی می‌انجامد. تل‌آویو و دوحه درحالی در حال توسعه روابط هستند که روزنامه عبری هاآرتص نیز خبر داده: «مقامات اسرائیلی پنج سال پیش درخواست عربستان برای تغییر آرایش نیروهای بین‌المللی در جزایر تیران و صنافیر در دریای سرخ را دریافت کردند، بدون اینکه امریکا دخالتی در آن داشته باشد.» این روزنامه همچنین فاش کرده دو طرف در این سال‌ها بارها بدون واسطه مذاکراتی داشته‌اند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7922/4/615087/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها