اخبــــار


ثبت نام بیش از100هزار نفر برای وام اجاره

 بیش از ۱۰۰ هزار نفر متقاضی دریافت وام‌ ودیعه مسکن از ۱۲ تا 17 خردادماه در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن ثبت‌نام کردند.
از ۱۲ خرداد تا سه‌شنبه، ۱۷ خرداد بیش از ۱۰۰ هزار نفر برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند و با پالایش همزمان، واجدان شرایط برای دریافت وام ودیعه مسکن به‌ بانک‌ها معرفی می‌شوند.
امسال همچنین محدودیت زمانی در پرداخت وام ودیعه وجود ندارد و در صورت دوام اعتبارات تا پایان سال امکان پرداخت وام وجود دارد.
برپایه این گزارش، منابع وام ودیعه مسکن امسال چهار برابر سال گذشته شده است و امکان پوشش تعداد بسیار زیادی از مستأجران وجود دارد و فعلاً متقاضیان واجد شرایط امکان ثبت نام و دریافت وام‌ ودیعه مسکن را دارند.
بر اساس اعلام شورای پول و اعتبار، ۴۰ هزار میلیارد عدد تخصیص داده شده برای پرداخت وام اجاره مستأجران است. البته سال گذشته این رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان بود اما فقط ۸.۵ میلیارد تومان آن پرداخت شد.
سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوب و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت پنج ساله است.

قیمت سوخت شناورهای مسافری، یارانه‌ای شد

هیأت وزیران با محاسبه یارانه‌ای نرخ سوخت شناورهای مسافری از مبدأ بنادر ایران یا به مقصد بنادر کشورمان بدون در نظر گرفتن پرچم کشتی‌ها، موافقت کرد.
محمد مخبر تصویبنامه محاسبه نرخ سوخت کشتی‌ها یا شناورهای مسافری به قیمت یارانه‌ای را به وزرای نفت و گردشگری ابلاغ کرد.
بر این اساس، وزارت نفت مکلف است سوخت یارانه‌ای به کشتی‌ها یا شناورهای مسافری یا تفریحی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختصاص دهد.
این مصوبه برای همه شناورهای مسافری مسیرهای داخلی و خارجی اعم از مبادی بنادر ایران یا به مقصد بنادر کشورمان و بدون در نظر گرفتن پرچم آن شناور قابل اجراست.
بر این اساس، ۸۰ درصد قیمت سوخت مصرفی شناورهای مسافری یارانه‌ای و ۲۰ درصد آن به نرخ بانکرینگ خواهد بود.
گفتنی است وزرای راه ایران و حمل و نقل قطر در اردیبهشت امسال برای جابه جایی دریایی گردشگران و مسافران جام جهانی قطر و اسکان آنها در جزایر یا شهرهای ساحلی کشورمان در طول برگزاری یک ماهه مسابقات تفاهمنامه‌ای امضا کرده‌اند.

۲۸۶ پروژه و مصوبه دستاورد ۲۱ سفر استانی رئیس جمهور در حوزه راه و شهرسازی

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون، ۲۱ سفر استانی توسط ریاست محترم جمهور انجام شده که مشتمل بر ۲۸۶ پروژه در حوزه راه و شهرسازی و با اعتباری بالغ بر ۵۷۰۰۰ میلیارد تومان برای سال‌های ۱۴۰۰ الی ۱۴۰۳، مصوب و به وزارت متبوع ابلاغ شده است.
 از اهم پروژه‌های فوق الذکر می‌توان به ۱۱۹ پروژه در حوزه زیرساخت شامل احداث و بهسازی راه‌آهن، آزادراه، بزرگراه، راه‌های اصلی و فرعی، ۴۵ پروژه در حوزه زمین و مسکن شامل تخصیص اراضی مورد نیاز به منظور اجرای پروژه‌هایی نظیر نهضت ملی مسکن، بیمارستان و مراکز درمانی، ۴۷ پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شامل رفع نقاط حادثه خیز، تجهیز و ایمن‌سازی راه‌های کشور، ۱۵ پروژه در حوزه بنادر و دریانوردی شامل توسعه ظرفیت‌های اسمی، کانتینری و مسافری بنادر کشور و ۸ پروژه در حوزه فرودگاهی شامل توسعه و تجهیز فنی فرودگاه‌های کشور اشاره کرد.

ایجاد ۳۵۰۰تن ظرفیت سردخانه‌ای در بنادر هرمزگان

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از ایجاد ۳ هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت سردخانه‌ای در بنادر هرمزگان و اختصاص۲ هکتار از اراضی بندرلنگه برای پشتیبانی از کانتینرهای یخچالی خبر داد.
منصور خرمشکوه اظهار داشت: این اقدام در راستای توسعه زیرساخت‌های لازم به منظور خدمات‌رسانی به کانتینرهای یخچالی در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت از سالیان گذشته با محوریت اداره کل و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به انجام رسیده است.
وی افزود: در همین زمینه ظرفیت‌های زیادی از جمله ۲ هزار و ۸۶۴ پلاک برق کانتینر یخچالی، ۴۷۰ پاور پک و ۳هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت سردخانه‌ای در شش ترمینال بندر شهیدرجایی ایجاد و شرکت‌ها به شکل مستمر در حال خدمات‌رسانی هستند.
خرمشکوه بیان داشت: علاوه بر بندر شهید رجایی در بنادر لنگه، شهید باهنر و بندر جاسک نیز همزمان شرایط لازم برای ورود کامیون‌های حامل کانتینرهای یخچالی و تخلیه آن روی شناورها به صورت مداوم مهیا و خوشبختانه از رونق قابل توجهی نیز برخوردار است.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۲۶ قلم محصولات کشاورزی و همزمان سایر مشتقات دامی و لبنی از طریق کانتینرهای یخچالی از بنادر مرکز، شرق و غرب استان به مقصدهای تعیین شده بارگیری و ارسال شده که عمده این محصولات شامل خرما، سیب درختی، کیوی، رطب، ماهی و میگو و سایر محصولات و مشتقات کشاورزی و دامی و لبنی است.

اجرای حکم خلع ید، تخریب و رفع تصرف دو پلاک ثبتی ارزشمند در رودبار قصران

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از کار مستمر چندین ماهه برای رفع تصرف واستیفای حقوق بیت المال در منطقه رودبار قصران خبر داد.
خلیل محبت خواه گفت: قریب به ۱۶ هزار متر مربع از پلاک‌های ثبتی یک و ۱۹ اصلی واقع در اراضی ملی و دولتی پس از پیگیری‌های جدی و مستمر همکاران اداره کل راه و شهرسازی استان تهران در راستای اجرای احکام قضایی و در معیت نماینده دادستان، مأموران کلانتری توسط یگان حفاظت از اراضی اداره کل قلع و قمع و رفع تصرف فوری و به بیت‌المال اعاده شد.
وی ارزش زمین‌های آزاد شده را بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و از کار منسجم صورت گرفته در تمام حوزه‌های راه و شهرسازی در راستای حفظ و حراست بیت المال و سرمایه نسل‌های آتی تقدیر و تشکر کرد.
مدیرکل راه وشهرسازی در پایان گفت: اعاده مالکیت‌های دولت منوط به تعامل، یکدلی و هماهنگی با نهادها و دستگاه‌های دیگر است و اگر سرمایه‌های طبیعی برای نسل‌های آینده حفظ نشود در مقابل آیندگان شرمسار خواهیم بود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/11/615773/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها