اخبـــــار




دستگیری 700 مجرم در طرح پلیس غرب استان تهران

گروه حوادث/ جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ، امنیت مردم و جامعه را خط قرمز پلیس دانست  و از برخورد قاطعانه مأموران انتظامی با کسانی خبر داد که بخواهند از این خط عبور کنند.
سردار « قاسم رضایی» روز گذشته در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات فرماندهی انتظامی غرب استان تهران، اظهار داشت: امنیت نیاز اساسی هر جامعه و زیرساخت توسعه و پیشرفت آن به شمار می‌رود که پلیس عهده‌دار تأمین و برقراری آن شده است. مأموران جان برکف انتظامی غرب استان تهران  شبانه روز تلاش می کنند تا بتوانند امنیت موجود را ارتقا بخشیده و رضایت عموم را جلب کنند. این مقام ارشد انتظامی، تصریح کرد: امنیت مردم و جامعه خط قرمز پلیس است و هرکسی بخواهد از این خط قرمز عبور کند با واکنش قاطعانه مأموران انتظامی مواجه خواهد شد چرا که تأمین نظم و امنیت جامعه مسئولیت بسیار سنگینی است و دستگاه‌های متولی در این حوزه باید با تمام وجود پای کار باشند. سردار رضایی با اشاره به عملکرد فرماندهی انتظامی غرب استان تهران اعم از کشف قاچاق و مواد مخدر و دستگیری سارقان حرفه‌ای و تعدادی از اراذل و اوباش که امنیت عمومی را مختل کرده بودند، گفت: در این طرح 150 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق کشف و 700مجرم سابقه دار نیز توسط مأموران دستگیر شدند. وی  با بیان اینکه قانون مجازات بازدارندگی لازم را ندارد و نیاز است که اصلاح شود، تأکید کرد: پلیس و دستگاه قضایی قاطعانه و برابر قانون با هنجارشکنان و مخلان امنیت و آرامش جامعه برخورد خواهند کرد.

کلاهبرداری با عضویت در گروه دوستیابی

گروه حوادث / مرد شیاد که با هک گوشی تلفن کاربران شبکه‌های اجتماعی از مخاطبان آنها کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده با مراجعه مرد جوانی به پلیس فتای پایتخت آغاز شد که مدعی بود شخص ناشناسی با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری‌اش در تلگرام از مخاطبانش کلاهبرداری کرده است. وی در توضیح بیشتر گفت: در شبکه اجتماعی تلگرام در یک گروه دوستیابی عضو شدم و برای دوستی با شخصی ارتباط گرفتم که این فرد یک برنامه برای من ارسال کرد و گفت حتماً آن را نصب کنم تا در آن بیشتر با هم آشنا شویم، پس از نصب برنامه، متوجه شدم کارکردی ندارد اما همین برنامه باعث شد آن فرد به مخاطبان تلگرام من دسترسی پیدا کند و پس از ارتباط با مخاطبانم با ارسال شماره کارت به آنها درخواست وجه کرده است. سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ در این‌باره گفت: کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با بررسی‌های فنی موفق شدند ردپای مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند و پس از تشریفات قضایی متهم را دستگیر و به پلیس فتای پایتخت انتقال دادند.
وی با اشاره به افزایش تعداد شاکی‌های این پرونده اظهار داشت: مجرم پس از حضور در پلیس فتا ضمن پذیرش جرم خود عنوان کرد که از طریق نصب بدافزار روی تلفن همراه دیگران به مخاطبان آنها دسترسی پیدا کرده و به آنها پیام می‌داده و با ارسال شماره کارت از آنها درخواست واریز پول می‌کرده که در مجموع حدود 200 میلیون تومان به دست آورده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/19/615803/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها