اخبــــار


سیدمحمود دعایی درگذشت

حجت الاسلام سیدمحمود دعایی سرپرست مؤسسه «اطلاعات» عصر روز 15 خردادماه در ۸۱ سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. دعایی یکی از همراهان امام خمینی(ره) در دوران اقامت ایشان در شهر نجف بود و سابقه مسئولیت سفارت ایران در بغداد بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ و مقطع پیش از آغاز جنگ تحمیلی را هم در کارنامه خود داشته است. وی از اردیبهشت 59 تاکنون با حکم حضرت امام(ره) سرپرستی مؤسسه مطبوعاتی اطلاعات را برعهده داشت.  دعایی همچنین نماینده شش دوره ابتدایی مجلس شورای اسلامی بوده‌ است. مرحوم دعایی دارنده نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر نیز بود.

پیام تسلیت رئیس‌جمهور به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام دعایی
رئیس‌جمهور در پیامی با ارج نهادن به خدمات صادقانه یار دیرین امام و انقلاب، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، درگذشت وی را به خانواده مکرم آن مرحوم، رهبر معظم انقلاب، جامعه رسانه‌ای کشور و عموم دوستدارانش تسلیت گفت. متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
«درگذشت یار دیرین امام و انقلاب و خدمتگزار متعهد و دلسوز حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سیدمحمود دعایی موجب تأثر و اندوه فراوان گردید. اخلاص، تواضع، ساده‌زیستی، پایبندی و پایداری بر ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و اخلاق‌مداری در عرصه رسانه و خبر از جمله ویژگی‌های ارزشمند این انسان فرهیخته بود که در سایه آن توانست سالیان متمادی در نمایندگی ولی‌فقیه و سرپرستی مؤسسه اطلاعات و در دیگر سنگرهای مهم خدمتگزاری همچون شش دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی منشأ خدمات بسیار شود. اینجانب با ارج نهادن به خدمات صادقانه این چهره فرهنگی، مصیبت وارده را به خانواده مکرم آن مرحوم، رهبر معظم انقلاب، جامعه رسانه‌ای کشور و عموم دوستدارانش تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با جد بزرگوارش و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.»


سخنان یادگار امام(ره) درباره رهبر معظم انقلاب:
خودساختگی آیت الله خامنه ای اعجاب برانگیز است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی خمینی، یادگار امام راحل(ره) شامگاه شنبه طی سخنانی در جمع برخی از علمای نجف اشرف در بیت حضرت امام(ره)، سخنان رهبر معظم انقلاب درباره شخصیت و مکتب امام خمینی(ره) در مراسم سالگرد ارتحال امام را منظومه بسیار روشنی در تفسیر و شناخت بنیانگذار انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: با این حال آنچه در سخنان ایشان بیش از هر چیز اعجاب‌برانگیز است و سبب مضاعف شدن احترام ما نسبت به رهبر معظم انقلاب می‌شود، خودساختگی و شخصیت ممتاز ایشان است. به گزارش «ایران»، وی در ادامه افزود: اینکه ایشان در تمام این سال‌ها صبح و شب مورد تکریم مشتاقانی بوده است که از کمالات ایشان که کمالات واقعی هم هست، تمجید کرده‌اند و با این حال در آغاز کلامشان می‌گویند «امروز بعضی من را با امام مقایسه می‌کنند و فاصله نجومی است» این برای من اعجاب‌برانگیز است. ببینید خودسازی رهبر معظم انقلاب در چه حد است. به باورم همین خودسازی است که به شخصیت ایشان ویژگی ممتاز می‌دهد، زیرا فقط انسان‌هایی که خودسازی کرده‌اند هر قدر در چشم خدا و خلق بالاتر می‌روند، فروتنی‌شان بیشتر می‌شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7924/2/615467/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها