مرزهای آذربایجان غربی نیازمند توجه ویژه و ملی است


ارومیه - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به هدف‌گذاری ۳۰ میلیارد دلاری تجارت بین ایران و ترکیه گفت: آذربایجان غربی با توجه به اینکه تنها استان مرزی با ترکیه است، بیشترین نقش را در تحقق این برنامه‌ریزی دارد که باید زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم.
به گزارش ایلنا، محمدصادق معتمدیان گفت: یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم، توجه به مبادلات تجاری و مرزی و روان‌سازی فرایندهای تجاری در مرزها بوده و آذربایجان غربی نیز از مهم‌ترین استان‌ها در این خصوص به شمار می‌رود.
وی با اعلام اینکه آذربایجان غربی با وجود مرز ۹۶۷ کیلومتری با سه کشور و بهره‌مندی از بیشترین پایانه‌های صادراتی و گمرکات و همچنین تنها مرز اختصاصی با کشور ترکیه، پیشرو در مبادلات تجاری با کشورهای همسایه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: تنها مسیر ریلی ایران به ترکیه در آذربایجان غربی بوده و به نوعی، این استان دروازه ورودی به اروپا محسوب می‌شود که باید بیشتر از این ظرفیت مرزی برای توسعه استفاده کنیم.
استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه در سفر اخیر رئیس‌جمهور، توجه ویژه‌ای به توسعه و مدیریت مرزی در استان شد، افزود: یکی از موضوعاتی که همواره موجب شده در مرزها ناهماهنگی داشته باشیم، عدم وجود مدیریت واحد است اما با اختیاراتی که به استان‌ها داده شد، مدیریت مرز به استان تفویض می‌شود و موجب رونق این بخش خواهد شد.
معتمدیان با تأکید بر اینکه نگاه به مرز باید ملی و بین‌المللی باشد، گفت: مرزهای آذربایجان غربی به طور قطع نیاز به توجه ویژه و ملی دارد و تکمیل جاده‌های منتهی به مرزها در راستای رونق منطقه در سفر اخیر رئیس جمهور به استان مورد توجه قرار گرفت.
وی در ادامه توجه به زیرساخت‌های مرزی را ضروری دانسته و افزود: در این خصوص برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی صورت گرفته که می‌تواند در رونق تجارت مرزی و استفاده بهینه از فرصت مرز بسیار مؤثر باشد.
استاندار آذربایجان غربی همچنین بر اقتصادی کردن زیرساخت‌های ریلی استان تأکید کرد و ادامه داد: متأسفانه ما نتوانسته‌ایم استفاده اقتصادی از حمل‌ونقل عمومی بویژه در حوزه ریلی و هوایی داشته باشیم و همین امر زمینه استفاده کمتر از فرصت‌های این بخش را موجب شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/16/615790/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها