اخبار



وزارت تعاون آماده همکاری با صنعت پوشاک کشور برای توسعه صادرات

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آمادگی این وزارتخانه برای همکاری با صنعت پوشاک کشور با قالب تعاونی در توسعه صادرات و حرکت به سمت بازارهای جهانی خبرداد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «مهدی مسکنی» در نشست با انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پوشاک کشور بیان کرد: ظرفیت‌های کم‌نظیر تعاونی‌های پوشاک ایران سبب شده که در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» این صنعت از صنایع پیشران توسعه در کشور باشد. وی با مقایسه سهم بالای سرانه صادرات پوشاک در کشورهایی نظیر ترکیه و چین با سهم پایین سرانه صادرات پوشاک در کشور تأکید کرد: تعاونی‌های صنعت پوشاک خود را برای فتح بازارهای جهانی آماده کنند.
مسکنی تصریح کرد: در این مسیر معاونت امور تعاون آماده همکاری و تسهیل‌گری است.

ارزآوری ۱.۳ میلیارد دلاری نیروی کار ایران

بانک جهانی درآمد ارزی ایران از محل اعزام نیروی کار در سال گذشته میلادی را ۱.۳میلیارد دلار برآورد کرد.
به گزارش ایرنا، بانک جهانی در گزارشی از وضعیت اعزام نیروی کار در جهان که طی ماه جاری میلادی منتشر شده درآمد ارزی ایران از این محل را در سال ۲۰۲۱ بالغ بر ۱.۳ میلیارد دلار برآورد کرده است. این رقم معادل ۰.۱ درصد تولید ناخالص داخلی ایران بوده است. بر اساس گزارش این نهاد بین‌المللی، کشورهای خاورمیانه‌ای ۶۱ میلیارد دلار از محل اعزام نیروی کار در سال میلادی گذشته درآمد ارزی داشته‌اند که مصر ۳۱.۵ میلیارد دلار از این رقم را به خود اختصاص داده است. مراکش با درآمد ۱۰.۴ میلیارد دلاری و لبنان با ۶.۶ میلیارد دلار به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم منطقه از این نظر قرار داشته‌اند. ایران نیز از این نظر در جایگاه هشتم منطقه قرار گرفته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7922/13/615110/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها