اخبار


قیمت میوه و صیفی‌جات ارزان می‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: در این فصل سال قیمت میوه باید نسبت به تمام فصول ارزان‌تر باشد ضمن اینکه عرضه و تنوع آن نیز بسیار گسترده است.
اسدالله کارگر در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش قیمت برخی صیفی‌جات در بازار گفت: طبق سابقه سنوات گذشته در این سرفصل‌ها باید عرضه میوه و سبزیجات در بیشترین مقدار ممکن صورت بگیرد و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، قیمت میوه و صیفی‌جات در این فصل از سال باید نسبت به سایر فصول ارزان‌تر باشد.  
وی با اشاره به قیمت انواع میوه، صیفی‌جات و سبزیجات در میدان مرکزی میوه و تره‌بار اظهار داشت: در مراکز خرده فروشی ۳۵درصد به این ارقام اضافه می‌شود.
به گفته وی در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم هندوانه خطی بیضی ۵ تا ۷هزار تومان، هندوانه خطی گرد ۵ تا ۷هزار تومان، موز ۳۰ تا ۴۰هزار تومان، ملون ۷ تا ۱۱هزار تومان، طالبی ۱۰ تا ۱۵هزار تومان و طالبی دانا ۹ تا ۱۴هزار تومان است. همچنین قیمت توت‌فرنگی گرگان ۳۵ تا ۴۵هزار تومان و توت‌فرنگی خانگی ۴۰ تا ۷۰هزار تومان است.  
به گفته کارگر، قیمت خیار اصفهان بین ۶ تا ۱۰هزار تومان، خیار بوته‌ای ۷ تا ۱۱هزار تومان و خیار گلخانه ۹ تا ۱۳هزار تومان است. رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی قیمت گوجه‌سبز شمال را نیز بین ۱۰ تا ۲۵هزار تومان و گوجه‌سبز قزوین را بین ۴۵ تا ۶۵هزار تومان اعلام کرد.
به گفته وی، قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی بوته رس ۸ تا ۱۱هزار تومان، سیب‌زمینی نو ۱۰ تا ۱۴هزار تومان و پیاز شیرین ۷ تا ۱۰هزار تومان و پیاز زرد ۵ تا ۹هزار تومان است. کارگر، قیمت هر دانه آناناس را نیز بین ۶۵ تا ۷۵هزار تومان اعلام کرد.

یک میلیارد قطعه طیور مورد نیاز کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تأمین شد

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیش از یک میلیارد قطعه طیور مورد نیاز مردم کشور سال گذشته توسط تولیدکنندگان داخلی تولید و تأمین شد.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام «سیداسماعیل حسینی‌مقدم» افزود: کشور به برکت انقلاب اسلامی و فعالان این حوزه، در زمینه تولید گوشت سفید، قرمز و آبزیان به خودکفایی رسیده است.
وی ادامه داد: ۵۰۰کشتارگاه صنعتی در کشور وجود دارد که وظیفه تولید گوشت قرمز و سفید مورد نیاز کشور را بر‌عهده دارد.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان دامپزشکی کشور خاطر نشان کرد: با تلاش سازمان دامپزشکی کشور اکنون سلامت، بهداشت و مسائل شرعی و فقهی تولیدات دامی تأمین شده‌ است.
حجت‌الاسلام حسینی‌مقدم گفت: امنیت تولید که زیربنای جامعه است اکنون توسط سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

حمایت از کشاورزان با خرید تضمینی کشت‌های جایگزین برنج

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: محصول کشاورزانی که سویا، کنجد، ماش و سورگوم کشت می کنند به قیمت تضمینی خریداری خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایانا، علیرضا مهاجر معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در جلسه شورای کشاورزی در استان خوزستان که با محوریت کشت تابستانه برگزار شد، گفت: در حال حاضر کشور با کمبود و بخصوص استان خوزستان با کمبود آب مواجه می‌باشد.
مهاجر افزود: سدهای استان بخصوص سد کرخه با کمبود شدید آب روبه‌رو است بنابراین کشت برنج در حوضه‌های آبریز استان ممنوع بوده و بنا بر اعلام وزارت جهاد کشاورزی، کشت برنج در سال‌جاری فقط در استان‌های شمالی امکان پذیر است.
وی ادامه داد: جایگزین کشت برنج؛ کنجد، سویا، ماش، سورگوم و محصولات کم آب بر اعلام شده است.
مهاجر تصریح کرد: کشاورزانی که کشت سویا را انجام می‌دهند در ابتدای کشت سه میلیون تومان به‌صورت بلاعوض دریافت می‌کنند.  
وی با بیان اینکه قیمت تضمینی سویا به ازای هر کیلوگرم ۲۱ هزار تومان اعلام شده است، افزود: با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) قیمت خرید تضمینی کنجد نیز به ازای هر کیلوگرم ۴۰ هزار تومان تعیین شده و در صورتی که کشاورز قادر به فروختن کنجد بالای قیمت تعیین شده بود می‌تواند محصول خود را بفروشد و در غیر این صورت ستاد اجرایی فرمان امام کنجد را به قیمت تضمینی از کشاورز خریداری می‌کند.
مهاجر اظهار کرد: برای محصول ماش و سورگوم نیز قیمت تضمینی تعیین شده تا کشاورزان با خیال آسوده محصول خود را کشت کنند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/9/615763/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها