اخبار


۴ تن نمک غیراستاندارد در تهران کشف و توقیف شد

مدیرکل استاندارد استان تهران با تأکید بر اجباری بودن استاندارد نمک، گفت: در جریان بازرسی‎‌های بازرسان استاندارد از مراکز عمده‌فروشی در شهرستان شهریار، چهار تن نمک یددار غیراستاندارد کشف و توقیف شد. به گزارش اداره ‌کل استاندارد استان تهران، «عباس نوری» افزود: در این بازرسی‌ها که نماینده انجمن نمک ایران نیز حضور داشت، نمک‌های دارای نشان جعلی استاندارد یا بدون نشان استاندارد با نام‌های تجاری «زندگی»، «البرز»، «سما»، «سلاله»، «الماس»، «سالمند»، «غزل ناز»، «طلای سرخ»، «بی بی» و «امیران» توقیف و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند. وی ادامه‌داد: ۱۰ واحد تولیدی و بسته‌بندی نمک در استان تهران، از این اداره‌‎کل پروانه کاربرد نشان استاندارد دریافت کرده‌اند.
 
تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق ۱۴۰۴ محقق خواهد شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ دست یافتنی است، هرچند محدودیت‌ها و قطعی برق می‌‌تواند در رسیدن به این هدف تأخیر ایجاد کند. به گزارش ایرنا، وجیه اله جعفری در نشستی در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته طی تفاهمی بین وزارت صمت و وزارت نیرو احداث و راه‌اندازی ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی آغاز شد. وی بیان‌داشت: امسال یک مورد از این نیروگاه‌ها به ظرفیت ۳۸۰ مگاوات در استان سمنان به بهره‌برداری خواهد رسید و در تلاشیم هرچه سریع‌تر این واحدهای نیروگاهی به منظور کاهش عدم‌النفع تولید وارد مدار شوند. جعفری ادامه‌داد: مشکلات تأمین گاز و زیست‌محیطی، عمده مشکلات احداث و راه‌اندازی این واحدهای نیروگاهی را تشکیل می‌دهد. وی گفت: در بحث تأمین زیرساخت‌های راه نیز مشکلاتی وجود دارد و بویژه نیازمند ریل، واگن و لکوموتیو هستیم.
 
بیش از ۷۶۰۰ بنگاه صنعتی ایجاد شد

آمار سالانه منتشر شده از سوی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۰ برای 7 هزار و 648 بنگاه پروانه بهره‌برداری صادر و در نتیجه آن بیش از ۱۶۱ هزار اشتغال صنعتی ایجاد شده است.
به گزارش ایسنا، بر اساس این آمار سال قبل برای ۳۹ هزار و ۶۶۱ بنگاه جواز تأسیس و برای 7 هزار و 648 بنگاه پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای صادر شده که نسبت به سال ١٣٩٩ به ترتیب ۴ کاهش و ۱.۱ درصد افزایش داشته است. سرمایه پیش‌بینی شده در این مدت برای جوازهای تأسیس معادل ۱۲۰۳ میلیارد تومان بوده که نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۷۱.۷ درصد افزایش داشته است. میزان سرمایه پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در سال ١٤٠٠ نیز ۲۵۶ هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبلش ۲۰.۶ درصد افزایش داشته است. همچنین بر اساس این آمار، پیش‌بینی شده با اجرای پروژه‌هایی که جواز تأسیس آن‌ها در سال قبل صادر شده، برای ۹۶۰ هزار و ۴۵۷ نفر شغل ایجاد شود که نسبت به این رقم در سال ۱۳۹۹ با افزایش ۳.۶ درصدی مواجه بوده است. پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده در این مدت نیز زمینه اشتغال ۱۶۱ هزار و ۴۸۳ نفر را فراهم کرده که نسبت به سال قبلش حدود ۱۰.۸ درصد افزایش داشته است.
 
پرداخت وام ۵ میلیارد تومانی بدون وثیقه به واحدهای تولیدی

معاون مالی و اقتصادی صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اعلام کرد که در سال جاری این صندوق علاوه بر صدور ضمانتنامه، واحدهای تولیدی که وضعیت اعتباری مناسبی دارند را به بانک معرفی می‌کند تا بتوانند تا سقف ۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش و خرید ماشین‌آلات جدید، بدون ارائه وثیقه به بانک دریافت کنند.
محمدصادق محمدیاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برنامه صندوق برای حمایت از صنایع کوچک در سال ۱۴۰۱ این است که متفاوت از سال‌های گذشته محصولات خود را کامل کند، اظهار کرد: در گذشته صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک صرفاً نسبت به صدور ضمانتنامه و تضمین تسهیلات برای واحدهای صنایع کوچک اقدام می‌کرد، اما حالا به این نتیجه رسیدیم که باید یک محصول را به طور کامل ارائه دهیم. یعنی صرفاً تأمین کننده تضامین نباشیم و خودمان بتوانیم تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی قرار دهیم.
 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:
قیمت ۹۰ درصد محصولات پرفروش لوازم خانگی تنظیم شده است

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه قیمت حدود ۹۰ درصد بازار و محصولات پرفروش لوازم خانگی تنظیم‌ شده و در سطح تولیدکننده رشد نداشته‌اند، گفت: البته در سطح فروشنده‌ها ممکن است بین پنج تا ۱۰ درصد، نوسانات بازار داشته باشیم که طبیعی است.
به گزارش ایسنا، محمدمهدی برادران با حضور در یک برنامه خبری تلویزیونی ضمن اشاره به نگرانی‌های مردم در رابطه با سطح کیفیت لوازم ‌خانگی در کشور، این نگرانی مردم را تا حدودی بجا دانسته و اظهار کرد: سابقه‌ بسیاری از صنایع نشان می‌دهد که صنعت مدنظر به آن سطح رضایت مشتری نرسیده باشد؛ از همین روی در رویکردی که در حوزه سیاست‌گذاری، تعامل و هدایت‌گری با صنایع بویژه در حوزه صنایع لوازم‌خانگی دنبال می‌شود، قرار بر حمایت از تولیدکننده‌ای شده است که تولید آن رقابتی و دارای کیفیت و مورد رضایت مردم باشد؛ در حقیقت حمایت از تولید نبایست منتج به تولید بدون کیفیت، غیررقابتی و گران شود. این موضوع را مجموعه صنایع که بدون احتساب قطعه‌سازان لوازم‌ خانگی حداقل ۱۲۰ واحد فعال هستند، پذیرفته‌اند. معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه بازار رقابتی کامل نیست و برندی خاص یا یک گروه صنعتی، یک سوم سهم بازار را در دست دارد که خود نوعی رهبری کردن بازار است، تصریح کرد: چنانچه به مقیاس تولید در سطح انبوه نرسیم، ممکن است نتوانیم رقابت کنیم یا کیفیت و خدمات پس از فروش را افزایش دهیم به همین علت ما هم از این‌که سهم تولیدکنندگان در بازار داخلی بالا باشد استقبال کرده و تلاش می‌کنیم که راه‌های بسته شدن کالای قاچاق را حداکثر کنیم؛ اما از سوی دیگر دائماً در حال نظارت در قالب تعامل و گفت‌وگو هستیم و به آن‌ها گوشزد می‌کنیم که روند آن‌ها رو به رشد است یا خیر.
وی افزود: افزایش قیمتی در سال‌های گذشته صورت گرفت که معقول نبود و تولیدکننده به سمت تولید بیشتر نمی‌رفت، بلکه مسیر حرکت به سوی فروش با حداکثر سود را دنبال می‌کرد؛ لذا برای رقابتی شدن فضا تلاش شد و امکانات ویژه‌ای در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفت که بر اساس آن در سال گذشته روند رو به رشدی در حوزه تولید داشتیم؛ هر زمان که تولید افزایش یابد، طبیعتاً تبلیغات برای فروش هم بیشتر خواهد شد؛ بنابراین تولید و بازاریابی صورت گرفته، سود خوبی ایجاد خواهد کرد. تولیدکنندگان بایستی به سمت رضایت مشتری بروند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7922/12/615108/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها