اخبار


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد
آغاز بازگشت مابه‌التفاوت تعرفه پستی به مردم

وزیر اتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درخواست‌های کاربران برای دریافت مابه‌التفاوت وجوه پستی که از آنها دریافت شده بود، در حال رسیدگی است و تاکنون وجوه ۱۸۰ نفرعودت شده است.
روز گذشته وزیر ارتباطات در پاسخ به یکی از کاربران اینستاگرام درباره بازگشت وجوه مردم، گفت: همان روز نخست سامانه‌ای به آدرس eop.post.ir/deliverytimecheck.aspx راه‌اندازی شد و تاکنون حدود ۴۰۰ درخواست بررسی و وجوه نقدی حدود ۱۸۰ نفرعودت شده است. شاکیان برای ثبت شکایت در این زمینه باید به سامانه شرکت ملی پست مراجعه کرده و وارد بخش ارتباط با مشتری و سپس دریافت شکایات شوند که در آنجا امکان ثبت شکایت وجود دارد.
به گزارش ایرنا، حدود ۱۰ روز قبل، کاربران فضای مجازی و آنلاین‌شاپ‌ها اخباری درباره افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی تعرفه‌های پستی را در فضای مجازی منتشر کردند. پس از انتشار این اخبار و تحقیقاتی که وزارت ارتباطات در این خصوص انجام داد، مشخص شد برخی از تعرفه‌ها برخلاف قانون، افزایش پیدا کرده است. طبق مصوبه سال گذشته رگولاتوری، به شرکت ملی پست اجازه افزایش تعرفه خدمات پستی به‌صورت میانگین تا ۶۷ درصد در سال ۱۴۰۱ داده شده اما آن‌طور که تحقیقات میدانی نشان می‌داد تعرفه‌ برخی از خدمات پستی افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی داشته‌اند که این مسأله واکنش‌هایی را در پی داشت.آن زمان «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره افزایش تعرفه پست و بازگرداندن مابه‌التفاوت مبالغی که از مردم دریافت شده، با انتشار یک پیام ویدیویی گفت: طبق مصوبه برای خدمات پایه پستی (عادی و سفارشی) ۲۰ درصد برای مردم عادی، ۵۰ درصد برای حقوقی‌ها و دولتی‌ها، برای خدمات غیر پایه (ویژه و پیشتاز) حداکثر تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته باشیم. وزیر ارتباطات با بیان اینکه از سال ۹۸ تاکنون تعرفه‌های پستی افزایش پیدا نکرده است، افزود: اگر اشتباهی در تعرفه انجام شده و ریالی از مردم بیشتر دریافت شده است، باید آن مقدار در مدت ۲۴ ساعت به مردم برگردد. در مدت ۲۴ ساعت یک سامانه راه‌اندازی می‌شود تا مردم کد مرسوله خود را در آن وارد کنند و هر کدام که بیشتر از میزان مشخص محاسبه شده است، بسرعت به شماره کارت آنان بازگردانده می‌شود.

تاریخ برگزاری بیست و ششمین دوره الکامپ  اعلام شد

ثبت‌نام برای حضور در نمایشگاه الکامپ 1401 از 21 خردادماه سال‌جاری آغاز می‌شود. بیست و ششمین دوره این نمایشگاه قرار است با یک سال تأخیر از 11 مرداد در تهران برگزار شود.
طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی ستاد برگزاری نمایشگاه الکامپ، با بهبود شرایط عمومی کشور و کنترل بیماری کرونا، تاریخ جدید برگزاری الکامپ مشخص شد.
در این اطلاعیه آمده است «به اطلاع عموم فعالان حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات کشور می‌رساند پس از فراز و فرودهای فراوان و با مساعد شدن شرایط عمومی و آغاز مجدد برگزاری نمایشگاه‌ها، تاریخ جدید برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) به‌عنوان بزرگترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور مشخص شد. این نمایشگاه از سوی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران از سه‌شنبه 11 مرداد تا جمعه 14 مرداد 1401 به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.»
لازم به ذکر است ستاد برگزاری نمایشگاه الکامپ برای تسریع در فرایند امور اجرایی نمایشگاه، از روز شنبه 21 خردادماه کار ثبت‌نام متقاضیان را آغاز و این فرایند تا 4 تیرماه ادامه خواهد یافت. متعاقباً و پس از تأیید مدارک متقاضیان از سوی ستاد برگزاری و براساس اولویت ثبت‌نام از متقاضیان و براساس متراژ اعلام شده جهت جانمایی دعوت خواهد شد. جزئیات و شرایط جانمایی در اطلاعیه های آتی اعلام خواهد شد. براساس اطلاعیه منتشر شده، در بخش اصلی نمایشگاه الکامپ 1401، شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات، مجموعه‌های دانش‌بنیان، فعالان اکوسیستم استارتاپی کشور شامل شرکت‌ها، تیم‌ها و گروه‌ها، اپراتورهای ارتباطی، دستگاه‌های دولتی و اجرایی کشور و فعالان اصلی این حوزه حضور خواهند داشت.
همچنین بخش‌های دیگر الکامپ شامل الکام‌استارز، الکام‌پیچ، الکام‌تاکز، الکام‌جابز، تینواستارز، توانتک، آوردگاه‌سرمایه و اتاق‌شتاب نیز پذیرای حضور جوانان خلاق و شرکت‌های نوآور خواهد بود. گفتنی است الکامپ سال 1399 پس از تعویق‌های چند باره بابت شیوع کرونا، در نهایت به‌صورت آنلاین برگزار شد. اما مسئولان الکامپ قصد داشتند تا بیست و ششمین دوره این نمایشگاه را در سال 1400 به‌صورت حضوری برگزار کنند اما بار دیگر کرونا مانع برگزاری شده و سرانجام سال گذشته الکامپ برگزار نشد.

ساخت  رادیاتور پانل مجهز به لوله حرارتی ماهواره در کشور

رادیاتور پانل لانه زنبوری مجهز به لوله حرارتی مخصوص ماهواره که در پژوهشگاه فضایی ایران ساخته شده است، گواهی ثبت اختراع دریافت کرد.
گواهی ثبت اختراع رادیاتور پنل لانه زنبوری مجهز به لوله حرارتی مخصوص ماهواره که در پژوهشکده مواد و انرژی پژوهشگاه فضایی ایران به انجام رسیده، از سوی مرکز مالکیت معنوی اداره ثبت اختراعات سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صادر شد.
سعید اصغری رئیس پژوهشکده مواد و انرژی در این باره گفت: پژوهشگاه فضایی ایران در راستای مأموریت خود، به فناوری ساخت رادیاتور پانل مجهز به لوله حرارتی دست یافته تا کشور از تأمین خارجی این المان در زیرسیستم کنترل حرارت ماهواره‌های داخلی بی‌نیاز شود.
اصغری در خصوص کاربرد این طرح اختراعی توضیح داد: از رادیاتور پانل لانه‌زنبوری مجهز به لوله حرارتی، در سامانه‌های فضایی به منظور دفع حرارت استفاده می‌شود. در این رادیاتور، از تعدادی لوله حرارتی در وسط یک ساختار لانه‌زنبوری استفاده شده است. به نحوی که حرارت تولید شده درون ماهواره به لوله‌های گرمایی داخل پنل منتقل می‌شود تا در قسمت کندانسور رادیاتور از طریق تشعشع به فضا تبادل حرارت صورت پذیرد.
وی افزود: این تجهیز به‌طور کامل در داخل کشور ساخته شده و برای هر هندسه و توان حرارتی اتلافی قابل طراحی و ساخت است. این المان تلفیقی از رادیاتور پانل و لوله حرارتی است که طول عمر و قابلیت اطمینان آن اندازه‌گیری شده و معین است و از این فناوری می‌توان در ساخت صفحات ایزوترم استفاده کرد که به‌عنوان سرریز فناوری در صنایع مختلف قابل استفاده خواهد بود. این پروژه در راستای پروژه‌های توسعه‌ای پژوهشگاه فضایی ایران و با توجه به سابقه پژوهشکده مواد و انرژی در حوزه ساخت المان‌های سیستم کنترل حرارت ماهواره، در سال ۱۳۹۷ به این پژوهشکده ابلاغ شد که پس از طراحی، ساخت رادیاتور و بهینه‌سازی‌های انجام شده، آزمون‌های کیفی آن مطابق با استاندارد ECSS در مرکز آزمون پژوهشگاه فضایی ایران انجام شد. با توجه به نتایج حاصل شده از این آزمون و آزمون‌های عملکردی، راندمان رادیاتور پانل ساخته شده در حدود ۸۵ درصد است که با استانداردهای جهانی این المان قابل مقایسه است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/12/615777/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها