اخبــــار


در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه با رهبر کاتولیک های جهان مطرح شد
ابلاغ پیام رهبر معظم انقلاب به پاپ فرانسیس

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک در واتیکان دیدار کردند.
به گزارش خبرگزاری حوزه، مدیر حوزه‌های علمیه در این دیدار که با استقبال بسیار گرم و صمیمانه جناب پاپ روبه‌رو شد، بر ظرفیت‌های فکری و معرفتی اسلام، تشیع و حوزه‌های علمیه برای تعامل میان ادیان الهی در جهت حل چالش‌های فکری، فرهنگی و اجتماعی بشر معاصر تأکید کرد. مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار با رهبر مسیحیان کاتولیک پیام شفاهی رهبر معظم انقلاب را منتقل کرد.
آیت‌الله اعرافی به پاپ گفت: پس از اینکه رهبر معظم انقلاب از سفر من مطلع شدند به شما سلام رساندند و پیشینه شما و ارتباطتان با امریکای لاتین را ستوده و برخی از مواضعی را که در تلطیف روابط بین اسلام و مسیحیت و دفاع از مظلومان گرفته‌اید تحسین و تأکید نمودند ما انتظار داریم که شما همچنان در دفاع از مظلومان عالم و بویژه فلسطین و یمن تلاش کنید و مواضع روشن و شفافی داشته باشید.  
پاپ فرانسیس در پاسخ گفت: سلام مرا به رهبر، مراجع و بزرگان دینی ایران برسانید. ما هم مطالبی را که رهبر انقلاب اسلامی می‌گویند قبول داریم.

استاندار وقت خوزستان باید در محاکم قضایی پاسخگو باشد

«سید صولت مرتضوی» معاون اجرایی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با ایرنا درباره برنامه‌های دولت برای حمایت و مساعدت به خانواده‌های آسیب‌دیده از حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان گفت: دولت تمام‌قد پشتیبان و در خدمت مردم آبادان و شریک غم آنها است و مردم آبادان بدانند این دولت با تمام قوا برای حل مشکلات کشور و بخصوص مشکلات مردم عزیز و نجیب خوزستان ایستاده است.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: ساختمان متروپل پروژه‌ای بوده که با مجوز شهرداری وقت احداث شده و قطعاً با توجه به اینکه شهرداری مشارکت داشته و برای آن پروانه صادر کرده، شورای شهر این مشارکت را تصویب کرده است.
مرتضوی افزود: این ساختمان با وجود تخلف بسیار سنگینی که صورت گرفته، با حضور استاندار وقت و مسئولان محلی افتتاح شده و به‌ همین خاطر شهردار، مسئولان شورای شهر و استاندار وقت باید در محاکم قضایی و دادگاه افکارعمومی پاسخگو باشند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7922/2/615192/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها