وداع با پیکر محیطبانان شهید در شیراز


مراسم تشییع و وداع با پیکر پاک محیطبانان شهیدی که اخیراً در منطقه بوانات فارس به شهادت رسیده بودند، در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد. روز گذشته، مراسم قدردانی از محیطبانان و وداع با پیکر ۲ شهید عرصه محیطبانی و حفاظت محیط‌ زیست استان فارس (محمد فرهمند و رضا بهرام‌پور)، با حضور خانواده شهدا، شمار کثیری از مردم، دوستداران محیط‌ زیست و شماری از مسئولان ارشد سیاسی، انتظامی، امنیتی و اجتماعی ملی و استانی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد. در این مراسم که در آستانه آغاز دهه کرامت در صحن حرم مطهر احمدی و محمدی در شیراز برگزار شد، حاضران ضمن ادای احترام به پیکرهای پاک شهیدان؛ محیطبان محمد فرهمند و همیار محیط‌ زیست رضا بهرام‌پور، یاد و خاطره شهدای عرصه حفاظت محیط‌ زیست را گرامی داشتند. پیکر شهیدان عرصه حفاظت محیط‌ زیست استان فارس، پس از برگزاری مراسم قدردانی و وداع، برای تشییع و خاکسپاری به زادگاهشان، شهرهای بوانات و خرم‌بید، منتقل خواهد شد.
گفتنی است که شامگاه جمعه ۶ خرداد، محیطبانان منطقه حفاظت شده بوانات در شمال فارس، با شماری از متخلفان شکار درگیر شدند که طی آن، محیطبان محمد فرهمند، همیار محیط‌ زیست رضا بهرام‌پور شهید شدند و یکی از حافظان انفال الهی، مجروح شد.
همزمان با مراسم خاکسپاری حافظان حیات وحش دره باغ، فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری قاتل شهدای محیطبان خبر می‌دهد. رهام‌بخش حبیبی با اشاره به اینکه قاتل 32 ساله و سابقه‌دار به همراه همدست 31 ساله خود علت و انگیزه قتل را شکار غیرمجاز اعلام کردند، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و مقداری مهمات مربوطه نیز کشف شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7922/17/615167/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها