افزایش 34 درصدی مبادلات تجاری ایران و قطر



مبادلات تجاری میان ایران و قطر سال گذشته میلادی 34 درصد افزایش یافته است. به گزارش فارس شیخ محمد بن حمد آل ثانی، وزیر تجارت و صنعت قطر اعلام کرد، مبادلات تجاری میان ایران و کشورش در سال گذشته میلادی 34 درصد افزایش یافته است. این موضوع در پایان هشتمین نشست کمیته مشترک قطر و ایران در دوحه پایتخت این کشور به ریاست بن حمد وزیرتجارت و صنعت قطر و علی اکبر محرابیان وزیر انرژی ایران اعلام شد.
در جریان این نشست دو روزه، دو طرف در زمینه پیشرفت‌های پیشنهادات جلسه گذشته، پروژه‌های جاری و طرح‌های توسعه آنها و به‌علاوه راه‌های غلبه بر موانع پیش روی برخی پروژه‌ها، بحث و گفت‌و‌گو کردند. همچنین این کمیته مشترک در خصوص موضوعاتی مرتبط با تقویت همکاری میان دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله تجارت، صنعت، مناطق آزاد، سلامت، آموزش، اتاق‌های بازرگانی و سایر زمینه‌های مورد علاقه مشترک گفت‌و‌گو کردند.  وزیر تجارت و صنعت قطر تصریح کرد: «روابط قوی و رابطه میان دو کشور به شکل مثبتی بر سطح مبادلات تجاری منعکس شده است به طوری که شاهد افزایش 34 درصدی در سال 2021 بوده‌ایم.»
بنابر اعلام سازمان برنامه‌ریزی و آمار قطر، حجم مبادلات تجاری میان تهران و قطر در سال 2021 به حدود 780 میلیون ریال (214 میلیون دلار) رسیده است.
این مقام قطری خاطرنشان کرد، بخش خصوصی ایران نقش مهمی در حمایت از روند توسعه و ساخت و ساز در کشور قطر ایفا می‌کند. وی همچنین افزود: توافقنامه‌ها و یادداشت تفاهمی که میان دو کشور منعقد شده به تقویت و تحکیم روابط و همکاری‌‌های تجاری و سرمایه‌‌گذاری میان دو کشور کمک کرده است.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/7/615753/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها