اخبار



خودپردازها به سامانه صیاد متصل شدند

سخنگوی اجرای قانون چک در بانک مرکزی اعلام کرد: خودپردازهای تمامی بانک‌های پرمشتری به سامانه صیاد متصل شدند به گونه‌ای که هم‌اکنون بالغ بر 41 هزار خودپرداز و کیوسک بانکی در سراسر کشور به خدمات سامانه صیاد مجهز شده‌اند.
به گزارش بانک مرکزی، آمنه نادعلی‌زاده با بیان اینکه بانک‌هایی که این خدمات را در درگاه‌های خودپردازهای خود تجهیز کرده‌اند بانک‌های بزرگ و رتبه اولی در صدور دسته چک هستند افزود: این بانک‌ها تعداد خودپردازهایی قابل توجه و پراکندگی گسترده و وضعیت قابل قبولی در سطح کشور دارند. وی با بیان اینکه از اواخر آذرماه سال گذشته بانک‌ها به‌تدریج خودپردازهای خود را مجهز به ثبت، تأیید، انتقال و استعلام چک کرده‌اند و تا کنون بانک‌های بزرگ و پرمشتری این امکان را در خودپردازها و کیوسک‌های بانکی خود فراهم کرده‌اند گفت: بانک مرکزی در راستای تعمیق نفوذ خدمات سامانه صیاد در کشور و همچنین تسهیل دسترسی عموم به این سامانه علاوه بر درگاه‌های بانکی و برنامک‌های موبایلی؛ از طریق بستر پیامکی 4040701701 و تجهیز درگاه‌های خودپرداز و کیوسک‌های بانکی خدمات سامانه صیاد در اختیار مشتریان شبکه بانکی قرار داده است.

جزئیات تغییر نرخ ارز در حقوق ورودی

معاون گمرک ایران گفت که در مبنای تعیین نرخ ارز محاسباتی حقوق ورودی، گمرک هیچ دخل و تصرفی ندارد، این نرخ توسط بانک مرکزی به‌روزرسانی و از طریق بستر شبکه ملی اطلاعات در سامانه گمرک پیاده‌سازی شده است.
به گزارش ایسنا، سید میثم حسینی لر معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران با اشاره به پیاده‌سازی سامانه‌ نرخ محاسباتی حقوق ورودی در سال جدید گفت: باتوجه به قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و الزام اعمال اخذ حقوق ورودی بر اساس نرخ ارز ETS، پس از مشخص شدن تغییرات و کاهش سود بازرگانی در هیأت وزیران و کاهش تعرفه‌های گمرکی در کالای اساسی طبق قانون بودجه مذکور و اعلام آن به گمرک به عنوان سازمان مجری، تغییرات قانونی از عصر روز سه‌شنبه گذشته در سامانه اطلاعاتی گمرک آغاز شد و در روز شنبه و یکشنبه هفته جاری تست‌های فنی در سامانه صورت گرفت.
او افزود: این در حالی است که گمرک صرفاً به عنوان مجری موظف بود تا با تبادل اطلاعات با سازمان‌های قانونی مرتبط در راستای اجرای قانون عمل کند، بنابراین با عبور موفق از مرحله تست عملکردی در سامانه و حل مشکلات ناشی از فرمت‌های جدید دیتا از وزارت صمت، سازمان مالیاتی و بانک مرکزی، از روز گذشته تغییر در نرخ محاسباتی در سامانه اطلاعاتی گمرک اعمال شد.
معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران تأکید کرد: بر اساس اعلام بانک مرکزی، در روزهای تعطیل رسمی، نرخ ارز از سوی آن بانک به‌روزرسانی نمی‌شود و آخرین روز کاری قبل از تعطیل ملاک عمل خواهد بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7922/8/615095/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها