دیگه چه خبر؟


دولت قبل مسئولیت خود در قبال حادثه «متروپل» را می‌پذیرد؟

 خبر اول اینکه، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در صفحه مجازی خود با انتشار ویدیویی از حسین عبدالباقی که در فضای مجازی بازتاب داشته است، نوشت: «ساختمان فروریخته متروپل در دولت قبل با مشارکت شهرداری آبادان و با رانت، پرداخت رشوه و فساد به‌طور غیراستاندارد ساخته شده، استاندار دولت روحانی، آن را افتتاح کرده و وزارت صمت آن دولت، سازنده آن (حسین عبدالباقی) را به‌عنوان کارآفرین برتر و چهره ماندگار حوزه ساختمان در سال ۱۳۹۷ معرفی کرده است! اکنون بانیان وضع موجود و برخی سیاسیون حامی دولت قبل، باید با شرمندگی از ملت ایران و بویژه مردم داغدار آبادان عذرخواهی کنند، اما همراه با معاندان، طلبکار دولت مردمی سیزدهم شده‌اند که باید پاسخگو باشد! بلافاصله پس از این حادثه تلخ، به دستور رئیس جمهور، مسئولان از جمله رئیس هلال‌احمر، رئیس ستاد بحران و وزیر کشور در صحنه حاضر شدند و همه امکانات و نیرو‌ها را بسیج کردند که افراد را از زیر آوار، نجات و آلام آسیب‌دیدگان را کاهش دهند. معاونین رئیس‌جمهور نیز در آبادان حضور یافتند و هماهنگی بین دستگاهی، انجام شد. دولت مردمی سیزدهم در کنار مردم است و هیچ قصور و کوتاهی پذیرفته نیست، اما آیا بانیان، مقصران و عاملان دولت قبل، مسئولیت تغافل و بی‌مبالاتی خود را در بازی با جان مردم می‌پذیرند؟»

ترس اسرائیل از پایگاه سری پهپادی

 دست آخر اینکه، نمایش پایگاه مخفی پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دل کوه‌های زاگرس در رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی کماکان بازتاب دارد. به‌طوری که یکی از رسانه‌های وابسته به نهادهای جاسوسی این رژیم در مطلبی در این زمینه نوشت، ایران با نمایش قدرت، در یک پایگاه پهپادی مخفی در کوه زاگرس ۱۰۰ فروند پهپاد عرضه کرد. به گزارش فارس، وبگاه «دبکا فایل» در این زمینه نوشت: گروه منتخبی از خبرنگاران ایرانی روز شنبه، ۲۸ مه، بیش از صد فروند پهپاد نظامی دیدند. این گروه از خبرنگاران به مدت ۴۵ دقیقه با چشمان بسته به سوی یک پایگاه مخفی در اعماق کوه‌های زاگرس ایران پرواز کردند. این وبگاه وابسته به سازمان جاسوسی موساد به مکان این پایگاه در اعماق زمین اشاره کرد و نوشت که اکثر این پهپادها به موشک‌های «قائم-۹» که برابر با موشک‌های هلفایر امریکایی هستند، مسلح بودند.
این وبگاه به نقل از منابع خود مدعی شد که (رژیم) اسرائیل از مدت‌ها قبل از طرح ایران برای استفاده از پهپادهای بدون سرنشین برای یک حمله بزرگ آگاه بوده است. به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» یگان‌های پدافند هوایی (رژیم) اسرائیل به دلیل نگرانی از اینکه ایران ممکن است در پاسخ به ترور شهید «صیاد خدایی» حمله‌ای انجام دهد، خود را تقویت کرده‌اند. مقامات امنیتی رژیم موقت صهیونیستی از حمله موشکی یا انتحاری گروه‌های تحت حمایت ایران در لبنان و سوریه بیم دارند و سامانه‌های مختلف پدافند هوایی از جمله «گنبد آهنین» در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند. رژیم موقت صهیونیستی بارها هشدار داده است که پهپادهای ایرانی تهدیدی قابل توجه هستند. چندی قبل یک وبگاه تحلیلی صهیونیستی نوشت، با توسعه زرادخانه عظیم پهپادهای رزمی، ایران این توان بالقوه را دارد که بازی را در خاورمیانه تغییر دهد. وبگاه صهیونیستی «جی‌ان‌اس» نوشت، پهپاد انتحاری، این سلاح کشنده جدید نه تنها تهدیدی برای اسرائیل - متحد راهبردی واشنگتن در منطقه - است بلکه تهدیدی مهم برای منافع منطقه‌ای امریکا نیز به شمار می‌رود. این وبگاه با تأکید بر توان پهپادهای ایران در عبور از لایه‌های پدافندی رژیم موقت صهیونیستی نوشت، ایران همچنین فناوری و دانش لازم برای تولید هواپیماهای بدون سرنشین را به غزه که تنها ۷۰ کیلومتر از «تأسیسات اتمی دیمونا» دورتر است، انتقال داده است. در ماه مه، حماس از پهپادهای انتحاری مملو از ۱۱ پوند مواد منفجره استفاده کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7922/5/615195/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها