تیم ملی والیبال بعد از شکست چین با هلند جدال سختی دارد

وقت چیدن لاله‌ها


مهری رنجبر/ تیم ملی والیبال با سرویس‌های مهارنشدنی، کار چین را ساخت. سرویس‌های خوب بازیکنان ایران و دریافت‌های ضعیف چینی‌ها، دلیل اصلی پیروزی 3 بر یک ایران در بازی اول لیگ‌ ملت‌های 2022 بود؛ شروعی خوب تا تیم بهروز عطایی ساعت 22:30 فردا شب، باانگیزه‌تر در دومین بازی هفته اول لیگ ملت‌ها، مقابل هلند صف‌آرایی کند.
بهروز عطایی برای شروع بازی، ترکیب میلاد عبادی‌پور، مرتضی شریفی، رضا عابدینی، امیرحسین توخته، طاهر وادی، صابر کاظمی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) را به زمین فرستاد. چینی‌ها که تا قبل از این، 9 بازی را مقابل ایران باخته بودند، امتیاز اول ست اول را به نام خود زدند، اما شاگردان عطایی با سرویس‌های هدفمند، برتری خود را به آنها دیکته کردند. هرچند تیم سرزمین اژدهای زرد، با اسپک‌های سرعتی می‌خواستند ایران را مهار کنند، اما به‌رغم کم کردن اختلاف امتیاز موفق نشدند و سه امتیاز پوئن سرویس صابر کاظمی ست اول را برای ایران با امتیاز 25 بر15 تمام کرد. ست دوم، اما ست چینی‌ها بود، آنها با استفاده از اشتباهات ایرانی‌ها در حمله، بدون دردسر اسپک‌هایشان را در زمین ایران به امتیاز تبدیل می‌کردند و در نهایت با امتیاز 25 بر19 برنده شدند. ست سوم چشم بادامی‌ها که راه امتیازگیری را با عبور توپ‌ها از سر آنتن به دو منطقه 2 و 4 می‌دانستند، اسپک‌هایشان را در این دو منطقه می‌زدند و از طرفی عدم حمایت از توپ‌های برگشتی کار ایران را سخت‌تر کرد تا دو تیم بازی میلی‌متری را به نمایش بگذارند. اما مرتضی شریفی دریافت‌کننده لژیونر با سرویس‌های برق‌آسایش، با سورپرایز چینی‌ها، ورق را به نفع ایران برگرداند تا با امتیاز 25 بر22 تیم عطایی برنده دومین ست شود و تکلیف برنده را ست چهارم روشن کند. موتور تیم ایران تازه در ست چهارم روشن شد، آنها این ست برخلاف ست‌های قبل با دفاع روی تور و پوئن سرویس اختلاف امتیاز را به 8 بر یک رساندند. با اینکه چینی‌ها کم نیاورند حتی وقتی در امتیاز 11 بر3 باز هم عقب بودند، اما جنگندگی شاگردان عطایی، اجازه خودنمایی به آنها نداد تا با پایان ست چهارم با امتیاز 25 بر15 ایران اولین پیروزی 3 امتیازی را در هفته اول تصاحب کند. تیم ملی والیبال با این 3 امتیاز در پایان بازی‌های روز اول بعد از امریکا و آلمان تیم سوم جدول رده‌بندی شد. بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی به‌رغم بازی پراشتباه تیمش در روز اول لیگ ملت‌ها، از پیروزی مقابل چین راضی است: «پیروزی شروع خوبی برای تیم ملی متحول شده بود. در مجموع بازی قابل قبولی بود. ست دوم را پرخطا بازی کردیم. چون بازیکنان ست اول را خوب بازی کرده و بلافاصله بردند، ست دوم را تمام شده تلقی کردند و فکر کردند راحت می‌توانند مسابقه را ببرند. فکر می‌کنم با ذهن خیلی بازتر در زمان‌هایی که به بازی اشراف داریم، باید ادامه دهیم و از امتیاز‌گیری سیر نشویم. با اینکه بازی اول تیم بود به نظرم راضی‌کننده بود.»
تیم ملی بعد از بازی با چین، دیروز و امروز فقط تمرین کردند و آنالیز تا برای بازی فرداشب مقابل هلند آماده شوند. ایران آخرین‌بار، هلند را بدون نیمیر عبدالعزیز در دوره قبل لیگ ملت‌های 2021 به میزبانی ریمینی، با نتیجه 3 بر صفر برد. به‌طور حتم تیم عطایی فرداشب مقابل تنها حریف اروپایی هفته اول کار راحتی ندارد، بویژه اگر نیمیر عبدالعزیز هم در زمین برای هلند بازی کند، چرا که مدافعان روی تور ایران کاملاً تغییر کرده‌اند و تیم ملی سید محمد موسوی یکی از بهترین مدافعان روی تور دنیا و علی‌اصغر مجرد را ندارد. ناصر شهنازی کارشناس والیبال در این باره به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «پیروزی مقابل چین روحیه بچه‌ها را بالا می‌برد، اما باید حواسشان باشد که دچار خود‌بزرگ‌بینی نشوند. کادر فنی باید هلند را دقیق آنالیز کند و به شرط مهار نیمیر عبدالعزیز، شاید بازی پایاپای دربیاید. هرچند هلند جزو قدرت‌های بزرگ دنیا نیست اما تیم ما فرداشب کار راحتی مقابل آن ندارد.»

شریفی امتیازآورترین بازیکن
مرتضی شریفی دریافت‌کننده تیم ملی در بازی مقابل چین، امتیازآورترین بازیکن شد. او به تنهایی 20 پوئن برای ایران گرفت. کاپیتان میلاد عبادی‌پور 15، امیرحسین توخته 11، صابر کاظمی 8 و امین اسماعیل‌نژاد 8 امتیاز به دست آوردند.
آمار دو تیم
تیم ملی والیبال ایران در مجموع ست‌های این مسابقه ۹۴ امتیاز گرفت که به ترتیب ۴۸ پوئن در حمله، ۷ امتیاز در دفاع، ۱۴ پوئن سرویس و ۲۵ امتیاز از اشتباهات بازیکنان چین بود. چینی‌ها هم در مجموع ۷۷ امتیاز ثبت کردند که شامل ۴۶ امتیاز حمله، ۶ دفاع، 5 پوئن سرویس و ۲۲ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران بود.
4 بازیکن تست دادند
افسران آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ – وادا با پایان بازی از علی رمضانی، امیرحسین توخته، امیرحسین اسفندیار و صابر کاظمی، 4 بازیکن تیم ملی والیبال ایران تست دوپینگ گرفتند.
برنامه روز چهارم هفته اول
فرانسه – صربستان ساعت1
امریکا- هلند ساعت 1:30
لهستان- ایتالیا ساعت 4
صربستان – اسلونی ساعت 4:30
صربستان – آرژانتین ساعت19:30
ایران- هلند ساعت 22:30

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7927/21/615804/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها