اخبار


تعلیق عرضه خودرو تا اطلاع ثانوی در بورس کالا

با درخواست وزارت صمت، عرضه خودرو در بورس کالا منتفی شد. به گزارش ایرنا، مدیر بازرسی و امور اعضای بورس کالای ایران در نامه‌ای به شرکت‌های کارگزاری اعلام کرد که با وجود آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای انجام معاملات خودرو در بورس کالا با توجه به نامه معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت مبنی بر مصوبات شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، عرضه خودرو در بورس کالا تعلیق می‌شود. در متن نامه محمد نوروزپور مدیر بازرسی و امور اعضای بورس کالای ایران آمده است: با توجه به نامه معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت که پایان وقت اداری به بورس کالا ارسال شد، مبنی بر مصوبات شصت و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و با توجه به ابهامات حقوقی درخصوص امکان تسری مصوبه مذکور به عرضه خودرو در بورس کالا، موضوع جهت اتخاذ تصمیم به شورای عالی بورس و اوراق بهادار ارجاع شد. در ادامه این نامه ضمن عذرخواهی از تمامی ذینفعان آمده است: به رغم آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم جهت انجام معاملات خودرو در بورس کالا، شبکه کارگزاری و تولیدکنندگان خودرو تا زمان ابهام توسط شورای عالی بورس، عرضه در بورس کالا تعلیق می‌شود.
 
افزایش تجارت با آفریقا با مکانیسم تهاتر

معاون سازمان توسعه تجارت ایران از تجهیز زیرساخت‌های صادراتی و تقویت حضور رایزنان بازرگانی در قاره آفریقا برای توسعه تجارت با این قاره خبرداد. به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، سیداحمدرضا علایی طباطبایی با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های تجاری قاره آفریقا در دوره جدید گفت: مهم‌ترین چالش در ارتباط با قاره آفریقا، مغفول ماندن فرصت‌ها و عدم شناخت کافی است. وی با بیان اینکه تمرکز ما در سازمان توسعه تجارت تقویت تجارت و روابط اقتصادی با قاره آفریقاست، افزود: یکی از اصلی‌ترین پیش نیازها در تجارت با آفریقا، تقویت زیرساخت‌های لجستیک بویژه لجستیک دریایی است. معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران بیان داشت: برقراری خطوط منظم کشتیرانی که اخیراً در شرق آفریقا شاهد آن هستیم و نیاز به تقویت دارد، در غرب آفریقا نیز باید پیاده‌سازی و منظم شود. در گذشته خطوط کشتیرانی به‌صورت نامنظم وجود داشته است. با تخصیص یارانه حمل، سعی بر این داریم که این خطوط را منظم کنیم؛ به نحوی که تجار بتوانند روی این ظرفیت برنامه‌ریزی کنند.
وی با اشاره به ظرفیت تهاتر کالایی با قاره آفریقا گفت: با توجه به ایجاد زیرساخت و اجرایی کردن پلتفرم تهاتر توسط سازمان توسعه تجارت با چند کشور، امیدواریم بتوانیم این زیرساخت را در مورد آفریقا نیز داشته باشیم. علایی طباطبایی با اشاره به لیست مصوب ۱۱۰۰ قلم کالایی تهاتر، گفت: این ساختار موجود است و امیدواریم در تجارت با آفریقا بتوانیم با استفاده از تهاتر، برخی از حوزه‌های کالایی را تقویت کنیم. وی با اشاره به افزایش 45 درصدی صادرات به آفریقا، گفت: در حال حاضر غنا رتبه اول صادرات جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را دارد و بعد از آن کشورهای آفریقای جنوبی و نیجریه در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/8/615758/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها