اخبار


سود سپرده حقیقی‌ها از مالیات معاف است
سازمان امور مالیاتی سود سپرده بانکی اشخاص حقیقی را از پرداخت مالیات معاف اعلام کرد. سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: پیرو انتشار برخی شایعات در فضای مجازی مبنی بر اخذ مالیات 10درصدی از سود سپرده بانکی اشخاص حقیقی نزد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، به آگاهی می‌رساند منشأ این شایعات یکی از احکام پیشنهادی در پیش‌نویس لایحه موسوم به «مالیات مجموع درآمد» است که هم‌اکنون در مراحل اولیه کارشناسی قرار دارد و سازمان امور مالیاتی نیز مخالف این پیشنهاد است. لازم به ذکر است طبق بند ۲ ماده ۱۴۵ قانون مالیات‌های مستقیم، سود سپرده بانکی اشخاص حقیقی از پرداخت مالیات معاف است.

وزیر اقتصاد تأکید کرد
ضرورت خودکفایی زراعی کشورهای اسلامی در کالاهای اساسی
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به اهمیت امنیت غذایی و وابستگی کشورهای اسلامی به واردات غلات و همچنین آثار و تبعات جنگ روسیه و اوکراین، پیشنهاد ما به بانک توسعه اسلامی آن است که پروژه‌های خودکفایی زراعی در کالاهای اساسی را در اولویت قرار دهد.
به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، «سید احسان خاندوزی» که به منظور شرکت در اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی به مصر سفر کرده است، در سخنانی در این اجلاس تصریح کرد: برنامه دولت ایران بر توجه به سیاست همسایگی بویژه تعامل با کشورهای اسلامی و همچنین تلاش برای مقاوم‌سازی اقتصاد ایران که به ترتیب سیاست‌هایی «فرصت‌گرا و تهدیدگریز» هستند، استوار است.
خاندوزی همچنین با توجه به توفیق جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان صدرنشین کشور اسلامی در فناوری سلامت و واکسن ضدکووید۱۹ و ظرفیت‌های بسیاری که در این زمینه وجود دارد از بانک توسعه اسلامی خواست تأمین مالی پروژه‌های تکنولوژیک مرتبط با درمان بیماری‌ها را در دستور کار خود قرار دهد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه اجلاس سالانه بانک توسعه اسلامی علاوه‌ بر دیدار با تعدادی از وزرای اقتصاد کشورها از جمله اندونزی و قطر، در چندین نشست تخصصی نیز حضور یافت. در این دیدارها موضوعات مختلف روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.
بر اساس این گزارش در ملاقات وزیر امور اقتصادی و دارایی با همتای اندونزیایی، چگونگی همکاری دو کشور در عرصه تأمین کالاهای اساسی مورد گفت‌و‌گوی طرفین قرار گرفت. همچنین در ملاقات خاندوزی با الجاسر رئیس بانک توسعه اسلامی موضوعات و موانع مختلف همکاری جمهوری اسلامی ایران با بانک مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این گزارش می‌افزاید؛ هیأت ایرانی به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی یک نشست تخصصی و فنی با هیأت اعزامی عراق برگزار کردند. همچنین در ادامه نیز نشست سه‌جانبه تخصصی بین جمهوری اسلامی ایران، عراق و بانک توسعه اسلامی با هدف همکاری دو کشور با بانک مذکور برگزار شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7924/8/615352/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها