ایران در ایران


آغاز طرح شناسنامه‌دار کردن ساختمان‌ها  در شیراز

شیراز - رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز از آغاز طرح شناسنامه‌دار کردن ساختمان‌ها به منظور جلوگیری از ساخت ساختمان‌های ناایمن در این کلانشهر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدهادی قانع افزود: پرداختن به ایمنی ساختمان‌ها بویژه ساختمان‌های با اهمیت بالا قبل از وقوع حادثه بسیار مهم است، از این رو سازمان آتش‌نشانی شیراز به منظور جلوگیری از ساخت این قبیل ساختمان‌ها، طرح شناسنامه‌دار کردن ساختمان‌ها را آغاز کرده و در صورت هرگونه ناایمنی تا رفع موارد موجود، ساختمان غیرقابل بهره‌برداری خواهد بود.
قانع ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی شیراز پس از برگزاری موفق دو دوره جشنواره شهر ایمن، سومین مرحله از این جشنواره را با آموزش‌های گسترده به شهروندان و بازدید‌های پیشگیرانه در 5محور محلات، مدارس، بسیجیان، مساجد و داوطلبان حوزه حمل‌ونقل آغاز کرد.


٢٨ درصد جمعیت شمال استان کرمان ساکن بافت فرسوده اند

کرمان - مدیرکل راه و شهرسازی کرمان گفت: ۴۵۵ هزار نفر در شمال این استان ساکن بافت‌های فرسوده هستند که بیش از ۲۸ درصد از جمعیت این خطه را پوشش می‌دهد.
علی حاجی‌زاده در نشست ستاد بازآفرینی شهری کرمان افزود: ۴۲ شهر این استان دارای بافت فرسوده است.
وی ادامه داد: مساحت شهرهای ما ۶۷ هزار هکتار است اما ۶ هزار و ۲۲۳ هکتار بافت فرسوده داریم. وی اظهار داشت: در 5 شهر استان کرمان سکونتگاه‌های غیررسمی داریم که مساحت چهار هزار و ۸۴۶ هکتار با جمعیت ۱۲۲ هزار و۶۰۰ نفر را شامل می‌شود که در مجموع ۱۵ درصد مساحت این شهرها با جمعیت بیش از ۱۲۲ هزار نفر است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: بخش عمده سکونتگاه‌های غیررسمی در ۴۸۳ هکتار در محدوده اطراف بازار تاریخی کرمان وجود دارد و همچنین در کرمان چهار محله از جمله شهرک قمر بنی هاشم، صیاد شیرازی و‌الله آباد به‌عنوان سکونتگاه‌های غیررسمی تلقی می‌شود. وی ادامه داد: سیرجان به لحاظ داشتن هشت سکونتگاه بیشترین میزان جمعیت در سکونتگاه‌های غیررسمی رسمی این استان را به خود اختصاص داده است. حاجی‌زاده افزود: شهر بم نیز هشت محله بافت فرسوده دارد که جمعیت ۴۵ هزار نفر و ۷۰۰ هکتار مساحت را شامل می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به طرح‌های بازآفرینی شهری گفت: شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی موظفند، ٢٧٠ محله بازآفرینی شهری پایدار را معرفی کنند و خدمات به آنان را ارتقا دهند.


درخواست از   رانندگان برای گزارش نواقص جاده های خراسان رضوی

مشهد- معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاه‌ای خراسان‌رضوی گفت: رانندگان، نواقص و مشکلات راه‌های استان را از طریق تلفن ۱۴۱ در قالب طرح واکنش سریع، به راهداری استان اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، علیرضا خجسته افزود: این طرح هم‌اکنون در جاده‌های استان آغاز شده و کاربران استانی سامانه ۱۴۱ پاسخگوی تمامی هم‌استانی‌ها و رانندگان جاده‌ای بویژه رانندگان حرفه‌ای هستند.
وی ادامه داد: موضوعات قابل گزارش می‌تواند شامل لکه‌گیری و اصلاح چاله‌های مخاطره‌آمیز در راه‌ها، پاک‌سازی و شست‌وشوی علائم و تابلوهای ایمنی موجود، پاک‌سازی اجسام زاید از سطح و شانه راه‌ها، رفع نقص و عیب از تابلو و علائم و تجهیزات ایمنی موجود و تکمیل علائم در پیچ‌های تند فاقد علائم کافی باشد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌رضوی گفت: رفع نقص حفاظ ایمنی آسیب‌دیده و مخاطره‌آمیز، آشکارسازی مقاطع حادثه‌خیز، ایمن‌سازی تقاطع منجر به حادثه یا انسداد جاده‌ها نیز از دیگر موارد قابل گزارش در این طرح است.
۵۱گردنه در راه‌های شهری خراسان‌رضوی به‌طول ۵۴۵کیلومتر، ۱۷۲گردنه در راه‌های روستایی به‌طول ۵۷۴کیلومتر و ۱۳۶منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶کیلومتر در این استان وجود دارد.

اراضی راکد در شهرک‌های صنعتی فارس خلع ید می‌شوند

شیراز- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: با همکاری دستگاه قضایی، اراضی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خلع ید می‌شوند.
به گزارش ایرنا، مصطفی هاشمی در جلسه بررسی و رفع مشکلات شهرک صنعتی آباده افزود: در سه ماهه اخیر به اندازه ۶سال گذشته در این مناطق اراضی راکد خلع ید شده‌اند. وی ادامه داد: برخورد با دلالان و سودجویان اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در اولویت قرار دارد و در همین راستا شاهد هستیم که با هماهنگی دستگاه قضایی، روند فسخ اراضی راکد در سه ماه گذشته شتاب گرفته است.
او اظهار داشت: طی سه ماهه اخیر ۱۸هکتار از اراضی راکد در استان فسخ، خلع ید و آزادسازی شده و برای تداوم این روند عزم راسخ داریم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، یکی از مهم‌ترین مشکلات این شرکت را تأمین زیرساخت‌ها تا ورودی شهرک‌های صنعتی دانست و افزود: بر اساس قانون، وظیفه انجام این کار بر عهده دستگاه‌های خدمات‌رسان است.
هاشمی افزود: در این زمینه جلسات متعددی برگزار شده و مقرر گردیده دستگاه‌های خدمات‌رسان بر اساس احکام و قوانین ابلاغی کشوری، خدمات را تا ورودی شهرک‌های صنعتی با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی استان ارائه دهند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه این شرکت برای فعال‌سازی واحدهای صنعتی راکد گفت: بر اساس هدف‌گذاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، امسال باید۱۶۰واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس احیا شود.

رفع موانع تولید از واحدهای صنعتی و کشاورزی همدان

همدان - استاندار همدان اظهار داشت: طرح «مجتمع گردشگری جلیلی» در ملایر و «سیمان اکباتان» با مشکلاتی در زمینه مجوز محیط‌‌زیست و شرکت «مرغ اجداد دوستان» با مشکل تأمین آب روبه‌رو بودند و شرکت «امید الوند همدان» و «سیستم گستر سینا» فعال در تولید قفل و درب‌های ضد حریق با مشکلاتی در امور مالی و بانکی مواجه بودند که با مصوبات این ستاد گره‌گشایی شد.
«علیرضا قاسمی‌فرزاد» در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان خاطرنشان کرد: با مساعدت اعضای ستاد تسهیل راهکارهای لازم برای گره‌گشایی از واحدهای یاد شده ارائه شد تا بتوانند بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند.
استاندار همدان با اشاره به اینکه شرکت مرغ اجداد دوستان بزرگ‌ترین واحد تولیدی مرغ اجداد در غرب کشور است، خاطرنشان کرد: توسعه امنیت غذایی در روند خوداتکایی کشور مؤثر است و گامی ارزشمند در توسعه روستایی و کشاورزی پایدار محسوب می‌شود.
قاسمی‌فرزاد، کمک به صنایع و رفع مشکلات و موانع پیش‌روی آنها را مهم‌ترین مأموریت مدیران اجرایی کشور برشمرد و اظهار داشت: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی، صدور مجوزهای زیرساختی و زیربنایی و اقدام برای رفع موانع و تسهیل شرایط کار لازم‌الاجرا است و تمامی دستگاه‌های اجرایی مربوطه ملزم به پیگیری و اجرای این مصوبات هستند.
استان همدان دارای حدود ۲هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی فعال است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7922/16/615117/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها